Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@03:36:55 GMT

نکاتی که هنگام دویدن باید رعایت شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۵۴۱

نکاتی که هنگام دویدن باید رعایت شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از نشریه دیلی میل، شاید شما هم عادت به دویدن داشته باشید؛ اما شاید ندانید که دویدن آهسته به همراه خم کردن بدن می‌تواند خطر زانو درد و کمردرد را افزایش دهد.

بر اساس یک پژوهش، دویدن در حالی که تن شما بسیار به سمت جلو خم شده است، می‌تواند خطر آسیب های مرتبط با ورزش مانند کمردرد و زانودرد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه کلرادو در شهر دنور آمریکا تأثیرات دویدن ۲۳ ورزشکار جوان را از زوایای مختلف انحنای بدن مورد بررسی قرار دادند. این پژوهش از سوی «آنا وارنر» آنتروپولوژیست (انسان شناس) در دانشگاه کلرادو و نیز «دنیل لیبرمن» از دانشگاه هاروارد به انجام رسید.

آنا وارنر میگوید: از آنجایی که سر، بازوها و تن انسان، ۶۸ درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، تغییر خمیدگی تن انسان می‌تواند بر حرکت اندام تحتانی و «نیروهای واکنش زمین» نیز تأثیر بگذارد.

بر پایه برخی پژوهش‌ها که در گذشته به انجام رسیده، مشخص شده بود دوندگان زاویه انحنایی به میزان منفی ۲ درجه تا ۱۵ درجه را گزارش کرده اند.

محققان دانشگاه کلرادو در پژوهش خود از ۲۳ دونده که آسیبی نداشته و سنینی ما بین ۱۸ تا ۲۳ سال داشتند، استفاده کردند. این محققان دویدن آن‌ها را در ۴ دویدن ۱۵ ثانیه‌ای به ثبت رساندند؛ به طوری که هر کدام درجه متفاوتی از انحنای تنه به نسبت به خط عمومی داشتند؛ انحناهای ۱۰ درجه، ۲۰ درجه، ۳۰ درجه و...

طبق اعلام نشریه دیلی میل، یکی از چالش‌های اساسی که محققان با آن در این پژوهش روبرو بودند، اطمینان از این مسأله بود که هر کدام از دوندگان، زاویه مناسب برای هر آزمون را رعایت کنند.

محققان در این پژوهش دریافتند اگر انحنای تن از خط عمودی به هنگام دویدن به ۳۰ درجه افزایش یابد، میانگین طول گام دونده نیز به میزان ۵.۱ اینچ (۱۳ سانتیمتر) کاهش می‌یابد. این در حالی است که تعداد گام‌های فرد از ۸۶.۳ گام در دقیقه به ۹۲.۸ گام افزایش می‌یابد.

در مقایسه با دونده‌هایی که زاویه تن طبیعی داشتند، زاویه بالا به خم شدن مفصل ران و زانو منجر می‌شود. این مسئله همچنین سبب تغییراتی در شکل قرارگیری پا و اندام تحتانی شده و به افزایش تأثیر نیروهای واکنش زمین بر روی بدن منجر خواهد شد.

به گفته این تیم تحقیقاتی، تمامی این تغییرات که در نتیجه انحنای بیش از حد تن بوده، می‌تواند به دویدنی ضعیف و آفزایش آسیب دیدگی بدن منجر شود.

این تیم تحقیقاتی دریافت افزایش خم شدن از یک زاویه طبیعی و کم (مطابق عکس سمت راست) به یک حالتی با زاویه بیشتر ( مطابق عکس سمت چپ) می تواند سبب آسیب پذیری شود. تقریبا نیمی از دوندگان تفریحی – صرف نظر از سن شان- دست کم یک بار در سال به خود آسیب می‌رسانند.

نتیجه این تحقیقات به طور کامل در مجله «Human Movement Science» به چاپ رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103984 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، امروز شرایط جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی را برای استان انتظار داریم که گاهی با وزش باد همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا پیش از ظهر فردا / جمعه/ ادامه دارد، یادآور شد:‌ از بعدازظهر فردا شاهد نفوذ امواج ضعیفی به استان خواهیم بود که منجر به افزایش ناپایداری، پوشش ابر و افزایش نسبی سرعت وزش باد می شود.

قدیمی اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته بعد این امواج همچنان در استان مستقر خواهد بود و از بعدازظهر جمعه تا چهارشنبه هفته بعد احتمال رگبار باران خفیف و پراکنده و رعد و برق در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته آینده نوسانات قابل توجهی نداریم، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی سه سردترین و چورزق با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۹ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۲۲ درجه، ابهر سه و ۲۱ درجه،‌ خرمدره هفت و ۳۰ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه، سلطانیه یک و ۲۱ درجه و ماهنشان هفت و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما