Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایرنا،‌ در متن نامه علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  آمده است: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ه، هیات وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «تالاب صورتی روستای لیپار» واقع در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بخش مرکزی، دهستان کمبل سلیمان، روستای لیپارپس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۶۱ مورخ هجدهم اسفندماه ۱۳۹۹ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این آمده است: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسوولین ذی‌ربط استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین علی‌اصغرمونسان در دیگر نامه‌های مشابه و جداگانه ثبت ملی شش اثر طبیعی ملی را به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ کرده است که عناوین آثار و نشانی و مشخصات ثبت ملی آن‌ها عبارت است از: 

۱. «کوه‌های آرین یا مینیاتوری (مریخی)» واقع در شهرستان چابهار، بخش دشتیاری و مرکزی، دهستان نگورو کمبل سلیمان، فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار در مسیر چابهار به بندر گواتر به شماره ۶۱۵ مورخ ششم شهریور ۱۳۹۸

۲. «مجموعه طبیعی روستای گرگان نیک‌شهر» واقع در شهرستان نیک‌شهر، بخش مرکزی، دهستان مهبان، روستای گرگان به شماره ۶۱۶ مورخ ششم شهریور ۱۳۹۸

۳. «خلیج بریس» واقع در شهرستان چابهار، بخش دشتیاری، دهستان نگور، ۹۵۰ متری شمال روستای بریس به شماره ۶۱۷ مورخ ششم شهریور ۱۳۹۸

۴. «منطقه ساحلی درک و خور» واقع در شهرستان کنارک، بخش زرآباد، دهستان زرآباد شرقی، روستای درک به شماره ۸۵۸ مورخ هجدهم اسفند۱۳۹۹

۵. «خلیج پزم تیاب کنارک» واقع در شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان جهلیان، روستای پزم به شماره ۸۵۹ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸

۶. «رویشگاه جنگلی لول روستای کمشهر بندر تنگ» واقع در شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان کهیر، ۹۰۰ متری شمال شرقی روستای کمشهر به شماره ۸۶۰ مورخ ۱۸/۱۲/۹۹

برچسب‌ها گردشگری سیستان و بلوچستان علی ‌اصغر مونسان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سیستان و بلوچستان علی اصغر مونسان گردشگری سیستان و بلوچستان علی اصغر مونسان میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان واقع در شهرستان میراث فرهنگی بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، محمد رئیسی گفت: از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیلزده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستا‌ها پایدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود:  عملیات برقرسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برقرسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود دوساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستا‌ها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از ۹۵۰ میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از ۴۰۰ میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان،گفت: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت برای پایداری مجدد شبکه‌های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.
رئیسی ادامه داد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد