Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون ۸۰درصد از افراد بالای ۷۰سال، ۵۸درصد از افرادی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۴۳درصد از افراد بین ۶۰ تا ۶۵ سال واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی افزود: با توجه به روند واکسیناسیون روند بستری افراد سالمند کم شده است و شاهد درگیری جوانان به کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شبانه روز گذشته تست کرونا ۴۴۳نفر در استان مثبت شد و یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخت.

رحمانی افزود: ۹۹نفر هم در شبانه روز گذشته با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۸۰نفر رسیده است.

رحمانی گفت: برای مقابله با کرونا همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه همه شهرستان‌های استان قرمز است احتمال ۹۰درصد محدودیت‌های کرونایی تمدید شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نماز جمعه‌های استان هم در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان محدود برگزار خواهد شد.

رحمانی با اشاره به راه اندازی دو مرکز جدید واکسیناسیون کرونا در شهر قزوین گفت: برای راه اندازی دو مرکز واکسیناسیون در الوند و محمدیه هم با فرماندار شهرستان البرز گفتگو و دو ورزشگاه برای این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰سال برای استان‌های پر خطر انجام می‌شود و در استان قزوین هم اگر واکسیناسیون ۶۰سال به بالا‌ها به ۸۰درصد برسد ثبت نام این گروهی سنی نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت