Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ضمن ابراز نگرانی از حجم بالای مراجعات در پیک پنجم کرونا گفت: درگیری در این پیک بسیار جدی است و ایده درمان موقت در این شرایط، یک راهکار عملیاتی برون‌رفت از این بحران است.

وی افزود: همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیش از سقف پذیرش سرپایی و بستری خود در یک سال و نیم گذشته رسیده‌اند و این در حالی است که با توجه به تجربه بحران سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از چند هفته اخیر با اجرای پروتکل درمان بستری موقت از طریق تزریق رمدسیویر در مراکز درمانی به میزان قابل‌توجهی از میزان بستری بیماران کووید ۱۹ کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق نیت همچنین بر تعیین تکلیف فوری بیماران غیرکرونایی توسط اساتید در روزهای تعطیل تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری بحران، اعمال جراحی الکتیو باید مدیریت شده و از عمل‌های غیرضروری جلوگیری شود. بدیهی است در این میان اعمال جراحی بیماران الکتیو اورژانسی که جانشان در خطر است، مطابق با نظر اساتید مربوطه باید انجام شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در بلندمدت هم بررسی و اصلاح فرآیند مدت‌زمان انتظار بیماران الکتیو برای اعمال جراحی به منظور مدیریت بهتر تخت‌های بستری و کاهش مدت اقامت بیماران ضروری است.

صادق نیت با اشاره به اعلام تعطیلی استان‌های تهران و البرز تصریح کرد: هیچ واحدی در بیمارستان تعطیل نیست و تمامی فعالیت‌های این مرکز در ایام تعطیلی طبق روال عادی ادامه خواهد داشت.

وی با اظهار تأسف از کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه گفت: پیک پنجم با دفعات قبل فرق می‌کند. ما مجبوریم لحظه‌ای تصمیم بگیریم و فشار را در بخش‌های مختلف بیمارستان تقسیم کنیم.

کد خبر 616115 برچسب‌ها كرونا در ايران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد