Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- از هفته گذشته کمبود مرغ در برخی شهرهای استان گلستان آغاز شد و هرچند مسئولان جهادکشاورزی استان معتقدند مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد اما مردم همچنان برای خرید با کمبود در بازار مواجه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، نابه‌سامانی بازار مرغ این روزها در بسیاری از شهرهای کشور از جمله در استان گلستان به یک دغدغه برای شهروندان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای کمبود مرغ در گلستان تقریبا از هفته گذشته آغاز شد و مردم در مراجعه به فروشگاه‌های مواد پروتئینی و مرغ‌فروشی‌ها با با ویترین‌ها و یخچال‌های خالی مواجه شدند.

اما رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با رد کمبود مرغ در استان، اذعان داشت که بروز برخی موضوعات پیش بینی نشده مانند تعطیلی و جابه جایی برخی کشتارگاه‌ها سبب عدم تناسب عرضه و تقاضا در روزهای محدودی شده است.

وی همچنین گفته بود: در روز‌های گذشته چند کشتارگاه به ویژه در گرگان و علی‌آبادکتول به علت قطعی برق و خرابی چاه آب برای عرضه این ماده غذایی دچار مشکل شده بودند و انجام هماهنگی برای استفاده از ظرفیت کشتارگاه‌های دیگر و جایگزینی به زمان نیاز داشت و سبب اختلال در بازار شد.

اما برخلاف اظهارات رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان، مشکل کمبود مرغ همچنان در سطح بازار وجود دارد و مردم برای خرید مرغ، باید به چند مرغ فروشی سر بزنند تا بتوانند نیاز خود را تهیه کنند.

این مشکل علاوه بر شهرهایی مانند گرگان به روستاها هم رسیده است و مردم در چند روز اخیر با درب بسته یا یخچال‌های خالی فروشگاه‌های مرغ مواجه می‌شوند. اگر هم گوشت مرغی توزیع شود در ساعات اولیه صبح بوده و در مدت کمتر از یک ساعت، مرغ‌ها به فروش می‌رود.

معطلی 11 ساعته مرغ فروشان برای خرید مرغ دولتی+ فیلمتفاوت قیمت 10 هزار تومانی مرغ با قیمت مصوب در کرمانشاه/ سودجویان به جای مسئولان هوشیارندگلایه مردم از کمبود مرغ در بازار/ رئیس جهادکشاورزی گلستان: کمبود نداریم

یکی از فروشندگان مرغ در این باره به خبرنگار ما گفت: تقریبا 5، 6 روز است که نمی‌توانیم مانند قبل مرغ تهیه کنیم، مرغی که به ما داده می‌شود خیلی کمتر از مقدار قبلی است و خیلی زود تمام می‌شود و وقتی مردم در طول روز مراجعه می‌کنند ما شرمنده آنها می‌شویم.

ضیایی افزود: قیمت مرغ دو سه ماه پیش حدود 5 هزار تومان گران شد و الان برای مرغداران این قیمت اقتصادی است، گاهی اوقات متأسفانه در نبود نظارت‌های بالادستی، چند هفته کمبود مرغ اتفاق می‌افتد و بعد می‌گویند برای ما صرفه اقتصادی ندارد و قیمت‌ها را بالا می‌برند اما به فکر جیب مردم نیستند.

وی گفت: خیلی از خانواده‌های آبرومندی هستند که با گران شدن قیمت مرغ، دیگر نمی‌توانند مرغ بخرند و اگر در ماه یک یا دو مرغ می‌خریدند الان مجبورند پای مرغ و گردن مرغ و غیره بخرند.

این در حالی است که در استان گلستان یک هزار و 50 واحد مرغداری با ظرفیت تولید روزانه 550 تا 600 تن فعالیت می‌کنند و نیمی از آن‌ها ماهانه جوجه ریزی دارند و علاوه بر تأمین نیاز استان، معین برخی استان‌ها از جمله تهران هستند.

گلستان با تولید 265 هزار تن گوشت مرغ سال گذشته رتبه نخست تولید این ماده پروتئینی را به خود اختصاص داد اما هر چندماه یکبار مردم این استان با کمبود مرغ مواجه می‌شوند.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان درباره مشکلات به وجود آمده در بازار مرغ استان اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 120 تا 130 تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح استان عرضه می‌شود و کمبود زیادی نداریم.

عبدالغفور تخله توضیح داد که همواره در این زمان از سال با توجه به شرایط آب و هوایی، جوجه ریزی کمتری در سطح کشور انجام می‌گیرد و همین مسئله باعث نوسان در عرضه و تقاضای گوشت مرغ می‌شود. در استان گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی بهتری که نسبت به میانگین کشوری دارد، از نظر تولید مشکل خاصی نداریم.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر در استان در هر ماه تا حدود 12 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌شود، اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی موجب بالارفتن تقاضا برای مصرف گوشت مرغ  شده است. در گذشته میانگین مصرف گوشت مرغ در استان بین 60 تا 70 تن بوده اما الان این میزان به 120 تا 130 تن افزایش یافته است.

وی بیان داشت: گرمای هوا باعث طولانی‌تر شدن زمان پرورش مرغ می‌شود و همین موضوع موجب فاصله افتادن بین زمان عرضه و تولید شده و به همین خاطر تغییرات قیمتی را در برخی از استان‌ها شاهد هستیم اما در گلستان با توجه به حجم تولید، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

تخله اضافه کرد: در استان روزانه آمار فروش و نیازها را در سطح بازار بررسی می کنیم تا خللی در توزیع ایجاد نشود و اگر کمبودی احساس کنیم شرایط را مدیریت می‌کنیم.

انتهای پیام/581/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان کمبود مرغ مرغ در استان گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان