Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:47:18 GMT

حال و هوای ژاپن پنج ساعت مانده به افتتاحیه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۹۱۸

حال و هوای ژاپن پنج ساعت مانده به افتتاحیه

به گزارش ایرنا؛ ژاپن که برای دومین بار میزبانی المپیک را یکبار در سال ۱۹۶۴ و این بار ۲۰۲۰ توکیو تجربه می کند اما حال و هوای شهر توکیو المپیکی نیست.

توکیو که بدون شک یکی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است و نام آن به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد، اما این شهر دومین شهر پرجمعیت ژاپنی ها نقش به سزایی در اقتصاد ژاپن بازی می‌کند و اما در ژاپن المپیک به دلیل کرونا کم رونق شده  و در حد کاروان های اعزامی به المپیک خلاصه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال کرونا و نارضایتی مردم در برگزاری المپیک توکیو مشهود و آنچه تصور می رفت گویا تمرکز میزبان تنها به برگزاری این رویداد است و منع حضور تماشاچیان در رقابت ها انگیزه میزبان را تا حد زیادی کاهش داده است.

گرچه ژاپن در اجرای قوانین حرف نخست را می زند اما شور و نشاطی از این رویداد دیده نمی شود.

تنها در دو نقطه آثاری از تبلیغ این رویداد دیده می شود که یکی مرکز رسانه و سالن رقابت ها است و آن هم در حد نام بازی ها.

از دیگر موضوعات جالب؛ پیچیدگی میزبان در هدایت کاروان های المپیک به محل اسکان و سالن های ورزشی و مرکز رسانه است که با یک خودرو امکان پذیر نیست از طرفی میزبان تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و هشدار نسبت به رعایت نکردن آن سخن می گوید  و هر خبرنگار و ورزشکار را با یک خودرو به محل اسکان می رساند اما از طرفی صف های طولانی اتوبوس حامل رسانه ها برای حضور در مرکز رسانه و شلوغی آن‌ چیزی دیگری را به تصویر می کشد.

رعایت پروتکل ها تنها در استفاده از ماسک و تست پی سی آر از کاروان هااست و خبری از  رعایت و حفظ فاصله های دو متری در سطح شهر هم وجود ندارد.

 اما توکیو در کنار جذابیت های ظاهری اش، مردمانی آرام و مهربان دارد که با لبخند و ادای احترام کاروان ها را هدایت می کنند.

پس از تغییر ۲ مسیر خبرنگاران  وارد مرکز رسانه شدند که شمار زیادی از رسانه ها و عکاسان برای پوشش این رویداد در ام پی سی حضور دارند.

بازی های المپیک توکیو ساعاتی دیگری با حضور مقامات ارشد ورزشی جهان و رهبران برخی از کشورها در ورزشگاه ملی ژاپن گشایش می یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن المپیک توکیو پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن المپیک توکیو ویروس کرونا ژاپن المپیک توکیو مرکز رسانه کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۷ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۴ از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر حکایت دارد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟
  • آب‌های آرام انتخابی المپیک؛ آقامیرزایی برنز گرفت، پنجمی کانو دونفره ایران
  • قایق دو نفره کانوی مردان ایران به سهمیه المپیک نرسید
  • سامورایی‌ها با شمشیر کند به آسیا آمدند/ شکست ژاپن برابر قرقیزستان
  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود مستقیم کانوی ۲نفره مردان به فینال
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن