Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: این دوره از مسابقات هر ساله در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا خردادماه ادامه داشت، بیان داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مرحله شهرستانی مسابقات امسال در ۵ منطقه شامل منطقه اول «بیرجند و خوسف»، منطقه دوم «طبس و بشرویه»، منطقه سوم «قائن، خضری و زیرکوه»، منطقه چهارم «فردوس و سرایان» و منطقه پنجم «نهبندان، سربیشه و درمیان» برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش

بخشی‌پور مطرح کرد: مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خراسان‌جنوبی پس از استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی رتبه سوم آمار ثبت‌نام‌شدگان در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در حال برگزاری است و تعداد یک هزار و ۹۸۵ نفر از استان در حال رقابت برای ورود به مرحله استانی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۳۱ تیرماه الی ۱۰ مردادماه، بیان داشت: منطقه یک از ۳۱ تیرماه الی یک مردادماه، منطقه ۲ از سوم مردادماه، منطقه ۳ از چهارم مردادماه، منطقه ۴ از پنجم مردادماه و منطقه ۵ از ۱۰ مردادماه میزبان برگزاری این دوره از مسابقات هستند.

رقابت ۱۹۸۵ متسابق

بخشی‌پور به تشریح آمار متسابقین پرداخت و گفت: یک هزار و ۳۳۰ نفر در رشته تفسیر و ۶۶۰ نفر از خواهران و برادران در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، همسرایی و همخوانی قرآن کریم در استان شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری غیرحضوری مرحله شهرستانی رشته تفسیر قرآن کریم خبر داد و مطرح کرد: این رشته از مسابقات نیز به صورت غیرحضوری و به‌صورت سیستمی و آنلاین در تاریخ ۱۳مرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منتخبان مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مرحله استانی راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری این مسابقات بتوانیم افراد فعال در حوزه‌های قرآنی استان را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی سازمان اوقاف مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مسابقات قرآن اوقاف بیرجند درمیان رشته حفظ قرآن تفسیر قرآن دوره از مسابقات اوقاف و امور خیریه مرحله شهرستانی خراسان جنوبی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند