Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@22:16:39 GMT

بسته بندی آخرین مرحله تولید محصول

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۸۴۱

دستگاه های بسته بندی را می توان به عنوان مورد نیاز ترین موارد در بسیاری از صنایع به ویژه صنعت هایی چون تولید مواد غذایی، تولید پوشاک و صد ها محصول و کالای دیگر معرفی کرد.

بسته بندی آخرین مرحله از تولید هر محصولی است که به هیچ وجه نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد، زیرا نه تنها منجر به حفظ امنیت محصولات می شود بلکه در جلوه سازی آن ها تاثیر ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت دستگاه های بسته بندی از کارآمد ترین دستگاه ها معرفی می شوند. حال اگر قصد خرید این دستگاه ها را دارید و یا به هر دلیل دیگری خواستار کسب اطلاعات پیرامون آن هستید، خواندن متن زیر را از دست ندهید.

انواع دستگاه های بسته بندی

پیش از هر اقدامی برای خرید دستگاه ها و ملزومات بسته بندی در ابتدا لازم است با انواع آن ها آشنا شوید.

انواع دستگاه های تسمه کش برای بسته بندی عبارت هستند از:

دستگاه تسمه کش دستی دستگاه تسمه کش نیمه اتومات دستگاه تسمه کش اتوماتیک دستگاه تسمه بسته بندی رومیزی دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک دستگاه تسمه کش بادی (پنوماتیک) و …

راهنمایی ها و نکاتی برای خرید دستگاه های بسته بندی تسمه کش

دستگاه تسمه بسته بندی نمونه ای است که در اکثر صنایع کاربرد دارد. با توجه به کاربرد بالای این دستگاه و تعداد بالای تقاضا کنندگانش در ادامه به چند نکته و راهنمایی برای خرید آن ها اشاره کرده ایم:

دستگاه تسمه کش دستی و دستگاه تسمه کش اتوماتیک از اندازه های مختلفی برخوردار هستند، از این رو حتماً باید به این موضوع توجه کنید و دستگاه مناسبی انتخاب نمایید. از خرید ملزومات بسته بندی غافل نشوید و بر اساس نوع دستگاه ملزومات مناسب آن را تهیه کنید. در تسمه کش اتوماتیک عمل تسمه کشی به دور بسته‌ها، توسط آرک یا دروازه بالای تسمه کش که به آن شوت تسمه نیز گفته می‌شود؛ انجام می‌گیرد. به‌همین خاطر است که به این نوع تسمه کش، اصطلاحاً تسمه کش دروازه‌ای می‌گویند. دستگاه تسمه کش بادی قابلیت تسمه‌زنی با انواع تسمه‌های PP و PET و کریستال را دارا می‌باشد. دستگاه تسمه کش دستی میتواند تسمه را به‌طور نامحدود کشیده و برای بسته‌بندی اجناس بزرگ و پالت‌ها گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید. در تسمه‌کش دستی عمل کشیدن و بریدن تسمه با فشردن اهرم انجام می‌شود. قیمت دستگاه تسمه بسته بندی بر اساس کیفیت کالا، اندازه و قابلیت هایی که دارد تعیین می شود. سرعت و قدرت تسمه ‌كش پنوماتیک در مقايسه با نوع دستی بالا بوده و نیروی محرک آن، یک کمپرسور باد است که فشاری در حدود ۷ الی ۸ بار اعمال می‌کند. و به عنوان آخرین مورد پیشنهاد می کنیم سری به محصولات باکیفیت ما بزنید، چرا که نه تنها تنوع بالایی داریم بلکه تمام قیمت ها مقرون به صرفه هستند.

شرکت دناپک تولیدكننده تسمه بسته‌بندی ، انواع دستگاه تسمه کش و عرضه کننده ملزومات بسته بندی و تسمه بسته بندی

تلفن دفتر فروش : ۰۲۱-۵۵۰۳۸۰۶۰ و ۰۲۱-۵۵۰۱۳۶۳۶

https://denapack.ir/

منبع: الف

کلیدواژه: دستگاه های بسته بندی دستگاه تسمه کش تسمه بسته بندی تسمه کش دستی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون

فرارو- آمازون مدلی برای کاهش ضایعات بسته‌بندی ساخته است. داده‌های آن شرکت نشان می‌دهد که اکنون به کاهش حداقل ۵۰۰۰۰۰ تن بسته بندی در سال کمک می‌کند. آمازون روزانه ۲۰ میلیون بسته را ارسال می‌کند که به مقدار نجومی کاغذ، مقوا و بسته بندی پلاستیکی نیاز دارد. درک این که چگونه همه آن اقلام را به طور کارآمد بسته بندی کنیم برای محیط زیست و برای منافع شرکت آمازون اهمیت دارد؛ بنابراین در سال ۲۰۱۹ میلادی آن شرکت مدل مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی خود را برای کاهش ضایعات بسته بندی راه اندازی کرد.

به گزارش فرارو به نقل از فوربز، نتیجه آن بود که پنج سال پس از اجرای آن طرح هوش مصنوعی به صرفه جویی در حداقل ۵۰۰ هزار تن بسته بندی در سال کمک کرد. این تقریبا معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

"کایلا فنتون" مدیر ارشد تیم نوآوری بسته بندی آمازون می‌گوید:" این فناوری به ما امکان تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را می‌دهد.  این قطعا نمونه‌ای است که در آن پایداری و تجارت می‌توانند به خوبی با یکدیگر همسو شوند".

 محققان آمازون برای مدیریت حجم، مدل مبتنی بر هوش مصنوعی را ساختند که آن را Package Decision Engine می‌نامد تا کارآمدترین انتخاب بسته‌بندی را پیش بینی کند. این مدل از پردازش داده‌ها در مورد هر کالا از فروشگاه آنلاین خود از جمله موارد اولیه مانند نام و توضیحات محصول استفاده می‌کند. هم چنین بازخوردها از بازگرداندن و بررسی محصول را جمع‌آوری می‌کند و اطلاعاتی درباره محصولاتی که آسیب دیده اند را در بر می‌گیرد و همه این داده‌ها را با عکس‌هایی که هنگام ورود اقلام به انبار آمازون با استفاده از یک تونل بینایی کامپیوتری خاص گرفته می‌شود ترکیب می‌کند.

این عکس‌ها جزئیات ابعاد دقیق هر شئ را به شرکت می‌دهند و تصاویر را از زوایای مختلف ثبت کرده و به آن کمک می‌کنند بهترین روش بسته بندی را تعیین کند. با گذشت زمان این مدل تفاوت‌های ظریف بیش تری را در شناسایی اقلام خاص اضافه کرده است به طوری که برای مثال، اقلام شخصی مانند پوشک بزرگسالان بدون بسته بندی ارسال نمی‌شوند تا در مصرف مواد صرفه جویی شود و محصولاتی که دارای آهنربا‌های قوی هستند از محافظت کافی برخوردار می‌شوند تا از آن‌ها محافظت به عمل آید و روی نوار نقاله گیر نکنند.

محققان آمازون در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱ میلادی نوشتند که ترکیب داده‌های تصاویر و متن عملکرد مدل را تا ۳۰ درصد بهبود بخشیدند. استفاده از هوش مصنوعی برای تصمیم گیری در مورد بسته بندی کاری غیرعادی قلمداد می‌شود. به نظر می‌رسد آمازون در این زمینه پیشتاز است، زیرا داده‌های زیادی را در اختیار دارد و شرکت‌های دیگر تا این اندازه داده در اختیار ندارند.

آمازون که ۵۷۵ میلیارد دلار فروش دارد در حال حاضر از مدل هوش مصنوعی در سراسر آمریکای شمالی و اروپا استفاده می‌کند و در تلاش است تا آن را در هند، استرالیا و ژاپن عرضه کند. مدل هوش مصنوعی باید زبان‌های جدید را بیاموزد و محصولات خاص آن بازار‌ها را ترکیب کند.

آمازون می‌گوید که مدل بسته بندی مبتنی بر هوش مصنوعی به آن شرکت کمک کرد تا در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۲ میلیون تن بسته بندی را کاهش دهد. مازون فاش نمی‌کند که سالانه چند تن از مواد بسته بندی استفاده می‌کند بنابراین دانستن این که مدل مبتنی بر هوش مصنوعی تا چه حد کل استفاده از بسته بندی آن شرکت را کاهش داده دشوار است.

کارشناسان به فوربز گفتند که هرگونه کاهش مثبت است. "رافائل اوراس" استاد پایداری بسته بندی در دانشکده بسته بندی دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید که کاهش بسته‌بندی برای یک شرکت قابل توجه است. او می‌گوید:"فرصت بزرگی نه تنها برای آمازون بلکه برای کل صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش ضایعات بسته‌بندی استفاده کند. البته استفاده آمازون از هوش مصنوعی در بسته بندی فقط به خاطر ضایعات یا پایداری نیست بلکه در مورد هزینه نیز می‌باشد. آمازون در تازه‌ترین گزارش سالانه خود جزئیاتی را ارائه داده که نشان می‌دهد چگونه به دنبال کاهش هزینه‌های متغیر در هر واحد از جمله با انتخاب بسته بندی مناسب است."

بسته بندی پلاستیک موضوعی بحث برانگیز برای آمازون است. بازیافت پلاستیک دشوار است و گزارش اخیر CalPIRG نشان می‌دهد که زباله‌های پلاستیکی آمازون که در سطل‌های فروشگاه‌ها رها می‌شوند به ندرت به مراکز بازیافت می‌رسند. آمازون در ماه اکتبر اعلام کرد که انبارش در اوهایو بسته بندی‌های پلاستیکی را با کاغذ و مقوای قابل بازیافت جایگزین می‌کند تا بخشی از تلاش چند ساله اش برای حذف شبکه توزیع از پلاستیک‌ها باشد.

مدل مبتنی بر هوش مصنوعی به آمازون کمک کرد تا با تعیین اینکه کدام اقلام می‌توانند با خیال راحت در کیسه‌های کاغذی قرار گیرند یک نوع بسته بندی جدید که ۹۰ درصد سبک‌تر از جعبه‌های مقوایی سفت و سخت با همان اندازه است را ایجاد کند. تغییر به بسته‌بندی کاغذ و مقوا اکنون در مرکز توزیع اوهایو کامل شده است با این وجود، آمازون از اعلام تاریخ هدف برای زمانی که دیگر انبار‌های آن شرکت در ایالات متحده پلاستیک را کنار خواهند گذاشت خوددار ورزیده است.

در اروپا جایی که قوانین جدید به زودی بسته بندی‌های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع می‌کند آمازون کیسه‌های پلاستیکی تحویل و بالش‌های هوای خود را با مواد کاغذی و مقوا جایگزین کرده است. آمازون اعلام کرده که برنامه آن شرکت دستیابی به هدف به صفر رساندن انتشار آلاینده‌های کربنی در سال ۲۰۴۰ میلادی است.

در تازه‌ترین گزارش پایداری آمازون برای سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت اعلام کرده بود که انتشار آلاینده کربن را ۰.۴ درصد کاهش داده است در حالی که فروش آن شرکت با ارائه ۱۴۵ میلیون بسته در سراسر جهان با ناوگان بیش از ۹۰۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی تا حدود ۹ درصد افزایش یافته است. انتخاب بسته بندی هم چنین می‌تواند به طور غیرمستقیم بر انتشار و هزینه تحویل تاثیر بگذارد، زیرا هر چه بسته‌ها کوچک‌تر باشند بیش‌تر می‌توانند درهر وسیله نقلیه‌ای جای بگیرند.

تأثیر کاهش بسته بندی در خود بسته بندی و در حمل و نقل بسته‌های کوچک‌تر و با اندازه مناسب‌تر به مشتریان احساس می‌شود. با این وجود، برای کاهش کامل تاثیر همه بسته‌هایی که برای مصر ف کنندگان ارسال می‌شوند کاهش تولید ضایعات تنها یک بخش موضوع است. چالش دیگر که شاید سخت‌تر است این موضوع می‌باشد که کارخانه‌های کاغذی که جعبه‌ها و کیسه‌ها را به آن عرضه می‌کنند به تولید آن‌ها به روشی پایدار برسند. مقررات و قوانین جدید در مورد پایداری بسته بندی ممکن است باعث ایجاد فشار در این حوزه شود. بیش از ۷۰۰ مقررات در ۵۹ کشور پایداری بسته بندی را هدف قرار داده اند. پیشرفت‌های واقعی در پایداری و هزینه زمانی رخ می‌دهند که تمام زنجیره تامین با یکدیگر کار کنند.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود