Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به قول روضه‌خوان‌ها حسین بن علی(ع) مثل دیروزی در سال ۶۰ هجری قمری با تمام اهل و عیالش به دعوت کوفیان راهی کوفه شد و مثل امروزی سفیرش مسلم بن عقیل را در کوفه به شهادت رساندند، در همین فکرها و  روضه‌خوانی این روزها بودم که به حرم امام مهربانی‌ها رسیدم، تمام صحن‌ها و ورودی‌های حرم برای رفاه حال زائران مفروش شده است، در گرمای سوزان صحن‌ها زائران به سایه‌های دیوارها و سایه‌بان‌ها پناه برده‌اند، اما هر چه جلوتر می‌روم می‌بینم در صحن‌های اصلی دیگر تفاوت کمی میان سایه‌نشینی و زیر آفتاب نشستن می‌بینم، در صحن پیامبر اعظم(ع) این تفاوت دیگر به چشم نمی‌آید و همه زائران با رعایت فاصله اجتماعی روی فرش‌ها نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنران مراسم حجت‌الاسلام حسینی قمی است، او در ابتدای سخنش از سفارش ویژه امام صادق(ع) برای زیارت امام حسین(ع) در این روز می‌گوید و ابیاتی از مرحوم ریاضی یزدی را می‌خواند:

بوی بهشت می‌وزد از کربلای تو 
ای صد هزار جان گرامی فدای تو
اجر هزار عمره و حج در طواف تو
ای مروه و صفا به فدای صفای تو
رفتی به پاس حرمت کعبه به کربلا
شد کعبه حقیقی دل کربلای تو
برخیز و باز بر سر نی آیه‌ای بخوان
ای من فدای آن سر از تن جدای تو
با گفتن رضاً بقضائک به قتله‌گاه
شد متحد رضای خدا با رضای تو
ما را هم ای حسین به گدایی حساب کن
آخر کجا رود به جز این در گدای تو

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به موج ناامیدی از رحمت خدا در بین جوانان گفت: جوانی نزد امیرالمومنین(ع) رفت و گفت مرا پاک کنید، حضرت فرمود از چه چیزی تو را پاک کنم، گفت گناهی مرتکب شده‌ام شما حد الهی را بر من جاری کنید که پاک شوم، حضرت امیر(ع) فرمودند چه طهارتی بالاتر از توبه، به خدا قسم اگر بین خودت و خدا توبه کنی بهتر از این است که توسط من حد الهی بر تو جاری شود.

حسینی قمی افزود: اگر خدایی نکرده ندایی در گوش شماست که می‌گوید خدا شما را نمی‌آمرزد و گناهان شما سنگین است، یقین داشته باشید که این وسوسه شیطان است.

این سخنران حرم روایت‌های متعددی از اشتیاق پروردگار و پذیرش توبه‌بندگان را متذکر شد و گویی درهای رحمت الهی که امروز به سمت زمین باز شده است را توصیف می‌کرد.

دعای عرفه امروز در حرم امام مهربانی‌ها را حجت‌الاسلام اسلامی‌فر می‌خواند، این ذاکر اهل بیت با ترجمه فرازهای دعای عرفه اباعبدالله(ع) دل و ذهن زائران را متوجه معانی عمیق این دعا می‌کند و صدای ناله‌ و زاری زائران به درگاه الهی حال و هوای معنوی غریبی را در این بارگاه ملک پاسبان رضوی ایجاد می‌کند.

امروز ملائک حامل توبه‌ها و آرزوهای فراوانی هستند و در این گوشه از بهشت چه دل‌هایی که با گوشه‌ی چشم ترشان حاجت روا به خانه می‌روند و چون پرنده‌ای سبکبال این بهشت رضوی را ترک می‌کنند.

دعا به ذکر یونسیه می‌رسد و مداح اهل بیت از زائران می‌خواهد برای این چند فراز پیشانی به سجده بگذارند و شاید ناب‌ترین لحظه را در آغوش خدا ثبت کنند، این زیبایی قاب عبودیت را هیچ دوربینی نمی‌تواند ثبت کند چرا که ارزش این خاکساری بندگان خدا را جز رب العالمین کسی درک نمی‌کند.

هر چه دعا به فرازهای پایانی نزدیک می‌شود و خورشید به مغرب، افسوسی کنج دل‌ زائران می‌نشیند که این روز پربرکت الهی نیز رو به پایان و بساط این قرب الهی نیز رو به اتمام است.

در انتهای دعای عرفه با نوای یا رب ممتد زائران گویی ملائک نیز با این فرش‌نشینان همراه شده‌اند و دارند در کنار آن‌ها ذکر یا رب می‌گویند و زمین و آسمان را به هم گره می‌زنند.

در ادامه این مراسم پر فضیلت در حرم شمس‌الشموس ذاکرین اهل بیت(ع) با خواندن مرثیه شاه کربلا دل‌های زائران را راهی شش‌گوشه می‌کنند و در این روز زیارتی سالار شهیدان، زائران حرم رضوی را از این مشهد شریف کربلایی می‌کنند.

==================
گزارش از: فریده خسروی
==================

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم امام رضا مشهد روز عرفه حسینی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از شهرهای استان اصفهان در ششم اردیبهشت تا ۲۴ ساعت آینده را اعلام کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بعضی از شهرهای استان را تا ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان ابری و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۱ درجه سانتی‌گراد

شرق اصفهان: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

نجف‌آباد: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کاشان: آسمان‬‬‬‬ قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / ‏ ‏ بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۶ درجه سانتی‌گراد

سمیرم: آسمان نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / ‏ بیشینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۵‬ درجه سانتی‌گراد

اردستان: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ سانتی‌گراد

خوانسار: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ سانتی‌گراد

مبارکه: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

شهرضا: آسمان نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۸ درجه سانتی گراد

دولت‌آباد: آسمان قسمتی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد / ‏ بیشینه دما: ‬ ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 747865

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است