Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:36:01 GMT

انگلیس سفیر ونزوئلا را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۴۱۱

انگلیس سفیر ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس در ادامه فشار‌ها و اقدامات غیر انسان دوستانه خود علیه مردم و دولت قانونی کاراکاس، سفیر ونزوئلا در لندن را تحریم کرد.

دولت انگلیس امروز جمعه اعلام کرد «الکس صعب» سفیر دولت (قانونی) ونزوئلا در لندن را به اتهام تلاش برای تامین نیاز و مواد غذایی برای مردم ونزوئلا تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس در حالی سفیر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا در لندن را تحریم کرده است که این کشور تحت شدیدترین تحریم‌های غرب قرار گرفته است.

رویترز اعلام کرد صعب به درخواست دولت آمریکا و به ادعای واهی دور زدن تحریم‌های غرب اکنون در کشور «کیپ ورد» بازداشت است و قرار است به واشنگتن استرداد شود.

دولت انگلیس پس از بازداشت صعب در بیانیه‌ای مدعی شد او با قرارداد‌های اشتباهی که بسته است باعث سختی بیشتر مردم ونزوئلا شده است.

پیشتر اعلام شد انگلیس قصد دارد چندین تن از شهروندان گینه و عراق را به بهانه فساد اقتصادی تحریم کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت ونزوئلا تحریم های آمریکا نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند

سخنگوی دولت روسیه طی اظهاراتی تحریم‌های جدید غرب علیه بخش تولید فلزات این کشور را محکوم کرد و غیر قانونی خواند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه طی اظهاراتی تحریم‌های جدید غرب علیه بخش تولید فلزات این کشور را محکوم کرد و غیر قانونی خواند.

ایالات متحده و بریتانیا به منظور کاهش درآمدهای صادراتی روسیه، آلومینیوم، مس و نیکل تولید شده در این کشور را هدف قرار داده‌اند.

پسکوف روز دوشنبه ادعا کرد که محدودیت‌های "غیرقانونی" اعمال شده در هفته گذشته برای کشورهایی که آنها را اعمال کرده‌اند نتیجه معکوس خواهد داشت.

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کردآمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت در یک بورس کالای پیشرو در همین روز، تصریح کرد که پس از این ممنوعیت، "بی ثباتی خاصی" در بازار فلزات رخ داده است.

واشنگتن روز جمعه واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدا روسیه را ممنوع کرد و با لندن برای سرکوب تجارت جهانی این فلزات هماهنگ کرده است.

این تصمیم روی واردات آلومینیوم، مس و نیکل تولید شده در روسیه پس از 13 آوریل 2024 تأثیر می گذارد و بورس های کالای پیشرو در جهان شامل بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) موظف هستند تجارت این محصولات را ممنوع کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلومینیوم در روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا 9.4 درصد جهش کرد که بالاترین رقم از زمان راه‌اندازی شکل فعلی قرارداد در سال 1987 بود. قیمت نیکل نیز تا 8.8 درصد افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که این افزایش قیمت با "نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تحریم‌ها جریان (صادرات) روسیه را به بازارهای غربی کاهش دهد،" تقویت شده است.

این نشریه افزود محدودیت‌های جدید "ابهامات عمده‌ای"را درباره آینده بازار فلزات جهان ایجاد می‌کند؛ بازاری که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کمپین تحریم‌های غرب علیه مسکو تغییر شکل داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند