Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نادری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان دارای چندین محصول از دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی تولید نانوالیاف تا دستگاه‌های آزمایشگاهی الکتروریسی و محصولات نهایی مرتبط با نانوالیاف از جمله انواع فیلتر‌های با کارایی بالا و ماسک‌های تنفسی است که البته همه آن‌ها به نحوی مرتبط با الکتروریسی و نانوالیاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دستگاه صنعتی الکتروریسی تولید شده در شرکت ما یکی از بزرگترین دستگاه‌های ساخته شده در دنیا بوده و قادر است با سرعت بالایی انواع نانوالیاف پلیمری را مناسب با کاربر‌های متنوع صنعتی تولید کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان  با اشاره به  اینکه هر دستگاه ویژگی خاص خود را دارد، گفت: دستگاه‌های آزمایشگاهی که تعداد زیادی از آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزشی داخل و خارج کشور فروخته شده است به نحوی ساخته اند که نیاز‌های پژوهشی را به طور کامل پوشش می‌دهد. از طرفی دستگاه‌های صنعتی برای بکارگیری تمام وقت در صنایع مناسب هستند که به صورت یکنواخت بتوانند در مدت زمان طولانی محصول مورد نظر را تولید کنند.

نادری ادامه داد: در مورد محصولات نهایی مبتنی بر نانوالیاف از جمله فیلتر‌های هوا محصولی تولید شده است که استاندارد‌های سختگیرانه نیروگاه‌ها را در آزمایشگاه‌های معتبر اروپایی از جمله فنلاند و آلمان با موفقیت پشت سر گذاشته باشد و در ماسک‌های تنفسی با استفاده از لایه‌ای از نانوالیاف، فیلتراسیون ریزترین ذرات از جمله ویروس کرونا و انواع آلاینده‌ها بدون افزایش زیاد افت فشار میسر شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تا چند سال پیش جمهوری چک، آمریکا، ژاپن و ایران صاحب فناوری تولید دستگاه‌های در ابعاد بزرگ الکتروریسی بودند ولی در این چند سال اخیرکشور‌هایی مانند ترکیه، چین، اسپانیا نیز به این لیست اضافه شدند. البته در مورد دستگاه آزمایشگاهی این لیست گسترده‌تر است وکشور‌های بیشتری این دستگاه را تولید می‌کنند.

او اظهار کرد: هر شرکت صاحب نامی تکنیک خودش را برای تولید نانوالیاف دارد و با توجه به اختراعی که در اروپا، آمریکا، چین و البته ایران ثبت کرده‌ایم صاحب روش الکتروریسی دمشی هستیم که مزیت‌های بسیار زیادی را نسبت به روش‌های دیگر ایجاد کرده است و افزایش سرعت تولید و افزایش کیفیت تولید ازجمله این مزیت‌هاست.

نادری گفت: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر ما در دو دوره شرکت برگزیده صادراتی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو انتخاب شده‌ایم. دلیل این انتخاب، صادرات ما به کشور‌هایی از جمله چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، اندونزی، پاکستان، عراق، کوبا، نیجریه و ترکیه بوده است همچنین در تلاشیم کشور‌های دیگری را مخصوصا در اروپا به این لیست اضافه کنیم. حجم صادرات این شرکت در این سال‌ها بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. البته باید توجه شود که با توسعه این فناوری در کشور در این چندسال از خروج چندین برابر این مبلغ ارز از کشور جلوگیری شده است.

بیشتربخوانید

ساخت دستگاه تولید ماسک سه بعدی به همت جوانان ایرانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان دستگاه های صنعتی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی قالب پنجره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این فناوری جدید، مقاومت و عمر پنجره‌های دو جداره بیشتر می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • بومی سازی قالب پنجره
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان