Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور منتخب در گفت گوی تلفنی نخست وزیر واتیکان ضمن تاکید بر اینکه، دفاع از حقوق انسان ها پایه و اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است گفت:حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است.

طبق گزارش روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «کاردینال پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان، با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه این عید بعنوان بزرگترین عید مسلمانان برخاسته از اقدام حضرت ابراهیم است، تصریح کرد: می‌توان عید قربان را بعنوان «روز تعامل میان ادیان ابراهیمی» مبنایی برای رایزنی هم اندیشی و گفتگو میان ادیان تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت و دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد، گفت: معتقدم بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.

رئیس جمهور منتخب اهمیت رایزنی و گفتگو میان ادیان ابراهیمی را در راستای ایجاد صلح واقعی و آرامش پایدار در جهان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت مردم‌سالار دینی از هرگونه تعامل و گفتگو میان ادیان ابراهیمی بویژه مسیحیت استقبال می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها»، «دفاع از مردم یمن» و «مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه» و «صیانت از پیروان دین مسیح در عراق»، ریشه در مبانی دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و نجات جان مسلمانان و مسیحیان از چنگال تروریست‌های جنایتکار هیچ گاه از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد، گفت: امروز باید دفاع از حقوق انسان‌ها محور اصلی همکاری و تعامل میان ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت باشد.

رئیسی، تروریسم و تحریم را دو ابزار قدرت‌های استکباری برای تحمیل سیاست‌های ظالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: تروریسم و تحریم به مثابه دو تیغ قیچی در «نقض حقوق بشر» و «محو وجود بشر» عمل می‌کنند و امروز ما پیروان ادیان ابراهیمی وظیفه داریم برای مقابله با آن‌ها با یکدیگر همکاری کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند بی تردید در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی می‌کردند، گفت: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند و در این زمینه واتیکان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس جمهور منتخب در این مکالمه تلفنی همچنین از تبریک و آرزوی موفقیت نخست وزیر واتیکان قدردانی کرد.

کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز در تماس تلفنی خود با تبریک و آرزوی موفقیت برای رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم در دوره مسئولیت شما، شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده تهران و واتیکان باشیم.

نخست وزیر واتیکان با استقبال از سخنان رئیسی در خصوص ضرورت تعامل و گفت و گوی سازنده میان ادیان ابراهیمی، اظهارداشت: امروز برای ایجاد صلح و ثبات در جهان وظیفه مهمی بر عهده ما قرار دارد تا با همکاری یکدیگر فضای صلح آمیزی را در جهان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: آیت‌الله رئیسی: گسترش روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آیت الله رئیسی واتیکان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی واتیکان دفاع از حقوق انسان ها جمهوری اسلامی ایران میان ادیان ابراهیمی نخست وزیر واتیکان رئیس جمهور منتخب آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح‌الله‌زاده: آقای رئیسی چرا بانک خوب را به پرسپولیس دادید؟! / تصمیم شما در تاریخ ثبت می‌شود +عکس

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سال‌های گذشته باشگاه استقلال در پیامی ویدیویی برای ابراهیم رئیسی، به انتخاب بانک تجارت به عنوان بانکی که سهام باشگاه استقلال را به آن واگذار کنند انتقاد کرد.

فتح‌الله‌زاده در این باره گفت: بنا نداشتم در شرایطی که استقلال در صدر جدول در حال درخشیدن است صحبت‌هایی را داشته باشم، اما وقتی احساس کردم باز هم در حق این تیم در حال ظلم شدن است تصمیم گرفتم این چند نکته را عنوان کنم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی! معاونین شما در رابطه با استقلال و پرسپولیس علی‌رغم هشدار‌های نخبه‌ها، متخصصین و کارشناسان فوتبال عمل کردند و برندسوزی کردند تا جایی که امروز مجبور شدند به صورت فرمالیته و دستوری این دو باشگاه را به دو بانک واگذار کنند. اما در اینجا هم متاسفانه می‌بینیم که حق به حق‌دار نمی‌رسد و در حق استقلال ظلم می‌شود.

مدیر سال‌های گذشته استقلال اضافه کرد: آقای رئیس جمهور این یک صحنه تاریخی است. چرا که ما در ایران بانک‌های زیادی را داریم همچنان که به تیم رقیب بانک خوبی را معرفی کردید، چرا برای استقلال این کار را انجام نمی‌دهید؟ چرا استقلال را به بانک ملی نمی‌دهید؟

فتح‌الله‌زاده افزود: چرا پتروشیمی‌هایی که خواهان گرفتن امتیاز باشگاه استقلال هستند را نادیده می‌گیرید؟ به نظر من این مورد تا حدی مشکوک است ولی شما این را در نظر بگیرید که حداقل ۴۰میلیون هوادار این لحظات را می‌بینند، به خاطر می‌سپارند و از خاطرشان نخواهد رفت و این ظلمی است که در حق استقلال روا می‌شود.

وی در پایان گفت: از جنابعالی خواهش می‌کنم که به این موضوع ورود کنید و از حق این تیم مردمی و پرافتخارترین تیم ایران در آسیا دفاع کنید تا حقی از آن ضایع نشود. التماس دعا.

منبع: خبر ورزشی

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • فتح‌الله‌زاده: آقای رئیسی چرا بانک خوب را به پرسپولیس دادید؟! / تصمیم شما در تاریخ ثبت می‌شود +عکس
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • اسماعیل هنیه به ایران سفر می‌کند
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟
  • اسماعیل هنیه به تهران سفر می‌کند