Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور قراری، به کابینه نفتالی بنت فرصت داد تا روستای راهبردی «الخان الاحمر» فلسطین را تخلیه کند.

الخان الاحمر محور ارتباطی مهم رام‌الله و شرق قدس است که بنا به تصمیم اتخاذ شده رژیم صهیونیستی قرار است پس از پایان مهلت تعیین شده این دادگاه تخریب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه العربی الجدید گزارش داد که این دادگاه به دولت بنت تا 14 شهریور فرصت داده و مدعی شده است که این فرصت، غیر قابل تمدید است.

این دادگاه گفته است که کابینه بنت باید طی مدت یاد شده، موضع خود را درباره تخلیه این روستا و انتقال به شرق شهر قدس اشغالی بیان کند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در 14 شهریور 1398، حکم تخلیه الخان الاحمر را صادر کرد. فشارهای داخلی باعث شد که دولت پیشین این رژیم مجبور شود، فرآیند تخلیه را به تعویق بیاندازد.

صهیونیستها امیدوار بودند بتوانند ساکنان این روستا را راضی کنند که از آن خارج شوند، ولی ساکنان تأکید کردند که در این روستا باقی خواهند ماند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما چند روز پیش درخواست تعویق تخلیه را مطرح کرد تا «پیامدهای سیاسی و امنیتی» این اقدام، بررسی شود.

لاپید با ارسال نامه‌ای به بنت، گفت که مسئله تخلیه از سه سال پیش مطرح بوده و دادگاه نیز، به تخلیه و تخریب روستا حکم داده است، ولی به خاطر «محاسبات سیاسی مختلف دولتهای پیشین، این منطقه تا به امروز تخلیه نشده است».

وی اذعان کرد که تخلیه این روستا، در سطح سیاست داخلی رژیم صهیونیستی و بین الملل، «چالشهای بزرگی» در پی دارد که می‌تواند «عواقب سیاسی بسیاری به همراه داشته باشد».

رژیم صهیونیستی مدعی است که خانه‌های فلسطینیان در این روستا که حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، بدون مجوز ساخته شده است.

انتای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی الخان الاحمر نفتالی بنت رژیم صهیونیستی الخان الاحمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک

دریافت 8 MB

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی تیم آتش‌نشانی مدیریت شهری پایتخت در سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امروز چهارمین روز از فعالیت گروه امدادی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در شهرستان کنارک در سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟

او ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده چند روز قبل تیم آتش نشانی در این روستا مستقر و در داخل شهر چندین محل آبگیری شد.

ملکی با اشاره به وضعیت روستای کنارک در سیل اخیر، بیان کرد: یک بیمارستان در این روستا کاملا زیر آب بود که تیم امدادی توانست این بیمارستان را آبگیری کند و درحال حاضر فعالیت آن به روند اولیه برگشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: گروه‌های امدادی در چندین محله این روستا فعالیت کردند و حدود ۳۰ باب منزل مسکونی با هماهنگی مسئولان محلی آبکشی شده است.

او خاطرنشان کرد: از امروز گروه امدادی ما در روستای پزم مشغول هستند و با دو دستگاه پمب فوکس نیمه سنگین به وسیله دو رشته لوله آبگیری انجام می شود.

کد خبر 846355 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل آتش‌ نشانی شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک