Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارندگان سهام عدالت یکسال است می‌خواهند سهام خود را بفروشند و آن را نقد کنند. اما نمی‌شود. در مقابل دولت یا وعده دریافت وام را به این افراد می‌دهد و یا سازمان بورس مدعی است که به این افراد امتیازات ویژه داده است. اما خبر جدید درباره سهام عدالت چیست؟ به گزارش پول نیوز، حالا شورای عالی بورس هم می‌گوید که به دارندگان سهام عدالت امتیاز ویژه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه دارندگان سهام عدالت می‌توانند در مجامع شرکت‌های سهام‌عدالت حضور پیدا کنند و از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شوند.

اما این امتیاز شامل ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت نیست و فقط شامل آن دسته از افرادی است که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند. یعنی ۱۹ میلیون از میان ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت.

براساس تصمیم جدید شورای عالی بورس، آن ‌دسته از مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند در مجامع ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر شرکت کنند و از طریق اعمال رأی خود در تصمیم‌گیری‌های این شرکت‌ها مشارکت کنند و از طریق سامانه سهام‌عدالت میزان سهام خود را در هریک از این شرکت‌ها ببینند.

البته این امکان فقط برای آن دسته از دارندگان سهام عدالت مستقیم است که بالای سن قانونی هستند. اما افرادی که هنوز زیر سن قانونی هستند می‌توانند از طریق ولی یا وکیل در مجامع رای بدهند.
مردم از سهام عدالت چه می‌خواهند؟

اگرچه این مساله می‌تواند خبر خوبی برای دارندگان سهام عدالت باشد، اما مهم‌ترین سوال آنها این است که قفل سهام عدالت آنها چه زمانی باز می‌شود و آنها چه زمانی می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند.

سهام عدالتی که در مرداد سال ۹۹ قیمت آن از مرز ۲۰ میلیون تومان هم گذشته بود. اما حالا در آستانه مرداد سال ۱۴۰۰، ارزش آن دقیقا نصف شده و به ۱۱.۵ میلیون تومان رسیده است.
دارندگان سهام عدالت امیدوار بودند که ارزش سهامشان روز به روز بیشتر شود و حتی به گفته حسن روحانی، هم‌قیمت ملک و خانه شود. اما نه تنها ارزش این سهام رشد نکرد که در مقاطعی به زیر ۱۰ میلیون تومان هم رسید.

با قفل شدن فروش سهام عدالت، دولت مساله پرداخت وام از طریق سهام عدالت را مطرح کرد و مجلس هم مدعی بررسی طرحی شد که قرار بود سهام عدالت افراد ضمانت خرید خودرو شود. طرح‌هایی که در حد حرف باقی ماند و آنهایی که اجرا شد، هم چندان موثر نبود.

مانند پرداخت وام سهام عدالت ۷ میلیون تومانی که با وجود هیاهوی بسیار مشخص شد که وام نقدی نیست و دریافت‌کنندگان فقط امکان خرید کالا از فروشگاه‌های خاص را دارند.

منبع : تجارت نیوز

   

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دارندگان سهام عدالت بخوانند سهام عدالت سهام بورس دارایی دارندگان سهام عدالت سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند

مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی