Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@13:39:02 GMT

اعتراضات خوزستان/ حضور ماشین آب‌پاش در سطح خیابان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۲۵۰۸

اعتراضات خوزستان/ حضور ماشین آب‌پاش در سطح خیابان

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

امشب نیز در برخی شهر‌های استان خوزستان، مردم با حضور در خیابان اعتراض خود را نسبت به بی آبی نشان دادند.

در برخی شهر‌ها از جمله ایذه و مسجدسلیمانی، معترضان تجمع کرده و شعار‌هایی در اعتراض نسبت به عملکرد مسئولانا سر داده اند.

همچنین براساس گزارش‌ها، در اصفهان نیز مردم با برگزاری تجمع و سر دادن شعار، از اعتراضات مردم خوزستان حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

براساس تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی، نیرو‌های امنیتی حضوری گسترده در سطح خیابان‌ها دارند. در سوسنگرد نیز از ماشین آب پاش استفاده شده است.

براساس گفته‌های مسئولان، دستکم سه نفر در جریان اعتراضات خوزستان کشته شدند. منابع غیررسمی این آمار را بیش از ۵ نفر اعلام کرده‌اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اعتراضات خوزستان بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیایید با هم صحبت کنیم!

با تداوم اعتراضات دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در دفاع از مردم فلسطین، رئیس این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد و دانشجویان را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه کلمبیا، چند روزی است که دانشگاه کلمبیا به مرکز اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم فلسطین تبدیل شده است. 

به عقیده تحلیل‌گران اصلا جای تعجبی ندارد که دانشگاه کلمبیا به کانون اختلافات تبدیل شده است. این دانشگاه در بزرگترین شهر ایالات متحده با دومین جمعیت یهودی در جهان مستقر است. حدود یک پنجم جمعیت مسلمان این کشور نیز در شهر نیویورک هستند.

این اعتراضات همچنان ادامه دارد و شرایط فعلی این دانشگاه به نحوی‌ است که رئیس دانشگاه کلمبیا مجبور به صدور بیانیه‌ای به شرح ذیل شد: 

" اعضای محترم جامعه دانشگاهی کلمبیا

من عمیقاً از اتفاقاتی که در دانشگاه ما می‌افتد ناراحت هستم. پیوندهای ما به‌عنوان یک جامعه با روش‌هایی آزمایش شده است که تأیید مجدد آن زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. دانشجویان از جوامع مختلف نگرانی‌های خود را نسبت به امنیت خود ابراز کرده‌اند و ما اقدامات بیشتری را برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی انجام داده‌ایم. اختلافات ما در روزهای اخیر افزایش یافته است. این تنش‌ها توسط افرادی که به دانشگاه کلمبیا وابسته نیستند و برای پیگیری برنامه‌های خود به دانشگاه آمده‌اند، مورد سوء استفاده قرار گرفته و تقویت شده است. ما نیاز به تنظیم مجدد هستیم.

درگیری وحشتناکی در خاورمیانه با عواقب ویرانگر انسانی در جریان است. من درک می‌کنم که بسیاری از معترضان دچار ناراحتی عمیقی هستند و از دانشگاه کلمبیا می‌خواهند که با انجام اقدامی به کاهش این تنش‌ها کمک کند. ما باید گفتگوهای جدی در مورد اینکه چگونه دانشگاه کلمبیا می‌تواند به این جنگ کمک کند، داشته باشیم. دیدگاه‌های زیادی در سراسر جامعه متنوع ما در مورد بهترین روش انجام این کار و آن‌طور که باید باشد وجود دارد اما ما نمی‌توانیم یک گروه داشته باشیم که شرایط را به بقیه دیکته کند و تلاش کند تا نقاط عطف مهمی مانند فارغ التحصیلی از دانشگاه را برای پیشبرد دیدگاه خود مختل کند. بیایید بنشینیم و صحبت کنیم و بحث کنیم و راه‌هایی برای سازش در راه حل‌ها پیدا کنیم.

برای کاهش تنش‌ها و دادن فرصتی به همه ما برای بررسی مراحل بعدی، اعلام می کنم که همه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می شود. اساتید و کارکنانی که می توانند از راه دور کار کنند باید این کار را انجام دهند. پرسنل ضروری باید طبق سیاست دانشگاه به محل کار خود مراجعه کنند. ترجیح ما این است که دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه زندگی نمی‌کنند به محوطه دانشگاه نیایند.

در روزهای آتی کارگروهی متشکل از روسای دانشگاه ها، مدیران دانشگاه ها و اعضای هیات علمی تلاش خواهند کرد تا این بحران را حل کنند. این امر شامل ادامه بحث با دانشجویان معترض و شناسایی اقداماتی است که می توانیم به عنوان یک جامعه انجام دهیم تا بتوانیم این دوره را به طور مسالمت آمیز تکمیل کنیم و به تعامل محترمانه با یکدیگر بازگردیم. من می دانم که بحث های زیادی در مورد اینکه آیا باید از پلیس در محوطه دانشگاه استفاده کنیم یا نه وجود دارد، و خوشحالم که در آن بحث ها شرکت می کنم. اما می‌دانم که پیروی بهتر از قوانین و مکانیسم‌های اجرایی مؤثر، نیاز به اتکا به دیگران برای ایمن نگه‌داشتن جامعه دانشگاهی ما را از بین می‌برد. ما باید خودمان بتوانیم این کار را انجام دهیم.

طی روزهای گذشته، نمونه های بسیار زیادی از رفتارهای ارعاب آمیز و آزاردهنده در دانشگاه ما وجود داشته است. زبان یهودستیزانه نیز مانند هر زبان دیگری که برای آزار و وحشت مردم به کار می رود، غیرقابل قبول است و در این زمینه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. ما از افراد آسیب دیده می خواهیم که این حوادث را از طریق کانال‌های دانشگاه گزارش کنند. ما همچنین پشتیبانی از افرادی که در این روزها آسیب‌ دیده‌اند را اعلام میکنیم.

ما جامعه‌ای دلسوز، بالغ، متفکر و متعهد هستیم. بیایید ارزش های مشترک خود را برای احترام به یادگیری، احترام متقابل و مهربانی که بستر دانشگاه کلمبیا بوده است، به خود یادآوری کنیم. امیدوارم همه بتوانند نفس عمیقی بکشند، دلسوزی نشان دهند و با هم برای بازسازی پیوندهایی که ما را به هم پیوند می‌دهد، همکاری کنند.

مینوش شفیق،رئیس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک"

علی رغم تهدیدها و ارعاب دانشجویان، همچنان اعتراضات در محوطه دانشگاه ادامه دارد و ظاهرا صحبت‌های رئیس دانشگاه هم برای آرام شدن دانشجویان فایده‌ای نداشته است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش/ سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن