Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات مردم خوزستان خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی به داد خوزستان برسید؛ منتظر نمانید آقای روحانی کاری کند، البته مسئولیت با ایشان است و او باید اقداماتی انجام می داد که نداده است.

 رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که چرا شما مسئولیت را به گردن آقای رئیسی می اندازید، هنوز آقای روحانی رئیس جمهور است!، افزود: اگر قانون به آقای رئیسی برای این روزها به عنوان رئیس جمهور منتخب  مسئولیتی نداده، سید ابراهیم رییسی هم مسئول نیست؟ عقل و دین و وجدان او را ملزم کرده که این شرایط سخت را نادیده نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی یادآور شد: آن سید ابراهیمی که ما می شناسیم آبرو دارد، از آبروی خویش برای مردم مظلوم خوزستان مایه بگذارد. آبرو نزد مردم، نزد رهبر، نزد نیروهای داوطلب مردمی و انقلابی و از همه مهمتر نزد خدا. مردم در وضعیتی هستند که خدمات فداکارانه نیروهای سپاه و ارتش باید به شدت پشتیبانی شود. حداقل کاری که آقای رئیسی می تواند بکند سفر یک روزه به میدان است که باعث تقویت این خدمتگزاران و تشفی خاطر آزرده مردم است.

وی تصریح کرد: معضل بزرگتر برای مردم خوزستان، از دست دادن منبع ارتزاقشان به خاطر بی تدبیری ها فسادها و البته خشکسالی است. برای یک خانواده آنجا، گاومیش، همه چیز است و از دست دادنش بیشتر از مرگ فرزند زیست آنها را آشفته می سازد.

رئیس هیات مدیره دیده بان دیده بان شفافیت گفت: مردم، چون خلف وعده بسیار دیده و دروغ هم کم نشنیده اند، با وعده آرام نمی گیرند. باید به سرعت خسارت آنها جبران شود و چون تعیین خسارت زمانبر است، در تمام نقاط، تخمینی از میزان خسارت زده شود و مبلغ، به حساب سران عشیره ها و معتمدان محلی واریز گردد تا خاطر مردم جمع شود که به زودی قدرت بازسازی خود را می یابند.

توکلی افزود: البته کم آبی خوزستان زخم  کهنه‌ای است که سوء تدبیر و عدم مدیریت علمی منابع آب کشور و توزیع نادرست آن در بستر خشکسالی و سودجویی عناصر معاند و ضد انقلاب آن را تبدیل به چنین بحرانی کرده، اما امروز وقت این حرف ها نیست و باید قبل از هر چیزی به داد مردم برسید.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رییسی! اگر امروز به داد مردم خوزستان نرسید شاید فردا دیر باشد. آقای روحانی را مجبور کنید از منابع مربوط و با اعتبارات موجود مشکل خوزستان را حل کند. منابع بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها هزینه کرد و نیاز نیست منابع جدیدی تعریف کرد.

توکلی یادآور شد: اینجا و اکنون جای این سوال نیست. حتی اگر منبعی نباشد، ضروری است اولویت ها را تغییر دهیم. به جای ولخرجی ها و افزایش بی تناسب حقوق های نجومی میتوان برای مردم آسیب دیده هزینه کرد و حق را به حقدار رساند.

 رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پایان اظهار داشت: اگر قانون هم اکنون مسئولیتی برای آقای رئیسی در نظر نگرفته است اما عقل و شرع حکم می‌کند که ایشان از آبروی خودش برای مردم هزینه کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان دولت روحانی احمد توکلی رئیس هیات مدیره مردم خوزستان رئیس جمهور آقای رئیسی برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنج شنبه به همراهی جمعی از معاونان و وزرا در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به استان سمنان سفر کرد.

شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن نهضت ملی مسکن و سخنرانی در جمع مردم این استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور خواهد بود.

صبح جمعه نیز در دومین روز از سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان، رئیسی به دامغان سفر کرد تا با مردم این شهر نیز دیدار و گفت وگو کند.

اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.

۱۰:۴۱ رئیس جمهور وارد دامغان شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح آدینه در دومین روز سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان وارد شهرستان دامغان شد و مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.

وی روز گذشته برای سفر به استان سمنان در سمنان و شاهرود حضور داشت اما به اصرار مردم دامغان امروز را نیز در استان سمنان باقی ماند تا در جمع مردم دیار صد دروازه باشد.

دیدار مردمی و حضور در نماز جمعه از برنامه‌های سفر رئیسی در دامغان است.

۱۰:۲۲ نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد

رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن گزارش مشکلات و مسائل برخی موضوعات اولویت‌دار استان، دستورات لازم برای بررسی و رفع این موانع را صادر کرد.

در ابتدای این جلسه موضوع کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم و دو چالش عمده پیش‌روی این پروژه از جمله موضوع بازنگری در قرارداد احداث آن و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اجرای این آزادراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد بازنگری در مسیر احداث آزادراه حرم تا حرم و اصلاح یا حذف بخش‌های غیرضرور این طرح با اقدامات فنی و مهندسی و همچنین عبور این آزادراه از نزدیکی شهرها به جهت هم بهره‌مندی مسافرین از خدمات شهری و هم رونق بیشتر شهرهای در مسیر، از دیگر موضوعاتی بود که در این رابطه مطرح شد.

رئیسی در ادامه پس از دریافت گزارشات معاون اجرایی رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌عنوان مجری پروژه و مسؤولیا وزارت راه و شهرسازی دستور تأمین اعتبار بخش‌های اولویت‌دار این پروژه را صادر و مقرر کرد سایر مشکلات پیش‌روی اجرای آن با ارائه راهکار در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی مجریان طرح جهت بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.

در بخش دیگری از این جلسه موضوع بلاتکلیفی کارخانه سیمان بی ارجمند و دلایل و چرایی توقف احداث آن مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور، روند احداث این کارخانه از سال ۸۴ و با سهامداری ۳۸ هزار نفر از مردم سمنان آغاز شد، اما در ادامه به‌رغم پیشرفت ۵۴ درصدی به دلیل تأخیر و عدم توانایی مدیران آن در بازپرداخت وام ارزی، افزایش میزان بدهی به دلیل نوسانات قیمت ارز و منتفی شدن توجیه اقتصادی متوقف شد.

رئیسی پس از شنیدن گزارش مدیران این کارخانه و همچنین نقطه نظرات مسئولان استانی، نظر به اهمیت مسئله سهامداری مردم در این کارخانه و اهتمام دولت نسبت به حفظ منافع مردم، به معاون اجرایی رئیس جمهور دستور داد پیشنهادات ارائه شده را بررسی و ضمن گردش کار موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت و هماهنگی با بخش حقوقی دولت موضوع را برای طرح در هیأت دولت آماده کنند.

این گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6082339

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور در نشست ویژه استان سمنان
  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • رئیس جمهور با تغییر برنامه سفر به دامغان رفت
  • دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی
  • رئیس جمهور وارد دامغان شد
  • رئیس‌جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • رئیس جمهور فردا به دامغان سفر می کند
  • اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت