Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

۹۹.۶ درصد کنکوری‌ها از ماسک استفاده کردند
زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس گزارش اولیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کنکوری‌ها در آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ماسک استفاده کردند.

 

سازمان سنجش آمادگی خود را برای هرگونه تحقیق و تفحص نهاد‌های رسمی کشور اعلام کرد
سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای درخصوص تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از این سازمان اعلام کرد که آمادگی هر نوع تحقیق و تفحص را دارد.

 

مرکز جدید برگزاری آزمون تولیمو در دانشگاه الزهرا (س) راه‌اندازی شد
با توجه به راه‌اندازی مرکز جدید برگزاری آزمون تولیمو در دانشگاه الزهرا (س) متقاضیان در صورت تمایل برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های ۱۶۳ و ۱۶۴ در مرکز دانشگاه الزهرا (س) می‌توانند به لینک آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) در سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

 

بازگشت هزینه ثبت‌نام آزمون تولیمو با ابتلا به کرونا
اگر فردی بعد از ثبت‌نام و قبل از تاریخ برگزاری آزمون تولیمو به ویروس کرونا مبتلا شود، باید ۴۸ ساعت قبل از روز آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در قسمت پیشخوان خدمات الکترونیک به نشانی http://darkhast.sanjesh.org/ درخواست خود را به همراه گواهی آزمایش تست کرونا به سازمان سنجش ارائه کند. سازمان سنجش آموزش کشور براساس درخواست متقاضی، نسبت به عودت هزینه ثبت‌نام یا شرکت در آزمون مرحله بعدی اقدام خواهد کرد.

 

مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افتتاح شد
نخستین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در محل دانشکده دکتر شریعتی تهران افتتاح شد.

 

بیش از ۶۳۴ هزار داوطلب در کنکور ارشد ۱۴۰۰ رقابت می‌کنند
آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های ۶ تا ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور برگزار می‌شود.  تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند.

 

 

ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد آغاز شد
متقاضیان ثبت‌نام بدون آزمون، ویژه استعداد‌های درخشان مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند تا روز جمعه ۲۲ مرداد ماه با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد‌های درخشان مقطع کارشناسی ارشد ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل‌های درخواستی اقدام کنند.

 

آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت مجازی برگزار می‌شود
بر اساس تقویم جدید آزمون‌های زبان انگلیسی وزارت بهداشت شصت و دومین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE در ۱۴ مرداد ماه برگزار می‌شود. ثبت نام در این دوره از آزمون از ۱۴ تیرماه آغاز شده است و تا ۶ مردادماه ادامه دارد. این آزمون در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بصورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

 

تجمیع منابع ۵ دانشگاه برتر در جهت رفع نیاز‌های کشور
رئیس دانشگاه تهران گفت: با امضای یک تفاهم نامه منابع ۵ دانشگاه برتر در جهت یافتن راهکار‌های عملیاتی برای حل مشکلات جامعه تجمیع می‌شود.

 

اولین آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه پیام‎‎‌نور برگزار می‌شود
اولین دوره آزمون زبان عمومی (UTEPT) دانشگاه تهران با توجه به تجهیزات و گستردگی کشوری دانشگاه پیام نور، در مراکز و واحد‌های منتخب این دانشگاه (به جز استان‌های قم و خراسان جنوبی) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. زمان ثبت نام تا ۱۵ مرداد ماه است و داوطلبان می‌توانند از طریق پورتال پیام نور- مرکز سنجش و آزمون به آدرس http://regazmoon.pnu.ac.ir/ برای ثبت‌نام قدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سنجش پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد کنکور ارشد 1400 کارشناسی ارشد برگزار می شود وزارت بهداشت آزمون تولیمو زبان انگلیسی تحقیق و تفحص سازمان سنجش آزمون زبان مرداد ماه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین حاجیلو امروز (پنجشنبه) در آیین تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول ازمون ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: داوطلبان کنکور اطمینان داشته باشند که امنیت ازمون به طور کامل برقرار می‌شود. ازمون‌های سازمان سنجش در ۴ دسته؛ شامل سنجش علمی، استخدامی، صلاحیت حرفه‌ای و ازمون‌های بین‌المللی قرار دارد و دستورالعمل حفاظتی به عنوان سند بالادستی به تصویب شورای امنیت کشور (شاک) رسیده است. وظایف دستگاه‌ها را در زمینه‌های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص کرده است.

حاجیلو ادامه داد: همه دستگاه‌ها ملزم هستند بر اساس این دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون‌های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف گفته شده را اجرا کنند تا امنیت داوطلبان تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳ هزار نفر در جلسات مختلف آمورشی حفاظت ازمون شرکت کردند و موضوع امنیت قبل، حین و بعد از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در زمان خروج سوالات از قرنطینه اصلی تا رسیدن بسته‌های سوالات به مخازن اصلی محل برگزاری آزمون مانند دوی ۴۰۰ متر است و همه عوامل ملزم هستند در هوشیار کامل قرار داشته باشند. برای این بخش ۳ لایه حفاظتی و یک لایه جدید بعنی لایه چهارم در نظر گرفته شده که اجرای این لایه‌های حفاظتی در شهر‌های بزرگ تا دورافتاده‌ترین مراکز یکسان است.

وی تاکید کرد: همه عوامل اجرایی و حفاظتی ازمون سراسری باید شناسایی شده و دارای شناسنامه باشند و هیچ عامل بیرونی خارج از عوامل شناسنامه دار اجازه ورود به مجموعه‌های حفاظتی ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.
بیشتر بخوانید

حاجیلو با تاکید بر اجرای اقدامات حفاظتی در زمان برگزاری ازمون گفت دفترچه غایبان کنکور قطعا باید پلمپ شده و جمع آوری شود. تجربه نشان داده ار زمان برخورد با متقلب همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می‌گیرد، اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه‌ها نیز همانند دفترچه‌ها در امنیت کامل ارسال شود.

قائم مقام سازمان سنجش تکریم خانواده‌های داوطلبان کنکور را یکی از مهمترین وظایف عوامل اجرایی و حفاظتی برشمرد و گفت: از افراد فرهیخته و مسیولیت پذیر برای تکریم خانواده‌ها استفاده کنید. خانواده‌ها در فاصله مناسب از حوزه مستقر شده و پذیرایی شوند. برای این موضوع بودجه‌ای در اختیار نمایندگان تام الاختیار وزیر علوم در حوزه‌های ازمون قرار گرفته است.

حاجیلو تاکید کرد: بر اساس مکاتبات سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر کشور در همه استان‌ها در زمینه برگزاری کنکور شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است. این کار با همکاری پلیس صورت گرفته و شورای تامین نیز باید ابن موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی از عوامل اجرایی و حفاظتی و نمایندگان دانشگاه‌ها خواست بحث اطلاع رسانی به خانواده‌ها و داوطلبان کنکور را به صورت جدی از مراکز صداوسیما استان‌ها پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود