Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم حسن‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تسهیلات پرداخت شده بیش از ۱۴ درصد برای بهبودیافتگان اعتیاد در شهرستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به رشد هفت تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان بهزیستی گفت: هم اینک خانوارهای مددجوی تک نفره ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۲ نفره پنج میلیون ریال، سه نفره هفت میلیون ریال، چهار نفره ۹ میلیون ریال و پنج نفر به بالا ۱۱ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه شبه خانواده نیز یارانه فرزندان ساکن در مراکز شبه خانواده شهرستان ماهانه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و کمک‌هزینه نگهداری فرزندان در خانواده‌های جایگزین مبلغ ۹۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه است.

حسن‌زاده با بیان این‌که مبالغ واریزی به عنوان یارانه مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در ماه است و مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات روزانه توان‌بخشی (اوتیسم، تربیت شنیداری حرفه‌آموزی، سالمندان) به مراکز بخش خصوصی پرداخت می‌شود، که البته در صورت عدم وجود حمایت‌های مالی و معنوی همشهریان، تأمین هزینه‌های مراکز به معلولان مراکز شبانه‌روزی که به‌صورت مؤسسات خیریه فعالیت می‌کنند، از عهده یک اداره به‌تنهایی خارج است.

رییس اداره بهزیستی کاشمر اظهار داشت: پارسال در حوزه توان‌بخشی گام‌های مثبتی در راه اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان برداشته شد به‌طوری‌که برای اولین بار حق پرستاری علاوه بر توان‌خواهان ضایعه نخاعی، به معلولان شدید و خیلی شدید هم تعلق گرفت و با زحمات همکاران شهرستان آمار مناسبی از افراد دارای شرایط تهیه و در مرحله نخست پرداخت کمک‌هزینه پرستاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه دریافت کردند که البته این مبلغ اکنون به بیش از ۱۰ میلیون ریال در ماه رسیده است.

حسن زاده گفت: با اجرای این برنامه خانواده‌های دارای فرد معلول شدید و خیلی شدید نیز فرزند خود را، به علت مشکلات اقتصادی، به مراکز نخواهند سپرد لذا پرداخت‌هایی با این عنوان و با این مبالغ، نویدبخش شرایط مناسبی برای خانواده‌های دارای معلول است.

وی با بیان این‌که واحد توانبخشی مبتنی بر جامعه، خدمات ارزنده و مبالغ قابل‌توجهی در زمینه مناسب‌سازی اشتغال پرداخته است که ثمره آن راه‌اندازی هشت گروه خودیار در سال گذشته بوده است، گفت: امسال نیز اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی با شدت بیشتری ادامه یافته و به ۱۱ هزار نفر در قالب طرح‌های مختلف خدمات ارائه شده است.

حسن زاده با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی بهزیستی گفت: در این مراکز قرار است کلیه خدمات قابل‌ ارائه در ادارات بهزیستی، در نزدیک‌ترین نقاط محل سکونت مددجویان ارائه شود که در همین ابتدای کار با مقایسه اجرای طرح‌های پیشگیرانه، مشارکتی و... رشد خوبی را در این مراکز شاهدیم که البته نیازمند شناخت آحاد مردم و همکاری با مسوولان این مراکز در راستای پیشبرد اهداف تعیین‌شده آن‌ها است.

بیش از چهار هزار خانوار هم اینک زیر پوشش خدمات بهزیستی کاشمر هستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کاشمر سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر سازمان بهزیستی کشور کاشمر سازمان بهزیستی کشور میلیون ریال ریال در ماه حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام نیک بین نماینده شهرستان بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر در معادن بردسکن از جمله در معادن طلا، مس و آهن در شهرستان اشتغال به کار دارند که تلاش ما در این حوزه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری و نیز بر پرونده زدایی در دعاوی کارگر و کارفرما قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن به مشکلات تولید در حوزه معادن با توجه به افزایش حقوق دولتی معدن‌، افزایش مالیات و تعرفه صادرات و قطع برق معادن در پیک مصرف، حقوق کارگران و عیدی و پاداش آنها در پایان هر سال اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات کارگران بویژه ساماندهی قراردادهای کار موقت و اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار، پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات و تبدیل وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در بهزیستی را در دستور کار قرار دهد.

۱۲۰ درصد تعهد اشتغال در بردسکن محقق شد

وی گفت: در حوزه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد با ثبت ۱۴۲۰ نفر بیش از تعهد اعلام شده در بین شهرستان‌های استان پیشتاز هستیم.

غلامی اظهار کرد: با پیگیری ادارات مختلف با ثبت ۱۴۲۰ نفر در سامانه اشتغال کشور ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن افزود: در حوزه اشتغال در سال گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت به متقاضیان در بردسکن پرداخت شده است.

کد خبر 6081149

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد