Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:16:31 GMT

واکسیناسیون خارج از نوبت برخی مسوولان و خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۹۵۲

واکسیناسیون خارج از نوبت برخی مسوولان و خبرنگاران

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، بنا به اسنادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعدادی از مسوولان این استان و برخی اعضای خانواده‌های آنان و در یک مورد، خدمتکار همسر یکی از مسوولان را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است!

شرح عکس: بریده‌ای از لیست واکسیناسیون غیرقانونی

همچنین طبق لیستی که به دست ما رسیده، ۷۶ تن از خبرنگاران رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب نیز خارج از نوبت و در اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی دریافت کرده اند؛ حال آن که نوبت خبرنگاران و سایر گروه های در معرض خطر، هنوز فرا نرسیده است و قرار بود در مرداد واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که معلوم نیست طبق برنامه واکسن دریافت کنند یا خیر؟ ضمن آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده است در راستای شفافیت، اسامی خبرنگارانی که در موعد قانونی واکسن دریافت می کنند، اعلام عمومی خواهد شد.

از این رو، جا دارد وزارت بهداشت در این باره تحقیق و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برساند.

از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز انتظار می رود در این باره توضیح دهد و اگر فهرست و اطلاعات موجود، نادرست است اعلام کند و اگر چنین اقدامی مرتکب شده، هم به مراجع قانونی و هم به افکار عمومی توضیح دهد؛ در حالی که روزانه شهروندان این کشور و از جمله اهالی استان فارس به خاطر کرونا فوت می‌کنند، به چه حقی برخی مسوولان و خبرنگاران را خارج از نوبت واکسینه کرده است؟

همچنین اقدام برخی خبرنگاران در پذیرش واکسیناسیون غیرقانونی و پیش از موعد را تقبیح می کنیم و آن را منافی اصول حرفه ای می دانیم.

منتظر توضیحات وزارت بهداشت و ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان شیراز واکسن کرونا تزریق واکسن خارج از نوبت بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور