Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:25:58 GMT

شاهرود و میامی قرمز شدند/ تائید شیوع کرونای دلتا

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۸۸۵

شاهرود و میامی قرمز شدند/ تائید شیوع کرونای دلتا

رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی بیان کرد دو نمونه مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونای دلتای هندی در شاهرود مثبت اعلام شد در نتیجه سو این نوع جهش یافته کرونا در شرق استان مورد تأیید است.

وی خواستار توجه بیشتر به رعایت مسائل بهداشتی و همچنین پروتکل‌ها و محدودیت‌ها در شهرستان‌های شاهرود و میامی شد و افزود: اهتمام جدی نسبت به اصول پیشگیری و رعایت از مهمترین تقاضای ما از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به خصوص در تعطیلات عید قربان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه هر سه نوع ویروس هندی چینی و دلتا از انواع کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی به ثبت رسیده است گفت این شرایط سبب شده تا احتمال درگیری گروه‌های سنی پایین‌تر با ویروس کرونا نیز افزایش یابد در نتیجه می‌بایست نسبت به گذشته محدودیت‌ها به صورت جدی تر نیز دنبال شود همچنین از مردم می‌خواهیم اکیداً از مسافرت خودداری و همچنین از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی ها اجتناب کنند تا بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس باشیم.

چمن افزود: شرایط در شهرستان‌های شاهرود و میامی آنچنان وخیم است که در ۲۴ ساعت منتهی به چهارشنبه ۲۱۰ مورد مراجعه به بیمارستان با علائم کرونا ثبت شده که ۹۰ مورد از آنها ابتلای جدید به ویروس کرونا بوده است این در حالی است که در مدت مشابه ماه گذشته تعداد کل مراجعان کرونایی در ۲۴ ساعت در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۵ الی ۱۰ نفر بود و این هم نشان از وخامت اوضاع می‌دهد که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی گفت: در زمینه واکسیناسیون کار آن نیز باید گفت تاکنون ۳۴ هزار دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق شده و در صورت اختصاص واکسن می‌توانیم مقدار را به صورت روزانه افزایش دهیم سرعت واکسیناسیون به میزان واکسنی اعطایی به دانشگاه بستگی دارد.

کد خبر 5262949

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رضا چمن میامی شاهرود ویروس کرونا ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا عکس استانها نماز عید قربان گرگان اردبیل سیلاب شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شهرستان های شاهرود و میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید