Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی روز جمعه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد اظهار داشت: از این میزان ۱۴۰ هزار تن محصول به صورت تضمینی و هفت هزار تن نیز به صورت توافقی توسط مراکز خرید استان از کشاورزان خریداری و تحویل سیلوها شده است. 

وی اضافه کرد: بابت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به اینکه وجوه پرداختی به گندم کاران در حداقل زمان ممکن در حال انجام است از اینرو کشاورزان استقبال مناسبی از تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مراکز خرید داشته باشند. 

کرامتی افزود: در سال زراعی جاری، ۳۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده است که پیش بینی می شد بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی سال زراعی جاری این میزان به ۵۲۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار داریم امسال شاهد خرید تضمینی ۳۰۰ هزار تنی گندم در استان باشیم، بیان کرد: متولی خرید تضمینی گندم در استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی بوده و سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله را در این زمینه همراهی می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۲۹ مرکز شرکت غله و خدمات بازرگانی و ۳۵ مرکز سازمان تعاون روستایی در سطح استان در حال خرید گندم مازاد بر نیاز گندم کاران استان هستند.

کرامتی قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید و حداکثر با ۲ درصد سن زدگی را ۵۰ هزار ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه  هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استانها جلوگیری شود، ادامه داد: خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول استراتژیک در آذربایجان غربی آغاز شده است.

 قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد آذربایجان غربی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد آذربایجان غربی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز خرید تضمینی گندم آذربایجان غربی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد