Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه هیات دولت در راستای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی و دامداری استان خوزستان گفت: همه ظرفیت‌های لازم برای رفع محرومیت‌های موجود در شهرهای خوزستان بکار گرفته خواهند شد.

به گزارش ایمنا فاضل عبیات با حضور در بین مردم سوسنگرد ضمن اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی مبنی بر رسیدگی فوری به مشکلات و محرومیت‌های مردم استان اظهار کرد: در راستای رسیدگی به مشکلات موجود، کمیته‌هایی تشکیل شده تا برای رفع مشکلات اقتصادی و کاهش بیکاری در منطقه دشت آزادگان و حمیدیه برنامه ریزی کاربردی و اساسی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از محورها برای انجام برنامه‌ریزی اقتصادی از سوی کمیته‌های تشکیل شده در راستای کاهش محرومیت‌های موجود در خوزستان را جز سه بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور عنوان کرد و گفت: براساس این بند قانونی و همچنین تصویب‌نامه هیأت وزیران، شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال (۱۲ شهرستان خوزستان) ایذه، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، لالی، گتوند، اندیکا، هفتگل، هویزه و حمیدیه مشمول معافیت‌های مالیاتی مشابه با مناطق آزاد هستند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره بر رفع محرومیت‌ها در مناطق موجود تاکید دارد گفت: در همین راستا بهره‌مندی این شهرها از چنین ظرفیتی سال گذشته به درخواست دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وی افزود: بر اساس بند "د" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، این شهرستان‌ها از معافیت‌های مالیاتی مشابه مناطق آزاد بهره مند شده‌اند.

عبیات یادآور شد: قطعاً با سیاست‌های حمایتی که در قالب این تبصره و اجزاء آن تعیین شده، شاهد سرمایه‌گذاری متعدد در ابعاد مختلف در استان خوزستان خواهیم بود.

اختصاص پنج هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مبلغ پنج هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در بخش کشاورزی ویژه استان خوزستان به تصویب رسیده است گفت: در همکاری مشترکی که بین دولت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفته، مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت وارده به احشام و دام‌های سبک و سنگین در مناطق دشت آزادگان و هویزه پرداخت می‌شود.

عبیات گفت: به منظور جبران خسارات کشاورزان و دامداران آسیب دیده از خشکسالی، دولت ۹۰ درصد از حق بیمه صندوق کشاورزی را پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه به‌منظور تأمین منابع مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود پیگیری‌های اساسی در جریان است گفت: برای تأمین منابع تعیین شده از سوی هیأت دولت، تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات درخواست شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خاطر نشان‌کرد: از هفته آینده نیز مابقی خسارت مربوط به سیل‌های ۹۸ استان خوزستان پرداخت خواهد شد.

۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال منابع درنظرگرفته شده برای مناطق محروم خوزستان

عبیات با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای مناطق محروم استان خوزستان پیش‌بینی شده است گفت: بخش قابل توجهی از این منابع به شهرستان دشت آزادگان اختصاص خواهد یافت تا صرف هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌های خدماتی از جمله مسیرهای ارتباطی شود.

وی اظهار کرد: نظام و دولت با جدیت در تلاش برای رفع مشکلات مردم است و از همه توان خود استفاده می‌کند تا شرایط بهتری برای خدمت رسانی فراهم شود.

توجه جدی مقام معظم رهبری به خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات مقام معظم رهبری در زمان سیلاب اشاره‌کرد و گفت: پیش از اینکه خوزستان در فروردین ۹۸ به شکل بحرانی درگیر سیلاب شود، استان گلستان دچار سیل شده بود در همان زمان مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان اجرایی کشور عنوان کردند که خوزستان را نیز دریابید.

عبیات ادامه‌داد: این گفته مقام معظم رهبری حاکی از توجه ویژه ایشان به مردم استان خوزستان است و همین امر باعث شد تا بخش قابل توجهی از خدمت رسانی نهادها و دستگاه‌های ملی همزمان با بحران سیلاب در خوزستان متمرکز شود.

وی یادآور شد: به واسطه این توجه نیز بخش قابل توجهی از خسارت مربوط به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آسیب دیده ناشی از سیلاب فروردین ۹۸ جبران شده است.

عبور از بحران خشکسالی با درایت مردم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه‌داد: پیش از این، پدیده خشکسالی به صورت خزنده و هم‌اکنون به صورت جهنده در استان خوزستان ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود با همکاری و درایت مردم ولایتمدار خوزستان، از دوره خشکسالی عبور کنیم و همواره خوزستانی متحد و استوار را شاهد باشیم.

عبیات گفت: خوزستان نماد مقاومت هشت سال دفاع مقدس است و مردم آن پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند و قطعاً این مردم اجازه نخواهند داد که بدخواهان ملت ایران از دشواری‌های فعلی سو استفاده کنند.

به گزارش ایمنا هم‌اکنون برخی از روستاهای خوزستان به صورت جدی دچار تنش آبی هستند و مشکلات تعدادی از این روستاها ناشی از عواملی فنی به ویژه در تأسیسات آبرسانی است.

فرمانده سپاه دشت آزادگان صبح امروز از سرعت بخشیدن به آبرسانی بستان با تهیه پمپ و الکتروپمپ برای تأسیسات آبرسانی از توابع این شهرستان خبر داده است.

منبع: ایرنا کد خبر 508776

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دشت آزادگان خشکسالی بحران خشکسالی در ایران خوزستان سوسنگرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان میلیارد ریال مقام معظم رهبری استان خوزستان دشت آزادگان برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند، همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک سال نو، افزود: باید بر روی تحقق شعار سال متمرکز شویم که نیل به اهداف این شعار، کلید توسعه و رونق اقتصادی برای کشور و به تبع آن استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای این منظور قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان راه اندازی می‌شود و با تعیین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی، تصمیم سازی و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

عبداللهی گفت: تمامی دستگاه‌های استان به ویژه جهادکشاورزی استان که سهم قابل توجهی در شعار سال دارد، باید برنامه عملیاتی با زمانبندی و تعیین اهداف، ارائه دهند.

وی افزود: موضوع ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی، مسئولیت و بار بزرگی است که دولت سیزدهم برای کسب رضایتمندی مردم به دوش کشید.

استاندار البرز گفت: باید مردم را از این امکانی که فراهم شده آگاه کنیم و با نظرسنجی از نگاه مردم و مدیران به بررسی میزان رضایتمندی، چالش‌ها و... در این طرح بپردازیم.

وی افزود: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند. همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

عبداللهی از جهادکشاورزی استان خواست تا مرغداری‌ها و مراکز پرورش دام سبک را در استان بررسی و در جهت افزایش ظرفیت و احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • برپایی سیاه چادر در ورودی دزفول برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است