Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای رسالت خود، هر ساله فهرستی از کالا‌ها و اقدامات آسیب رسان سلامت را منتشر می‌کند.

او افزود: به استناد ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و بند ج ماده ۷ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور، هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت و بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ارائه حواله الکترونیک برای تحویل انسولین الزامی است

دکتر محمدی اضافه کرد: انواع فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های آماده مصرف شامل انواع سوسیس و کالباس، فراورده گوشتی عمل آوری شده پخته (ژامبون)، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سنبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا از جمله فراورده‌های آسیب رسان به سلامت هستند.

او ادامه داد: همچنین از نوشیدنی ها، انواع نوشابه گازدار با و بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار (فاقد شماره استاندارد ملی)، انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای گاز دار با و بدون گاز با محتوای آب میوه ۲۵ درصد و کمتر (با یا بدون شماره)، انواع شربت میوه‌ای و غیر میوه‌ای (طبق استاندارد ملی مربوطه)، شربت‌های تزئینی و انواع نوشیدنی و نوشابه غیر میوه ای، فرآورده‌های یخی خوراکی و انواع پودر نوشیدنی فوری هم در این لیست قرار دارند.

دکتر محمدی گفت: از روغن ها، روغن‌های نیمه جامد مصرفی صنایع و خانوار‌ها مشمول قانون منع تبلیغات هستند.

او، انواع سس سالاد و مایونز (مایونز، سس سالاد و سس سفید)، انواع فراورده‌های سرخ شده در روغن بر پایه سیب زمینی و غلات (چیپس سیب زمینی و غلات)، انواع فراورده حجیم شده بر پایه ذرت (انواع پفک)، شیرینی‌های تر، فراورده‌های کاکائویی و تافی و آبنبات را نیز از فراورده دهای آسیب رسان سلامت قلمداد کرد.

دکتر محمدی، سیگار و محصولات دخانی را از دیگر فراورده‌های آسیب رسان عنوان کرد و در خصوص لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: فرآورده‌های آرایشی تاتو و فراورده‌های طراحی پوست، فراورده‌های آرایشی رنگی پوست و مو، انواع فراورده‌های برنزه کننده پوست، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغر کننده موضعی، فراورده‌های صاف کننده، فرکننده و کراتینه کننده مو در دسته کالا‌های آسیب رسان به سلامت قرار گرفته اند.

او همچنین خدمات برنزه سازی پوست از طریق اشعه ماورای بنفش (سولاریم) از جمله خدمات مشمول این قانون عنوان نمود.

دکتر محمدی، دارو‌های با احتمال سوء مصرف شامل دیفنوکسیلات، قرص ترامادول در اشکال قرص ۱۰۰ میلی گرم، قرص ۵۰ میلی گرم، کپسول ۱۰۰ میلی گرمی، کپسول ۵۰ میلی گرمی، قرص ۱۰۰ میلی گرمی و استامینوفن کدئین و تمامی ترکیبات کدئین دار را از دیگر کالا‌های آسیب رسان برشمرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو وزارت بهداشت آسیب رسان دکتر محمدی کالا ها میوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور درباره جزئیات این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرتسان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی عاملان تهیه و پخش انواع کالای دخانی قاچاق در آن شهرستان شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: متهم که با یک خودروی پژوی شوتی اقدام به حمل کالای قاچاق از استان‌های مرزی به این شهرستان می‌کرد، در عملیاتی پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ محمدپور، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل دپوی کالا توسط متهم ۳۵۰ پاکت انواع تنباکو و ۲۷۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی به ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ محمدپور با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرا گرفت، از شهروندان خواست: برای مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق و از جمله کالا‌های سلامت محور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • (تصویر) فریبا نادری، نرگس محمدی و مامک جمشیدی در کانادا
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • فهرست‌نویسی زیر نور چراغ‌برق خیابان!