Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@14:12:41 GMT

اختلافات برگزیتی لندن و بروکسل حل نشد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۰۶۴

اختلافات برگزیتی لندن و بروکسل حل نشد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا بار دیگر درخواست دولت انگلیس برای مذاکره مجدد درباره بخشی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «اورسولا فون در لین» رییس کمیسیون اروپا گفت، بخش  پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت وضعیتی «ناپایدار» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اروپا پس از این تماس تلفنی در پیامی توئیتری نوشت: «اتحادیه اروپا به خلاق و انعطاف‌پذیر بودن در چارچوب این پروتکل ادامه خواهد داد».

فون در لین در ادامه بیان داشت: «اما این مسئله دوباره مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت. باید مشترکاً ثبات و قابل پیش‌بینی بودن اوضاع ایرلند شمالی را تضمین کنیم».

در مقابل سخنگوی دولت انگلیس بیان داشت، اگر اتحادیه اروپا در قبال مسائل ایرلند شمالی به انگلیس امتیازاتی ندهد، بعید نیست که لندن این پروتکل توافق برگزیت را پاره کند.

با این حال این مقام انگلیسی گفت: «در حال حاضر خواستار فسخ این پروتکل نیستم».

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نیز پیشنهاد «دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت برای تعلیق پروتکل ایرلند شمالی را رد کرد.

«ماروس سفکوویچ» معاون فون در لین در پاسخ به درخواست فراست گفت: «این آمادگی را داریم که در چارچوب پروتکل ایرلند شمالی به‌دنبال راه‌حلی خلاقانه بگردیم که به نفع جوامع مختلف در ایرلند شمالی باشد. با این حال با مذاکره مجدد بر سر این پروتکل موافق نیستیم».

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا، جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و ورود کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل، نمی‌توانند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شوند.

این بخش از توافق برگزیت به این دلیل تنظیم شده است که از ایجاد «مرز سخت» میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری شود.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را آغاز کرده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و همچنین اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنشها میان دو طرف شده است.

اواخر ماه گذشته، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه در دیدار با نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران «گروه ۷» تاکید کرد که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده‌های خود بر اساس توافق برگزیت تمام و کمال عمل کند.

پربیننده ترین ترکیه در مرز با ایران دیوار بتنی می‌ کشد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته ناامیدی بایدن از واکسیناسیون کرونا در آمریکا با داعش تفاوت عقیده داریم / مشکل آب رودخانه هیرمند را با ایران حل می‌ کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برگزیت پروتکل ایرلند شمالی اتحادیه اروپا توافق برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید

سرمربی پرطرفدار پرتغالی ملاقات بی‌نتیجه‌ای با سران وست هم داشت

طرفداری | روبن آموریم این روزها به پرطرفدارترین سرمربی فوتبال اروپا تبدیل شده و چندین تیم به خصوص در لیگ برتر مایل به استخدام این سرمربی خوش‌فکر اسپورتینگ هستند.

پس از توقف تماس‌های روبن آموریم و لیورپول، شب گذشته آموریم پس از سفر به لندن با وست هم وارد مذاکره شد. فابریتزیو رومانو گزارش داده پس از برگزاری دور اول مذاکرات، به‌نظر نمی‌رسد این سرمربی 38 ساله پرتغالی هدایت وست هم را برعهده گیرد چرا که نتایج این ملاقات در لندن، باب میل طرفین نبود. از طرفی مکالمه‌ای با لیورپول نیز از هفته گذشته برقرار نشده و آموریم هنوز در حال ارزیابی گزینه‌های پرشمار خود است.

چرا مذاکره لیورپول و آموریم متوقف شد؟

پدرو سپولودا، خبرنگار پرتغالی نیز ادعایی جالب در خصوص دلیل توقف مذاکرات میان لیورپول و روبن آموریم مطرح کرده است. او می‌گوید سرمربی اسپورتینگ برای عقد قرارداد سه ساله با لیورپول، دستمزد سالانه 10 میلیون پوندی همراه با پاداش درخواست کرد اما مبلغ پیشنهادی لیورپول، بسیار کمتر بوده است. یکی از دلایل توقف مذاکرات با وست هم نیز همین موضوع بوده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان