Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@16:24:59 GMT

قیمت گوشت گوسفندی در آستانه عید قربان +جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۳۱۷۷

قیمت گوشت گوسفندی در آستانه عید قربان +جزئیات

 مجتبی عالی گفت:​ در حال حاضر و بر اساس قیمت‌های صبح امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۰، به طور متوسط گوسفند ماده زنده که وزن آن بین ۳۰ تا ۴۵ کیلوگرم است در بازه قیمتی حدود ۴۲ تا ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: همچنین گوسفند نر زنده که وزن آن بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم باشد، در حال حاضر حدود ۵۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گوساله و گاو زنده نیز در بازه قیمتی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان در حال حاضر در مراکز عرضه دام زنده خرید و فروش می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران خاطر نشان کرد:​ بابت عرضه دام برای عید قربان به هموطنان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد و در مراکز عرضه دام به میزان کافی دام زنده برای عرضه موجود است.

گفتنی است قیمت دام زنده و گوشت بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود و تابع نرخ مصوب نیست

موج عرضه دام گرسنه به بازار عید قربان

به گزارش تجارت‌نیوز، خشکسالی و کمبود خوراک دام باعث شده که دامداران دسته دسته گله‌های گوسفند را برای بازار عید قربان آگهی کنند. این افزایش قابل توجه عرضه، باعث شده که قیمت گوسفند زنده در آستانه عید قربان افزایش چندانی نداشته باشد.

مجتبی عالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور چندی پیش در مورد موج عرضه دام زنده در عید قربان به تجارت‌نیوز توضیح داد: امسال قیمت گوسفند زنده (قوچ نر) بین ۵۵ هزار تا ۶۵ هزار تومان است و گوشت گوسفند در واحدهای صنفی با قیمت ۱۴۰هزار تا ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

او ادامه داد: البته قدرت خرید مردم برای خرید دام ضعیف شده است اما این باعث کاهش محسوس تقاضا در بازار عید قربان نشده، زیرا تعدادی از افراد به دلیل اعتقادات مذهبی پول خرید دام عید قربان را حتی شده، به صورت قرضی تامین می‌کنند.

گوشت گاو کیلویی چند؟

در آستانه عید قربان همچنین قیمت گوشت گاو زنده هم به کیلویی ۵۳ هزار تا ۵۴ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو قیمت گوشت گاو بدون استخوان را هم در محدوده ۱۵۸ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

علی خندان‌روی جوان هم از افزایش عرضه دام سنگین به بازار عید قربان خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت که به دلیل کمبود علوفه و خوراک دام امسال عرضه دام به بازار عید قربان بیشتر از همیشه است.

چندی پیش مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور به باشگاه خبرنگاران گفته بود: «سامانه بازارگاه نهاده تخصیص نمی‌دهد یا حداکثر ۱۰ درصد نیاز دامدار را تامین می‌کند که جوابگوی چند روز نیاز تولیدکننده است، بنابراین دامدار مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد با نرخ‌های بالاست.با توجه به کمبود و گرانی نهاده دامی، تقاضای دامداران برای خرید نان خشک به واحدهای نانوایی افزایش پیدا کرده است.»/تجارت نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات گوشت منجمد

 سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما امسال واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش یافته و حجم واردات گوشت گرم ثابت می‌ماند.

به گزارش مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های انجام شده در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ سبب شد تا بستر نا به‌سامانی بازار گوشت قرمز رقم بخورد. این امر با حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیشتر خودش را نشان داد از این رو شاهد جهش نجومی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ بودیم. در ادامه این امر دوباره در نیمه دوم سال نیز تکرار شد.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات دام و گوشت انجام شد و اگر چه توزیع آن با صف طولانی همراه بود اما تا حدودی کمک به تأمین بازار کرد.

پیش از آغاز سال جدید، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفته بود، با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای امسال در حوزه تأمین کمبود بازار داخل و مدیریت نرخ این کالای پروتئینی چیست؟ علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است، اعلام کرده، تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تأمین شده و تمام کمبود تولید گوشت قرمز از محل واردات جبران می‌شود.

وی یادآور شده، سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما برای امسال میزان واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد و حجم واردات گوشت گرم ثابت باقی خواهد ماند.

پیمان پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تأمین و تنظیم بازار است، یادآور شده، عمده واردات گوشت گوساله بوده که ۸۰ درصد پیش بینی شده و باقی گوشت گوسفندی است. ‌

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد ورود ۳۵ هزار تن گوشت منجمد برزیلی تا ماه رمضان/ قیمت گوشت کاهش می یابد؟

دیگر خبرها

  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران
  • قیمت گوشت قرمز امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مرغ کیلویی چند؟
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جدید مرغ در بازار