Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همزمان با عید سعید قربان برنامه‌های این وزارتخانه در دهه ولایت و امامت را اعلام کرد. خبرگزاری میزان-محمدرضا مسیب زاده درباره برنامه‌های اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ایام مبارک دهه امامت و ولایت گفت: خداوند را شاکریم که در پرتو سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در سنگر تعلیم و تربیت مشغول خدمت به نسل نو و دانش آموزان عزیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایام نورانی با برکت دهه امامت و ولایت همه ساله از عید سعید قربان آغاز و تا عید سعید غدیرخم ادامه دارد که این ایام فرصت ارزشمندی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر تبیین و تشریح فلسفه و پیام غدیر و توسعه و تعمیق آموزه‌های علوی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص واقعه غدیر می‌فرمایند که مسئله غدیر در محتوا و روح حقیقی خود فقط متعلق به شیعیان نیست، بلکه به همه دنیای اسلام تعلق دارد، چون حادثه غدیر برخاسته از روح و مضمون حقیقی اسلام است گفت: بنابراین غدیر بیانگر الگوی مدیریت بر جوامع از دیدگاه اسلام از طریق ارائه اسوه‌ای بی‌بدیل به نام امیرالمومنین علی علیه السلام به عنوان معیار زندگی و محور وحدت است.

مسیب زاده تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش بر خود فرض می‌دانیم که برای تربیت مدیران و آینده سازان این مرز و بوم فضائل، ویژگی‌ها و سیر و سلوک فردی و اجتماعی معصومین (علیهم السلام) که راه سعادت بشریت را نشان می‌دهند، به طرق مختلف تبین، تبلیغ و ترویج کنیم و یکی از طرح‌های محوری ما در این راستا اجرای طرح مصباح الهدی (امام شناسی) ویژه دانش آموزان و سراسر کشور است.

وی افزود: آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بنا بر رسالتی که دارد برنامه‌های ویژه‌ای برای باشکوه‌تر برگزار شدن دهه امامت و ولایت که طبیعتاً با توجه به اقتضائات و شرایط شیوع ویروس کرونا تهیه و تدوین شده است از صف تا ستاد در نظر گرفته که شامل فراخوان مقاله و برگزاری مسابقه نهج البلاغه فرهنگیان در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقات مرحله کشوری نهج البلاغه دانش آموزان به صورت غیر حضوری و در بستر شبکه شاد؛ تولید، چاپ و توزیع شش عنوان کتاب «نهج البلاغه، گنجینه عظیم» ویژه دوره‌های متوسطه اول و دوم شامل پرتوی از زندگی امام علی (علیه السلام) و خطبه‌های منتخب نهج البلاغه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین نشر آموزه‌های علوی با فعالیت تعداد ۳۱۰۰۰ هیئت مذهبی دانش آموزی در طول سال تحصیلی، معرفی امام علی (علیه السلام) در راستای اجرای طرح امام شناسی مصباح الهدی در استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تکریم سادات فرهنگی در ادارات آموزش و پرورش، فضاسازی سمعی و بصری ادارات آموزش و پرورش، تهیه و تولید محتوا‌های الکترونیکی آموزشی و معرفتی مرتبط در قالب اینفوگرافی، نماهنگ، کلیپ، پادکست، موشن گرافیک و تصویرنگاشت توسط استان‌های سراسر کشور، بارگذاری در کانال‌های قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد، اجرای طرح منبر‌های کوچک و نیز جمع آوری و پاسخ گویی به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۰ است.
 وی در پایان یاد آور شد: بنیاد بین‌المللی غدیر نیز همه ساله برنامه‌های متنوعی در نظر می‌گیرد که وزارت آموزش و پرورش در تهران و نمایندگی این بنیاد در استان‌ها همکاری لازم را دارد.   بیشتر بخوانید:
واژگونی اتوبوس در محور هراز با ۳ فوتی
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش مدارس قرآن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش مدارس قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دهه امامت و ولایت دانش آموزان نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر؛ با تبریک فرارسیدن اول اردیبهشت ماه روز ملی گفتاردرمانی، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیاز ویژه دارای آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، اتیسم، چند معلولیتی و دارای اختلالات یادگیری نسبت به سایر گروه‌ها نیازمند مداخلات بیشتری در حوزه اختلالات گفتاری هستند.

وی گفت: اول اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی ایران، سالروز بزرگداشت استاد سخن، سعدی شیرازی است که به‌عنوان روز ملی گفتاردرمانی انتخاب شده است و این روز فرصت مغتنمی است برای پرداختن و توجه به اهمیت زبان و گفتار و قدردانی از زحمات گفتار درمانانی است که به افراد دارای اختلالات گفتاری کمک شایانی می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه رشد گفتار و زبان بر عزت نفس، دستاوردهای تحصیلی و فرصت‌های آینده کودک بسیار تأثیر گذار است، افزود: ۱۱ نیروی گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی استان مداخلات لازم رابرای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کودکانی که از اختلالات گفتار و زبان رنج می‌برند گفتار و کلمات را نمی‌توانند روان ادا کنند و انتقال پیام به دیگران برای آنان دشوار است، افزود: گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان حتی در ارتباط غیر کلامی را بهبود می بخشد، وبا تشخیص و درمان زود هنگام از دوران کودکی می‌توان به رفع کامل اغلب اختلالات گفتار و زبان کمک کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق از سوی خانواده به مدارس موجب پنهان ماندن این اختلال در کودک و به مخاطره افتادن روابط فردی و اجتماعی کودک می‌شود.

محمدی تصریح کرد: اولیا بااطلاع رسانی به موقع به معلمان و مدیران مدارس نقش بسزایی در کاهش و رفع این اختلال در کودک ایفا می‌کنند، چنانچه این اختلال در زمان مناسب شناسایی و پیشگیری نشود، علاوه بر ایجاد مشکلات درسی، تحصیلی و ارتباطی در مدرسه، جایگاه شغلی، اجتماعی و مهارتی آنان در آینده نیز دچار مشکل و خسارت جبران ناپذیری می‌شود.

وی در ادامه روز ملی گفتار درمانی که نقطه عطف همدلی و همراهی گفتار درمانگران برای آینده ارتباطات بشری است را به تمامی کارشناسان و فعالان حوزه گفتاردرمانی آموزش و پرورش استثنایی استان تبریک عرض نموده، برای تمامی همکاران سخت‌کوش، فهیم و دلسوز این حوزه آرزوی پیشرفت و بهروزی کرد.

کد خبر 6083302

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
  • حجت الاسلام تقوی رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت شد
  • رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر منصوب شد
  • برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است