Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز طی گزارشی تایید نشده نوشت: شرکت کنکورد پترولیوم چین که به خاطر مداخله عامدانه در انتقال نفت از ایران، توسط آمریکا تحریم شده هنوز هم یک عامل کلیدی در انتقال نفت به خارج از ونزوئلا و ایران است. به گزارش پول نیوز، یک شرکت پشتیبانی چینی تبدیل به یک واسطه کلیدی برای کمک به ایران و ونزوئلا برای صادرات نفت خام در نقض تحریم‌های آمریکا علیه این دو کشور عضو اوپک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت کنکورد پترولیوم چین که آن را CCPC هم می‌نامند، در پایان سپتامبر ۲۰۱۹ به خاطر مداخله عامدانه در انتقال نفت از ایران، توسط آمریکا تحریم شد. طبق این تحریم‌ها تمام دارایی‌ها و منافع این شرکت و سایر نهاد‌های چینی که در آمریکا قرار دارند و یا تحت مالکیت و کنترل یک فرد آمریکایی هستند، توقیف شدند.

اما CCPC طی ماه‌های اخیر تبدیل به یک عامل کلیدی در انتقال نفت به خارج از ونزوئلا و ایران شده است.

به گفته منابع مختلف از جمله مقامات ایران، اسناد شرکت نفت دولتی ونزوئلا و اطلاعات ردیابی نفتکشها، این شرکت در سال جاری میلادی معامله نفت بین شرکت نفت ونزوئلا و پالایشگاه‌های مستقل چنین را آغاز کرده است. CCPC چهارده نفتکش طی سال گذشته جهت انتقال نفت ونزوئلا و ایران خریداری کرده است.

علیرغم فشار حداکثری آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا، این دو کشور همچنان بخشی از نفت خود را صادر می‌کنند و چین یکی از مهمترین مشتریان آنهاست.

چین همواره مخالفت خود را با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه تولیدکنندگان و خریداران نفت خام مخصوصاً ایران اعلام کرده است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم های آمریکا تحریم اقتصاد ایران اقتصاد جهانی پول نیوز انتقال نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن در حال تهیه پیش‌نویس طرح تحریم بانک‌های چینی تسهیل‌کننده رابطه با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پرشمارگان آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات‌متحده در حال تهیه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های چینی برای قطع دسترسی آن‌ها به سیستم مالی جهانی است. گفته می‌شود واشنگتن با این اقدام قصد دارد چین را از حمایت روسیه برحذر دارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا قرار است این هفته به چین سفر کند، این سوال مطرح شده که آیا اقدام تهدیدآمیز جدید واشنگتن می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را خدشه دار کند.

بلینکن روز جمعه نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که چین قطعات لازم برای ساخت تسلیحات روسیه را فراهم می‌سازد. وی ضمن بیان این ادعاها، پکن را به دلیل آنچه که تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات روسیه دانست، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین خواند.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار را بر چین افزایش داده و هشدار داده‌اند که واشنگتن آماده است تا علیه بانک‌های چینی که داد و ستد کالا‌های با کاربرد غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند، اقدام کند.

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!