Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@12:12:09 GMT

پشت پرده وسوسه گنج برای 19 گلستانی / همه بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۳۵۹۳

پشت پرده وسوسه گنج برای 19 گلستانی / همه بازداشت شدند

دستگیری ۱۹ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان همه آنها که در جستجوی گنج نفیس بودند بازداشت شدند.

احمد تجری اظهارکرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۹ متجاوز به میراث فرهنگی استان دستگیر و هفت دستگاه فلزیاب کشف شد.

به گزارش رکنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، تخریب، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: چهار دستگاه فلزیاب در ارتباط با حمل و نگهداری و سه دستگاه در ارتباط با خریدوفروش در استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد کشف و ضبط شده است.

تجری اضافه کرد: یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا تعداد هفت مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در سه‌ماهه نخست سال جاری کشف کردند.

بازداشت مردان پلید که در جستجوی گنج بودند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تعرض به میراث تاریخی، جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیا از جمله وظایف یگان حفاظت است که در انجام این وظایف تمام توان خود را به کار خواهد بست.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ اثر استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان گلستان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی گنج دستگاه فلزیاب اخبار حوادث گنج گلستان گنج یاب وسوسه گنج سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وعده های انتخاباتی مهدی قائدی و همسرش مهدی قائدی سردار آزمون سحر قریشی فیلم قیمت مهدی قائدی فوتبال مهدی قائدی استقلال میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام حج تمتع از استان گلستان از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سیدعلی میرقاسم پور افزود: اعزام تا ۲۱ خرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۵ هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان مشرف می‌شوند. در این سفر معنوی، زائران گلستانی، مدینه بعد هستند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر
  • اعزام حج تمتع از استان گلستان از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل خواهند شد
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان