Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شدید و بارندگی‌های پراکنده هفته گذشته تاکنون در این استان 24 میلیارد تومان خسارت به شبکه توزیع برق این منطقه وارد کرده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت نیرو، "خلیل عوض زاده" اظهار داشت: 549 اصله پایه فشار متوسط و ضعیف، 14 دستگاه ترانس، یک دستگاه بوستر، 44 هزار و 500 متر شبکه و 126 کنتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، میرجاوه، کنارک، نگور، پلان، چابهار، راسک، ایرانشهر، بمپور، اسپکه، فنوج، دلگان، سراوان، نیکشهر و قصرقند از جمله مناطقی هستند که دچار خسارت شده‌اند.
عوض زاده خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خسارت و تخریب ۴۰۵ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف تنها در شهرستان‌های چابهار، ایرانشهر، دلگان، راسک و سرباز اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 140 اکیپ عملیاتی و پیمانکاری، 316 سیمبان و 185 دستگاه ماشین آلات طی این بحران فعال بودند، گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق این استان در همان ساعات اولیه بحران، شبکه‌های آسیب دیده از طریق انجام مانور از خطوط مجاور برق‌دار شد و کار اصلاح و احداث شبکه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان همچنان شاهد طوفان و بارندگی‌های پراکنده هستیم، تصریح کرد: بر اثر تند باد و باران شدید در منطقه جلگه شهرستان دلگان 41 اصله پایه فشار متوسط دچار خسارت شد.
عوض زاده افزود: این اتفاق طبیعی علاوه بر وارد کردن 900 میلیون تومان خسارت باعث قطع برق روستاهای چاه اسحاق و بالشتی این منطقه شد.
وی بیان کرد: ۶ اکیپ عملیاتی از همان ساعات اولیه بحران، در منطقه حاضر هستند، اما با توجه به باتلاقی بودن زمین، عملیات ترمیم شبکه و نصب تیر در ابتدا با کندی مواجه شد که طی یوم جاری با مساعد شدن شرایط شرایط و با همکاری فرمانداری شهرستان دلگان عملیات احداث به سرعت در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان برق استان سیستان و بلوچستان برق زمین سیستان و بلوچستان وزارت نیرو سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است.
 محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود:در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد بخش زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.
وی افزود:  پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوار‌ها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.
او ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوار‌ها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند. همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوار‌ها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.
طهرانی‌مقدم، افزود: برج‌ها و دیوار‌ها و فضا‌های داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بنا‌ها وارد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.
وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بنا‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روز‌های آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد