Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:47:32 GMT

علل و روش درمان تق تق کردن زانو + عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۷۹۰۸

علل و روش درمان تق تق کردن زانو + عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ چنان چه هرازگاهی زانوی شما صدا می‌دهد و همراه با آن احساس می‌کنید چیزی در زانوی شما صدا تولید می‌کند این طبیعی است اما اگر زانوی شما همراه احساس درد به طور مرتب صدا می‌کند لازم است برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

دلایل بسیاری می‌تواند برای صدا دادن زانو وجود داشته باشد و در اغلب موارد به ‌سادگی درمان صدا دادن زانو امکان‌پذیر است اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

اگر از آسیب اطراف زانو که به ‌درستی درمان نشده رنج می‌برید ممکن است منجر به ایجاد بافت غیرضروری اطراف زانو شوید، این در برخی از قسمت‌های زانو که باعث ایجاد صدایی در زانوی شما می‌شود پیچیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دویدن برای سلامتی شما خوب است، اما باید اعتدال داشته باشید.اگر زیاد بدوید ممکن است توپک زانو از خط خارج ‌شود و در طول استخوان ران حرکت نکند. استخوان‌های درشت‌نی و استخوان‌های پایین مسئول محافظت از بدن شما هستند اما وقتی آن‌ها در جای خود نباشند، زانو در حرکت صدا می‌دهد.

آسیب جدی به مینیسک

مینیسک میان استخوان‌های زانو قرار دارد، اگر آسیب ببیند و به ‌درستی ترمیم نشود ، تعادل زانو از بین می‌رود و ممکن است باعث چرخش زانوی شما شود.

ورم مفاصل

ورم مفاصل پاها می‌تواند به زانوهای ملتهب و غیرهم‌تراز منتهی شود، در نتیجه آن‌ها صدایی را در حرکت ایجاد می‌کنند.برای محکم نگه داشتن زانوها نیاز دارید تمام قسمت‌های بدن خود را ورزش دهید.

درمان سروصدای زانو

با تغییراتی در سبک زندگی و همچنین انجام بعضی تمرین‌های ورزشی می‌توانید تا حد قابل قبولی مشکلات صدای زانو را کم کنید.

ورزش دادن چهار سر

با پاهایتان صاف روی زمین بنشینید، یک حوله بردارید و آن را زیر ران سمت راست‌تان قرار دهید.حالا ران چپ خود را خم کنید، پایتان را روی زمین قرار دهید و پای راست را حرکت ندهید این ورزش را در چهار ست ۱۰ تایی انجام دهید.

حفظ تعادل بین عضلات همسترینگ و چهارسر

روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را با زاویه ۴۵ درجه پایین نگه دارید، حالا پاهایتان را از روی زمین بلند کنید و زانوهایتان را محکم به بدن خود فشار دهید. این ورزش را در چهار ست ۱۰ تایی مجدد تکرار کنید.

کاهش وزن

این کار باعث می‌شود مطمئن شوید که فشار کمتری روی زانوهای شما وجود دارد.

یک برنامه تمرین آرام و ملایم

اگر پیش از این دچار مشکل شده‌ باشید، ممکن است نیاز داشته باشید که برنامه تمرین قبلی خود را کاهش دهید تا از آسیب تکراری اجتناب کنید یا حداقل به آرامی شروع کنید تا دوباره مفاصل خود را باز کنید.

سطوح نرمی برای دویدن انتخاب کنید

هر بار که پای شما به زمین می‌خورد، زانوی شما مفصل است که شوک را جذب می‌کند. دویدن روی بتن به طور طبیعی فشار بیشتری روی زانو وارد می کند نسبت به زمانی که روی علف یا ماسه جاری می دوید.

طب سوزنی

طب سوزنی می تواند باعث کاهش صدای ایجاد شده در محل مفصل زانو به دلیل مشکل آرتروز شود.

پربیننده ترین ۱۴ مورد از بهترین فواید انگور قرمز ۹ راه برای بهتر خوابیدن توصیه های مفید برای خوابیدن در گرمای شدید ۱۰فایده تأثیرگذار باقلا بر روی سلامتی این خوراکی ها را در روزهای گرم نخورید! + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زانو زانوی شما روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی در اطلاعیه ضمن تقاضای دعای خیر از مؤمنان، از وضعیت درمان این عالم ربانی و وخامت حال وی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون وضعیت درمان این عالم ربانی از وخامت حال وی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مؤمنین گرامى مى‌رساند که در پى کسالت اخیر آیت‌الله حاج سید محمدعلى شیرازى(دامت برکاته) حال عمومى ایشان وخیم‌تر شده و معظم له کماکان در بخش مراقبت‌هاى ویژه تحت درمان قرار دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ جهت سلامتى و شفاى این عالم مجاهد و خدوم از همه مؤمنین ملتمس دعاى خیر هستیم. 

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • انواع گل مژه و درمان آن