Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از انتشار فراخوان پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره با هدف شور و نشاط اجتماعی و امید بخشی به جامعه پسا کرونا برگزار می‌شود.

عبید رستمی در گفت و گو با با ایسنا که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه شیوع کرونا موجب توقف اجرای حضوری بیشتر برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری  شد اما این اداره کل با همکاری انجمن ها، تشکل ها و موسسات و مجامع فرهنگی و هنری از تعطیلی جشنواره ها جلوگیری و در فضای مجازی اقدام به برگزاری آن‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره به صورت مجازی و صحنه ای با گستره  منطقهای ویژه استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی توسط ستاد کرونای استان در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

رستمی اضافه کرد: بخش مجازی جشنواره به صورت سراسری برگزار و علاقمندان و هنرمندان این بخش می توانند آثار نمایشی طنز کوتاه به مدت هفت الی ۱۲ دقیقه‌ای و استندآپ کمدی به مدت حداکثر پنج دقیقه ای خود را  تا ۲۱ آبان ماه سالجاری به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن قدردانی از هنرمندان عرصه نمایش استان گفت: مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره پنجم طنز دیواندره هفت شهریورماه سال جاری و اعلام نتایج بازخوانی ۱۵ شهریورماه و بازبینی ۲۰ آبان ماه و مهلت ارسال آثار به بخش مجازی جشنواره ۲۱ آبان ماه تعیین شده است.

رستمی به اهداف برگزاری جشنواره پنجم طنز دیواندره اشاره کرد و افزود: نفی خشونت و صلح طلبی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مسائل خانواده و طلاق با استفاده از فرهنگ بومی و شیوه های نمایش کمدی ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است. 

وی با اشاره به اینکه موضوع نمایش‌ها آزاد است، افزود: جشنواره فقط  ویژه نمایش های صحنه ای است و  آثار نمایشی بایستی تولید سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: نمایشنامه ها  مبتنی بر متون نمایشی نویسندگان مطرح کشور و دارای اجرای خلاقانه و یا اقتباسی از متون نمایشی و رمان و داستانی های ایرانی باشند. 

رستمی با بیان اینکه هر کارگردان  با یک اثر نمایشی در مرحله نهایی می تواند شرکت کند، اضافه کرد: برای بخش بازخوانی نیاز به ارسال سه نسخه متن و مجوز کتبی نویسنده و ناشر  و در بخش بازبینی هم ارسال پنج لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش ضروری است. 

وی افزود: به همت و با حمایت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پلاتوی شهر دیواندره به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد و اینگونه زیر ساخت لازم برای برگزاری با شکوه جشنواره پنجم طنز دیواندره فراهم خواهد شد.

چهارمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره ۶ تا ۹ فروردین سال ۱۳۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد. 

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر طنز دیواندره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد که شامل ۱۰ نمایش است.

به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی سیم ریز اظهار داشت: نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش‌های «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته سیم ریز، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی یک و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روی صحنه می‌روند، اظهارداشت: نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهیدآوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی