Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:50:03 GMT

حجاب و عفاف مانع استفاده ابزاری از زنان می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۹۴۴۵

حجاب و عفاف مانع استفاده ابزاری از زنان می‌شود

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز چهارشنبه در نشست دیرینه شناسی حجاب با نیم نگاهی به تاریخ حجاب در فرهنگ و جوامع بشری ویژه جوانان بشردوست اهل هلال به مناسبت هفته عفاف و حجاب، افزود: زنان در جامعه همواره از کرامت و جایگاه والای انسانی برخوردار بوده اند که به واسطه حجاب و عفاف متمایز و برجسته تر شده است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه کرد موضوع حجاب منحصر به جامعه زنان نیست و نوع پوشش و حضور در اجتماع، مناسباتی را برای هر دو جنس مرد و زن قائل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست یک استاد دانشگاه، در رابطه با ابعاد مختلف حجاب به ویژه تاریخ آن مطالبی را بیان کرد و گفت: در هر کشوری، زن نیمی از جامعه را تشکیل می دهد و نقش او در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی، بسیار مهم است.

محمد اله وردی افزود: موضوع حجاب منحصر به ادیان آسمانی یا دین اسلام نیست بلکه در فرهنگ ها و مکاتب فکری مختلف حجاب مطرح بوده و از جایگاه والایی برخوردار است.

وی بیان کرد: حفظ حرمت و رعایت عفاف و حجاب، تنها وظیفه زن نیست، بلکه مرد نیز ملزم به رعایت دستورهای شرع مقدس اسلام است.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب استان قزوین دانشگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب استان قزوین دانشگاه روز عفاف و حجاب استان قزوین دانشگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عفاف و حجاب زیربنای تمام موضوعات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی است، افزود: امر عفاف و حجاب که در قرآن کریم نیز به آن توصیه شده است، تحکیم بنیان خانواده را نیز به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حجاب و عفاف در امنیت و آرامش جامعه نیز تأثیر بسیاری دارد، تصریح کرد: ترویج این فرهنگ ایرانی و اسلامی سد محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ملت و کشور است.

سردار مطهری‌زاده با بیان اینکه به جز فراجا، ۲۶ دستگاه دیگر نیز در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند بیان کرد: دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه اقدامات خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب تمام دستگاه‌ها باید با جدیت پای کار باشند، گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، جامعه را به سوی پویایی می‌برد.

کد خبر 6078694

دیگر خبرها

  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران | نحوه تذکر پلیس به بی‌حجاب‌ها را ببینید
  • رعایت حجاب از ادارات استان سمنان آغاز شود
  • کینه مهندسی‌ شده علیه زنان ایرانی
  • اجرای طرح عفاف و حجاب نور باید با روشنگری و تبیین همراه باشد
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است
  • رعایت عفاف و حجاب جهاد با دشمنان اسلام است