Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@03:41:36 GMT

وضعیت وخیم کرونایی در بیمارستان‌های قم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۸۵۵

وضعیت وخیم کرونایی در بیمارستان‌های قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: وضعیت کرونا در بیمارستان‌های قم به‌شدت در حالت اوج بیماری قرار گرفته و متاسفانه تخت‌های بیمارستانی نیز در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی قم در پی شدت گرفتن ویروس کرونا در این استان، جلسه فوق العاده ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم به ریاست محمد رضا قدیر رئیس علوم پزشکی قم و با حضور معاونان دانشگاه و روسای بیمارستان‌های استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش قدیر در این جلسه شبانه گفت: وضعیت در بیمارستان‌ها به‌شدت در حالت اوج بیماری قرار گرفته و متاسفانه تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.

وی افزود: به‌رئیسان بیمارستان‌ها در این خصوص تاکید می‌شود بیماران در سطح شهر جهت پذیرش سرگردان نشوند.

رئیس علوم پزشکی قم بیان داشت: موضوع اکسیژن و تامین برق و پایش تاسیسات بیمارستان ها به‌صورت جدی دنبال شده و در حال مدیریت هستیم و کپسول اکسیژن کمکی نیز در بیمارستان ها موجود است.

قدیر بیان کرد: سلامت بیماران غیرکرونایی نیز برای ما مهم است و از این رو برنامه‌ریزی های لازم را به‌عمل آوردیم.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا بیمارستان ها علوم پزشکی قم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی پیش ازظهر دوشنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با منتخب مردم ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعامل مجموعه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت رفع موانع موجود در ارتقای حوزه سلامت استان، کمبود منابع مالی، میزان پرداختی به پرسنل، تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک، توسعه و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت، مشکلات پرستاران، تجهیز، ترمیم و احداث دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه را از جمله موضوعات و مشکلات موجود برشمرد.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار پرسنل، هشت هزار دانشجو، ۵۸۶ عضو هیأت علمی، هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت فعال، ۲۶ بیمارستان و ۲۲ شبکه و مرکز بهداشت در سطح مازندران فعالیت می‌کنند افزود: با وجود همه مشکلات، کادر دانشگاه علوم پزشکی مازندران همواره در حال تلاش جهادی هستند و از این دانشگاه به عنوان دارنده بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور خدمات کم نظیر به مردم ارائه می‌کند.

غلامی خاطر نشان کرد: از بدو شروع فعالیتمان در دانشگاه، در دوره پیک ششم کروناویروس تمام تلاشمان برای ریشه کن کردن کرونا بود و علاوه بر مسائل مالی، افزایش تعرفه‌ها و عدم پرداخت بدهی تأمین اجتماعی از جمله مشکلاتی بود که همچنان باقی است که امیدواریم با تفاهم و تعامل بیشتر وزارت بهداشت و حمایت نمایندگان محترم مجلس بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم.

علی بابایی کارنامی نماینده و منتخب مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این دیدار، ضمن قدردانی از خدمات و موفقیت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجموعه این دانشگاه با بیان اینکه برنامه‌های ادواری و برگزاری جلسات هماهنگی برای بررسی مشکلات و گلوگاه‌ها و یافتن راه حل‌های آنها را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: این همدلی و هم افزایی مشترک بین دانشگاه و نمایندگان منتخب استان و تفاهم دوجانبه می‌تواند در تصمیم گیری درست و کلان به ما یاری رساند و در حل مشکلات جامعه مفید واقع شود.

کد خبر 6078749

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است