Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی ناشی از محدودیت‌های ویروس کرونا، به صورت مکتوب برگزار شد اظهار کرد: عید قربان نماد تسلیم‌شدن در برابر خداوند و گذشتن از همه دلبستگی‌ها برای رضای اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عید قربان را به همه مسلمانان جهان به خصوص هم‌وطنانمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

مردم تهران و البرز فرصت تعطیلات را به تهدید کرونا تبدیل نکنند

وی افزود: عید قربان امسال، با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم. این تعطیلات به خاطر کرونا و جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ و کنترل موج جدید ابتلا به کرونا تصمیم گیری شده است. ما تا آینده‌ای نامشخص ناچاریم آنچنان مراقبت کنیم تا قربانیان کرونایی‌مان افزایش پیدا نکند. به ویژه از مردم دو استان البرز و تهران درخواست داریم فرصت تعطیلات را به تهدید گسترش ویروس تبدیل نکنیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ۱۶ ماه از شیوع کرونا در کشورمان گذشته و بخاطر جهش‌هایی که ویروس کووید ۱۹ دارد، هنوز زمان پایان کرونا با ابهام روبه‌رو است. این واقعیت اجتناب ناپذیر که کرونا باعث تحمیل محدودیت‌های اجتماعی، روحی و روانی شده است، اما ناگزیریم در تغییرات سبک زندگی ممارست و پایداری داشته باشیم. در همین راستا، ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، امیدواریم بتوانیم با همکاری شما مردم عزیز، مانع از فراگیر‌شدن موج جدید بشویم.

ربیعی درباره مصوبات مهم دولت گفت: در جلسه گذشته دولت از موضوع خشکسالی و به خصوص استان‌هایی که دارای بیشترین کم آبی در کشور هستند گزارشی ارائه شد. در جلسه موضوع اولویت تامین آب شرب برای استان‌های درگیر مورد تاکید قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تمهیدات لازم اتخاذ خواهند کرد. یکی از استان‌های با اولویت که با کاهش باران و کمبود آب شدید مواجه شده است استان عزیز خوزستان است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در قالب طرح‌های پنج گانه در مجموع یازده هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت و همچنین پیش از این دولت برای آب شرب تمام استان‌های کشور مبالغی اختصاص داده بود.

وی ادامه داد: هیئت وزیران به منظور تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان و همچنین بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، با واگذاری سهام متعلق به دولت در برخی شرکت‌ها به این سازمان به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت کرد. یکی از اقدامات قابل توجه دولت دوازدهم تلاش برای تسویه بدهی‌های چندین دهه دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در مصوبه دیگر، هیئت دولت «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست‌های راهبردی خانواده محور» و «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک‌های (۱) تا (۶) درآمدی» را به تصویب رساند.

ربیعی افزود: به موجب «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست‌های راهبردی خانواده محور»، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند متناسب با محور‌ها و مؤلفه‌های شاخص‌های خانواده موضوع مصوبه مذکور و مبتنی بر راهبرد‌های مندرج در این مصوبه، برنامه ارتقای وضعیت شاخص‌ها را تدوین و نسبت به درج آن در سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دولت همچنین «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک‌های (۱) تا (۶) درآمدی» را براساس توزیع آماری زنان سرپرست خانوار ثبت شده در طرح اقدام ملی مسکن با منابع یارانه‌ای مور نیاز سهم دولت به تصویب رساند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر ارسال نامه‌ای توسط آقای بایدن برای ایران مطرح شده آیا چنین نامه‌ای وجود دارد؟ محتوای آن چیست؟ گفت: این خبر در حد گمانه زنی رسانه‌ای است و مراجع رسمی چنین چیزی را تایید نمی‌کنند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تبادل ۱۰ زندانی بین ایران و آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها و بطور مکرر در سال‌های گذشته برای تبادل زندانیان با هدف حفظ کرامت انسانی افراد محبوس و خانواده‌های آنان اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: اعلام آمادگی ما محدود به دولت آقای بایدن نبوده و اگر تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده بخاطر عدم آمادگی دولت پیشین و کنونی آمریکا بوده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد برخلاف تفاهم‌های صورت گرفته دولت آمریکا به دلایلی که برای ما ناروشن و غیرقابل قبول است، آزادی زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده که از نظر ما غیرضروری و بی مبناست.

ربیعی ادامه داد: ما دولت آمریکا را تشویق می‌کنیم که با کنار گذاشتن این رویکرد غیرسازنده به حقوق انسانی زندانیان و عزیزان آنان، بیش از مسائل سیاسی رایج اهمیت دهد. لازم به گفتن نیست که مسئولیت هرگونه تاخیری در آزادی زندانیان طرفین بر عهده دولت آمریکاست.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که این روز‌ها و همزمان با پایان کار دولت دوازدهم، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره دلایل امضا نشدن تفاهمی مجدد بر سر بازگشت به برجام مطرح می‌شود؛ علت اصلی این امر چیست و توفیقات دولت در این مسیر تا چه حد و در چه مواردی بود؟ گفت: تا جاییکه به محدوده اختیارات دولت دوازدهم مربوط بوده، بخش اصلی مذاکرات انجام شده و تفاهم‌های اولیه در رفع قسمت عمده تحریم‌ها صورت گرفته است. با این حال، کمیته شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی که مسئولیت تطبیق متن تفاهم شده با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب در آذر ۹۹، این تفاهم را ناسازگار با آن تشخیص داده است.

وی افزود: به این ترتیب، با نظر نهایی نهاد‌های عالی تصمیم گیر مبنی بر تداوم مذاکرات تا دستیابی به همه خواسته‌های مطروحه در این قانون، مذاکرات به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده است و مسئولیت آن نیز بر عهده تیم جدید مذاکرات خواهد بود. مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام، همواره بر اساس دستورالعمل‌های نهاد‌های بالادستی تهیه و پیگیری شده است.

در زمان برداشت، برنج وارداتی وارد بازار نخواهد شد

ربیعی درباره درخواست گمرک برای واردات برنج در فصل برداشت و تصمیم دولت در این باره گفت: به نظر من برخی‌ها در مورد ضرورت واردات برنج در این فصل به علت عدم توجه به الزامات برنامه ریزی خرید و توزیع به موقع دچار برداشت نادرست شده اند. از این رو برخی پیشنهاد داده اند که در فصل برداشت، برنج وارد نشود و در این زمینه اظهار نگرانی کردند. در جلسه ستاد تنظیم بازار این موضوع به طور کارشناسی و دقیق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه ممکن است قیمت برنج داخلی را دستخوش تغییر کند، مسئله واردات نیست بلکه «توزیع برنج» در زمان برداشت است؛ بنابراین به هیچ وجه در زمان برداشت برنج وارداتی وارد بازار نخواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: این واردات دلایلی کارشناسی دارد. پیشنهاد ممنوعیت واردات برنج، به منزله این است، در حال حاضر که برنج را با قیمت پایینی که در بازار‌های جهانی دارد، خریداری نکنیم و چند ماه بعد، با قیمت بالاتر ناچار به خرید شویم. زمان و فرصت برداشت برنج، فقط برای ما در ایران نیست بلکه در مورد بقیه کشور‌های تولیدکننده برنج هم صادق هست؛ برای همین قیمت جهانی برنج در این ایام در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرد و بهترین زمان برای خرید در بازار‌های جهانی است.

ربیعی گفت: برنامه مسئولین صمت بنابر این است که برنج خریداری و در زمان مناسبی که فصل برداشت برنج در ایران نبوده و به نحوی به کشاورزان عزیز لطمه وارد نکند توزیع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخنگوی دولت ویروس کرونا تبادل زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تجزیه‌طلبی در آمریکا، پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری طی سال ۱۸۶۰، به واسطه برنامه‌های انتخاباتی ضد گسترش برده‌داری او، تشدید شد. در این زمان، «کارولینای جنوبی» و ۹ ایالت دیگر جدایی خود از ایالات متحده را اعلام کردند و این آغاز جنگی چهارساله در آمریکا بود.

جنگ، ویرانی‌های زیادی به ویژه در جنوب آمریکا برجای گذاشت؛ هرچند از تجزیه این کشور جلوگیری و برده‌داری با اصلاحیه قانون اساسی در سال ۱۸۶۵، برای همیشه لغو شد.

پس از گذشت بیش از دو قرن، به نظر می‌رسد آمریکا با شرایطی مشابه روبه رو شده است. نشریه «نشنال اینترست»، اخیرا در گزارشی با اشاره به خشونت مسلحانه و افزایش شکافت‌های اجتماعی، سیاسی و رشد تفکرات نژادپرستی در ایالات متحده، تاکید می‌کند که مدت زیادی از ورود آمریکا به جنگ داخلی دوم می‌گذرد.

همچنین «باربارا والتر» کارشناس خشونت سیاسی و مشاور «سیا»، در یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا تحت عنوان «چگونه جنگ‌های داخلی آغاز می‌شود» نوشت، هیچ‌کس نمی‌خواهد باور کند آمریکا در حال افول است یا به سمت جنگ پیش می‌رود، اما براساس برخی مشاهدات، جنگ داخلی جدید ایالات متحده از مدت‌ها قبل آغاز شده است. والتر تاکید می‌کند: آمریکا در جایگاه کشوری که دموکراسی آن بیش از دو قرن پیش بنا نهاده شده، وارد حیطه بسیار خطرناکی شده است.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

«آروا محدوی» ستون‌نویس روزنامه «گاردین» هم می‌نویسد: آمریکایی‌ها با خرید سلاح‌های سبک و ساختن پناهگاه‌های زیرزمینی، خود را برای درگیری‌های احتمالی در ایالات متحده آماده می‌کنند. پیش از این هم گاردین در مقاله‌ای نوشته بود، بی‌اعتمادی فزاینده به نهاد‌های سیاسی در آمریکا نشان می‌دهد، این کشور ممکن است در آستانه یک درگیری داخلی جدید باشد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات کالیفرنیا» در ماه ژوئیه، نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند در چند سال آینده درگیر جنگی داخلی شوند.

«نیکو ایماک» کارشناس نشریه «نشنال اینترست» معتقد است، سیاست‌گذاران آمریکایی باید به جای تمرکز روی ظرفیت جنگ داخلی تنها از طریق گروه‌های مسلح رسمی، بر تعداد فزاینده تلفات در ایالات متحده به دست جنبش‌های غیررسمی افراط‌گرای سفیدپوست تمرکز کنند. این تحلیلگر تاکید می‌کند، حضور گروه‌های افراطی حتی در شرایطی که دست به اسلحه نبرده باشند، باز هم نگران‌کننده است.

البته به گفته «جیسون هیل» استاد دانشگاه، مشکلات ناشی از نژادپرستی در آمریکا اکنون حل شده است. با این حال او معتقد است که در سال‌های اخیر، بخشی از جامعه متشکل از نئومارکسیست‌ها و حامیان جنبش اجتماعی «جان سیاه‌پوستان مهم است»، مبارزه‌ای فعال علیه برتری سفیدپوستان به راه انداخته‌اند. این مبارزه از سال ۲۰۲۰، به گستردگی بی‌سابقه‌ای رسیده است.

یکی دیگر از عواملی که تحلیلگران درمورد آن هشدار داده‌اند، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در سال ۲۰۲۴ است. به تازگی شبکه خبری «سی ان ان» طی تحلیلی در رابطه با خشونت و جنگ داخلی در آمریکا نوشت، یکی از موارد بروز خشونت و درگیری در ایالات متحده که از سوی وزارت امنیت داخلی برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی و به آن پرداخته شده، چرخه انتخاباتی است که می‌تواند به ایجاد درگیری احتمالی در آمریکا منجر شود.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، «ترامپ» در آستانه انتخابات تاکید کرده است، در صورت پیروزی رقیبش «جو بایدن»، رییس جمهور کنونی آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها، تصویری آخرالزمانی در ایالات متحده ترسیم خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر درگیری میان دولت «بایدن» و «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس بر سر مرز‌های جنوبی، باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره احتمال بروز تنش شده است. چالش میان این دو سیاستمدار، بعد از حمایت دیوان عالی آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای ملزم کردن تگزاس به برداشتن سیم خاردار و دیگر موانع احداث‌شده در طول نقاط مرزی شدت گرفت. این موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی ایجاد شده‌اند که دولت بایدن با مطرح کردن دغدغه‌های زیست‌محیطی و انسانی، خواستار رفع آنها شده است. آبوت، از این خواسته دولت مرکزی آمریکا تبعیت نکرد و در چند بیانیه به مخالفت با بایدن پرداخت و در توئیتی نوشت: «به دولت بایدن اجازه تخریب دارایی‌های خود را نخواهیم داد».

ترامپ رقیب بایدن در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۴، از آبوت در مقابل دولت بایدن حمایت کرد. ترامپ همچنین وعده داد که در صورت انتخاب دوباره در ژانویه ۲۰۲۵، به صورت نزدیک با ایالت تگزاس همکاری خواهد کرد. ۲۵ فرماندار جمهوریخواه هم طوماری را برای حمایت از تگزاس، علیه دولت فدرال امضا کردند. آنها دولت بایدن را به عدم تمایل به حفاظت از مرز‌های آمریکا و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی متهم کردند.

تحلیلگران حامی دموکرات‌ها، ترامپ و جمهوریخواهان را متهم به ایجاد جنگ داخلی دوم کرده و تحلیلگران گروه مقابل هم بایدن را به ایجاد جنگ برای پیروزی در انتخابات آتی متهم می‌کنند.

وبگاه «هیل» می‌نویسد: افزایش خصومت میان نیرو‌های مدافع و مخالف ترامپ، چشم اندازی را ایجاد کرده که برای هیچ یک از جمهوریخواهان خوشایند نیست؛ جنگ داخلی حزب جمهوریخواه می‌تواند آن را به دو طیف مختلف تقسیم و راه را برای پیروزی بزرگ دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هموار کند. جمهوری‌خواهان نگران هستند که جنگ نه تنها کاخ سفید را به خطر بیندازد، بلکه به اتحاد دموکرات‌ها در نهاد کنگره و کنترل بر اداره کشور، در دولت بایدن و حتی پس از آن کمک کند.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید