Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@10:45:40 GMT

دستور کار هفته آینده مجلس و کمیسیون‌های مجلس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۸۵۴

دستور کار هفته آینده مجلس و کمیسیون‌های مجلس

 دستور جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده که در روزهای دوشنبه لغایت چهارشنبه (4 تا 6 مرداد) نشست خواهند داشت اعلام شد.

دستور جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است: 

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الزام دستگاه های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان۳)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر (مورخ ۲۷ آبان ۱۳۸۹(۱۸ نوامبر ۲۰۱۰)) (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب (اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی (ارجاعی از جلسه علنی)

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نامتعارف در دستگاه های اجرایی (در اجرای ماده«۲۱۲» آئین نامه داخلی مجلس)

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی مغایرت های قانونی در نحوه انتخاب و انتصاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (در اجرای ماده(۲۳۴) آیین نامه داخلی مجلس)

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی ( ثبت ۱۷۱) (چاپ۱۸۵) (در اجرای ماده(۱۶۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)/فارس

 دستور کار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی نحوه توزیع و قیمت‌گذاری سیمان و فولاد

بررسی نحوه توزیع و قیمت‌گذاری سیمان و فولاد، انتخاب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 و بررسی طرح تجارت مرزنشینان برای حل مشکل کولبران، بخشی از دستورکارهای هفته آینده کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور کار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی نحوه توزیع و قیمت‌گذاری سیمان و فولاد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده که در روزهای دوشنبه لغایت چهارشنبه (4 تا6 مرداد) نشست دارند، اعلام شد.

برهمین اساس کمیسیون صنایع و معادن تولید، توزیع و نحوه قیمت‌گذاری سیمان و فولاد در کشور را به با حضور دستگاه‌‌های اجرایی و نظارتی بررسی می‌کند.

انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند و همچنین بررسی مصوبات سفر اعضای این کمیسیون به استان مرکزی و نشست اعضای این کمیسیون با رئیس سازمان صداوسیما بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

در کمیسیون اجتماعی هم کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت بررسی خواهد شد. ضمن اینکه طرح تصدی فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه بررسی می‌شود.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 هم در هفته آینده با آرای اعضای کمیسیون مشخص خواهند شد.

در کمیسیون امور داخلی کشور با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار اشتری فرمانده ناجا طرح تجارت مر زنشینان برای حل مشکل کولبران بررسی می‌شود. ضمن اینکه طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در کمیسیون برنامه و بودجه عملکرد یکساله دیوان محاسبات با حضور مهرداد بذرپاش بررسی می‌شود. ضمن اینکه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم توسط اعضای این کمیسیون بررسی می‌شود. همچنین اصلاح ساختار بودجه در یکی از کمیته‌های کمیسیون بررسی می‌شود.

گزارش نحوه و میزان اختصاص اعتبارات فرهنگی از محل منابع هدفمندی با حضور رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بررسی می‌شود.

در کمیسیون فرهنگی هم طرح تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در کمیسیون قضایی، رسیدگی به لایحه دو فوریتی شوراهای حل  اختلاف در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان از مرزهای کشور در این کمیسیون بررسی می‌شود.

گزارش دیوان محاسبات کشور درباره هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت در سال 99 به ویژه در بخش دارو و تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت در دستور کار قرار دارد.

وضعیت واردات، تولید مواد اولیه دارو و نحوه تخصیص ارز به آن هم در یکی از کمیته‌های این کمیسیون در دستور قرار دارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟

روز گذشته (۲۷ فروردین) سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان در این کمیسیون خبر داد.

حسین گودرزی درباره نشست کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی ساماندهی تعطیلات گفته بود: «در این جلسه با اضافه‌شدن یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.»

تصمیم کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شده است؛ پس دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافقت کرده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اختلاف بر سر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه هم گفته است: «یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در مجلس قانون شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرایی می‌شود؟

با توجه به فوریت داشتن این لایحه مصوبه تعطیلی به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود. بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، زمان اجرای قانون اطلاع رسانی می‌شود.

لایحه تعطیلی دوروز در هفته، آذرماه سال گذشته از سوی دولت به مجلس ارسال شد. از آن زمان تا کنون این لایجه حاشیه‌ها و واکنش‌های زیادی داشته است.

واکنش‌ها به تعطیلی روز پنجشنبه هر هفته

امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای درباره افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) تعطیلات پایان هفته را نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است:

 اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

 تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند. امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

در همین ارتباط رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفته است: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به جای شنبه‌ها، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد.

تعطیلی هفتگی بازار‌های بین‌المللی روز‌های شنبه و یکشنبه است.

آیا تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بانک‌ها هم می‌شود؟

علی بابایی کارنامی درباره تعطیلی بانک‌ها در روز پنجشنبه گفته است: «دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روز‌های پنجشنبه تعطیل خواهند بود.»

منبع: شهرآرا نیوز

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد