Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@05:19:49 GMT

چه عوامل بر سرعت شیوع کرونا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۳۵۸۶

چه عوامل بر سرعت شیوع کرونا موثر است؟

به‌ گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در یافته‌های این پژوهش عنوان شده، کروناویروس‌ها، ویروس‌های دارای +RNA متعلق به خانواده Coronaviridae و دسته Nidovirales هستند که به طور گسترده در انسان و سایر پستانداران وجود دارند. بطوریکه Coronaviruses در موش‌ها، مرغ‌ها، بوقلمون‌ها، خوک‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها، خرگوش‌ها، اسب‌ها، گاوها و انسان‌ها شناسایی شده‌اند و می‌توانند باعث ایجاد انواع بیماری‌های شدید از جمله بیماری‌های دستگاه گوارش تا دستگاه تنفسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دسامبر سال ۲۰۱۹، تعدادی از موارد ذات‌الریه پنومونی ناشی از علت ناشناخته در شهر ووهان و هوبئی چین ظاهر شد و شواهد بالینی نشان داد که این موارد بسیار شبیه پنومونی ویروسی است.

در این پژوهش که توسط علیرضا میراحمدی‌زاده با همکاری هاله قائم، موسی قلیچی قوجق و فاطمه رضایی انجام شده، مشخص شد که تعیین این عوامل مؤثر بر سرعت انتشار کووید-۱۹ می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را با توجه به شاخص‌های موجود در ۳۰ کشور اول با شیوع بالا در اختیار سیاست‌گذاران قرار دهد تا نتایج این اطلاعات برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر این بیماری مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس نتایج این پژوهش، شاخص‌های متعددی از جمله میزان باروری عمومی، سرانه مصرف انرژی و مصرف سوخت، سرانه مطالعه، تورم و رشد اقتصادی می‌تواند بر سرعت انتشار کووید-۱۹ اثر داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1103980 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت