Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این استان از ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ در پله‌های اولیه ورود به خیز پنجم شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و هم اکنون وارد مرحله بعدی شده است.

او افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و آخرین وضعیت رنگ بندی استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

روند ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایشی و نگران‌کننده است

جزایری اضافه کرد: تغییر حالت رنگ‌ها بسیار شکننده است و به رفتار مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بستگی دارد.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ۴۸ درصد و در استان چهارمحال و بختیاری نیزاین شاخص ۵۰ درصد است.

جزایری گفت: در بازدید میدانی از شهرستان سامان، حاشیه زاینده‌رود و روستا‌ها میزان رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و این یک زنگ خطر برای شیوع بیماری ست.

او با بیان اینکه متاسفانه هم اینک موارد بستری در بیمارستان‌های استان موارد خانوادگی و فامیلی است از مردم خواست: در برگزاری مراسمات و جشن عروسی و دورهمی خانوادگی در ایام تعطیلات عید قربان و عید غدیرخم، حداقل تجمع و رعایت اصول بهداشتی را درنظر بگیرند.

جزایری اضافه کرد: تحلیل‌های اپیدمیولوژی و آماری نشان می‌دهد که اگر این شرایط ادامه یابد متاسفانه خیز پنجم شیوع بیماری هم طولانی خواهد شد و تا اواسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا دستورالعمل های بهداشتی چهارمحال و بختیاری رعایت دستورالعمل شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری