Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:47:43 GMT

۶ خوراکی طبیعی ضد پیری

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۲۱۰

۶ خوراکی طبیعی ضد پیری

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، متخصصان حوزه غذا و بهداشت، اعلام کردند ۶ ماده غذایی وجود دارد که از طریق برخی عناصر خود که عمدتا در فرآیند‌های ظریف سلول‌های انسانی دخیل هستند، روند پیری پس از پنجاه سالگی را به تاخیر می‌اندازند.

"اکسیر زندگی" یا چشمه جوانی فقط افسانه‌هایی است که در رمان‌ها و داستان‌های فانتزی منتشر شده است؛ به گونه‌ای که همه دانشمندان عدم امکان متوقف کردن روند پیری را تأیید می‌کنند، اما علم از طریق برخی از اسرار در مورد احتمال دور زدن و کند کردن روند پیری صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر مطالعات تأیید کرده اند که کیفیت غذا‌هایی که به بدن ما وارد می‌شوند یا رژیم غذایی ما از طریق وجود تعدادی عنصر در داخل خود که عمدتا در فرآیند‌های ظریف سلول‌های انسانی دخیل هستند، به طریقی بر بدن ما تأثیر می‌گذارد.

مجله "eatthis"، متخصص در زمینه غذا و بهداشت، مجموعه‌ای از نظرات متخصصان حوزه غذا و بهداشت را جمع آوری کرده است که از وجود ۶ ماده غذایی که پس از ۵۰ سالگی پیری را به تأخیر می‌اندازند خبر داده اند.

آووکادو؛ چربی ضد پیری

لورا بوراک متخصص تغذیه تأکید می‌کند افرادی که به دنبال دست یابی بدن مناسب در دوره کهنسالی هستند، آووکادو ممکن است یک افزودنی فوق العاده برای زندگی روزمره آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد که آووکادو "سرشار از چربی‌های مفید برای قلب، فیبر، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم و دیگر ویتامین‌ها است. "

به نظر می‌رسد، "آووکادو نه تنها در محافظت روزانه ما برای جلوگیری از روند پیری اجتناب ناپذیر مفید است، بلکه بسیار خوشمزه است، خوشبختی به همراه می‌آورد و جمله معروف" انسان‌های خوشبخت‌تر عمر طولانی‌تر "را تقویت می‌کنند. "

ملیسا میتری دیگر متخصص تغذیه نیز اشاره کرده است که آووکادو با پوست روشن ارتباط دارد و ادامه می‌دهد: "این میوه منبع فراوانی از لیپید‌های ضد التهاب است که باعث ایجاد پوستی صاف، درخشان و شفاف می‌شود و همچنین غنی (از ویتامین A) است که ممکن است به بدن کمک کند تا از سلول‌های مرده پوست خلاص شود. "

ماهی‌های چرب ... مانع از عفونت سلول‌های پوستی می‌شوند

طبق این مقاله، مطالعات ثابت کرده است که برخی از انواع ماهی‌ها که حاوی مقدار زیادی اسید‌های چرب شگفت انگیز "امگا ۳" هستند مانند ماهی آزاد و شاه ماهی به کاهش التهاب پوستی که در سنین بالا رخ می‌دهد کمک می‌کنند و همچنین با آلزایمر مقابله می‌کنند.

چندین تحقیق نشان می‌دهد که ماهی‌های چرب توانایی "کند کردن و گاهی جلوگیری از علائم آلزایمر در بیماران مسن" را دارند.

مقاله منتشر شده در مجله علمی PLEFA حاکی از آن است که رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند در واقع خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

بلوبری.. خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند

"ویتامین A" موجود در بلوبری یا توت آبی، توانایی پوست ما را در حفظ خاصیت ارتجاعی و مقابله با التهاب سلول هایش افزایش می‌دهد. میتری می‌گوید: "بلوبری منبع غنی از ویتامین‌های A و C است که می‌توان التهاب را که منجر به آسیب و پیری پوست می‌شود، کاهش دهد. "

این متخصص می‌افزاید: "بلوبری همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های خاصی به نام آنتوسیانین است که ممکن است با کاهش التهاب کلی بدن از پوست محافظت کند. "

سبزیجات برگ دار و خاصیت آنتی اکسیدانی

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ یا اسفناج به کاهش سرعت پیری در افراد بالای ۵۰ سال کمک می‌کند. مری راگلز متخصص خالق راهنمای شروع سریع Whole Foods، می‌گوید: "غذا‌هایی که مقادیر زیادی مواد مغذی و ترکیبات ضد التهابی را فراهم می‌کنند ضد پیری هستند، زیرا این ترکیبات از سلول‌ها و DNA ما محافظت می‌کنند. "

این متخصص ادامه می‌دهد: "کاهو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر ترکیبات فعال زیستی است و همچنین دوز زیادی از ترکیبات ضد پیری را در اختیار بدن قرار می‌دهد. "

روغن زیتون .. فرآیند‌های موجود در پوست را شبیه سازی می‌کند

طبق این مقاله، روغن زیتون بیشتر از یک اسید چرب اشباع نشده به نام اسید اولئیک تشکیل شده است؛ بنابراین زیتون با افزایش سن، یک قسمت مهم از رژیم غذایی سالم است.

بوراک می‌گوید: "روغن زیتون به عنوان یک ماده اصلی عمده در رژیم‌های غذایی مناطقی از جهان که مردم آن بیشترین عمر را دارند، مورد مطالعه عمیق قرار گرفته است. "

یکی از دلایل مفید بودن روغن زیتون در مبارزه با پیری پوست این است که ترکیبات آن برخی از ترکیبات موجود در پوست را تقلید می‌کند. راگلز می‌گوید: "غشای سلولی ما از اسید‌های چرب درست شده مانند اسید‌های چرب تهیه شده توسط روغن زیتون. سلول‌ها دائماً در حال تجدید هستند و برای تولید سلول‌های سالم جدید به یک منبع اسید‌های چرب منظم نیاز دارند. "

آجیل .. التیام بخش پوست آسیب دیده

آجیل نیز افزودنی‌های خوبی برای رژیم غذایی ضد پیری دارد. "بوراک" می‌گوید: "آجیل و تخمه‌ها غذا‌های گیاهی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین E برای قلب هستند که می‌توانند برای ترمیم آسیب‌های پوستی مفید باشند. "

طبق یک تحقیق فرانسوی در سال ۲۰۰۹ در مورد ویتامین E (موجود در آجیل) و جمعیت مسن، مشخص شد که این ویتامین التهابات را کاهش می‌دهد، عملکرد سیستم ایمنی بدن ما سوخت و ساز بدن را با افزایش سن بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

معجزه مصرف همزمان زیتون و انجیر برای سلامتی

راهکاری برای کاهش سرعت پیری وجود ندار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسیدهای چرب التهاب پوستی اسید های چرب رژیم غذایی ویتامین ها روغن زیتون روند پیری سلول ها ضد پیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل زیادی وجود دارد که بر روی سن شما تأثیر می‌گذارد: ژنتیک، محیط، استرس، مصرف دخانیات و رژیم غذایی شما. در حالی که برخی از عوامل خارج از کنترل شما هستند، می‌توانید روی غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید به عنوان راهی برای بهبود طول عمر خود تمرکز کنید. در حالی که غذا‌های مختلفی مانند آجیل، ماهی، روغن، گیاهان و ادویه‌ها وجود دارند که می‌توانند به پیری کمک کنند، اما ما می‌خواهیم به طور خاص بر روی میوه‌ها و سبزیجاتی تمرکز کنیم که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به کند کردن پیری و بهبود طول عمر کلی شما کمک کند.

اما ابتدا، چگونه میوه‌ها و سبزیجات دقیقاً می‌توانند بر روند پیری شما تأثیر بگذارند؟ این غذا‌ها حاوی مواد مغذی مختلف، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست فعال هستند که می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا از بیماری‌ها و عوارض مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی، زوال شناختی، التهاب، یا آسیب استرس اکسیداتیو جلوگیری کند، یا می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مواردی مانند فشار خون کمک کند؛ و کلسترول، که مستقیماً بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی تأثیر می‌گذارد. اما کدام میوه‌ها و سبزیجات خاص از نظر این مواد مغذی ضد پیری غنی ترند؟

ما با متخصصان تغذیه صحبت کردیم و آخرین مطالعات تحقیقاتی را بررسی کردیم تا برخی از بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای طول عمر را پیدا کنیم. ادامه دهید، سپس عادات غذایی که پیری را کند می‌کنند را بررسی کنید.

کلم قرمز/بنفش

کلم قرمز و بنفش یکی از بهترین سبزیجات برای مصرف طولانی مدت است.

این کلم از خانواده چلیپایی است، به این معنی که منبع قوی از آنتی اکسیدان‌های حاوی گوگرد به نام گلوکوزینولات است که تحقیقات نشان داده است، همراه با آنتوسیانین، ترکیب قدرتمند دیگری در کلم، به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و آرتریت کمک می‌کند؛ و بیماری‌های عصبی.

کلم علاوه بر فواید محافظت از قلب، منبع خوبی از فیتوسترول‌ها و فیبر است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. فیتواسترول‌ها و فیبر نه تنها برای قلب مفید هستند، بلکه نقش‌های کلیدی در سلامت گوارشی دارند و به منظم نگه داشتن شما کمک می‌کنند و در عین حال به باکتری‌های خوب موجود در میکروبیوم کمک می‌کنند. این فقط یک دلیل دیگر است که کلم باعث پیری سالم می‌شود.

قارچ

همه طعم قارچ را دوست ندارند، اما اگر از طرفداران آشپزی با قارچ هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید این قارچ فواید ضدپیری دارد.
انواع گونه‌هایی مانند شیتاکه، ریشی و میتاکه به دلیل داشتن محتوای بالای بتا گلوکان - قند‌های پیچیده‌ای که سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند، به ویژه به دلیل پتانسیل آن‌ها برای حمایت از سلامت ایمنی مورد توجه قرار گرفته اند. قارچ همچنین منبع آنتی اکسیدان‌های قوی مانند سلنیوم و ارگوتیونئین است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک می‌کند.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که قارچ‌ها در برابر اختلالات شناختی خفیف (MCI) محافظت می‌کنند، در حالی که مطالعات دیگری نشان داده اند که پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در قارچ از بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی محافظت می‌کنند.

قارچ‌ها می‌توانند به سلامت روده نیز کمک کنند. آن‌ها حاوی پلی ساکارید‌هایی هستند که یک فیبر پری بیوتیک هستند و به باکتری‌های خوب (پروبیوتیک ها) اجازه رشد می‌دهند. یک میکروبیوم سالم بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از خلق و خو گرفته تا خودایمنی گرفته تا چاقی و همه چیز در این بین.

بلوبری

بلوبری فواید سلامتی را به هر شکلی که بتوان تصور کرد ارائه می‌کند، یکی از مزایای اصلی آن کمک به پیری سالم است.

بلوبری که اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین‌ها است که ممکن است به طول عمر کمک کند. این ترکیبات قدرتمند با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می‌کنند، شرایطی که با بیماری‌های مزمن و پیری مرتبط است. گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی شما می‌تواند سلامت شما را در کوتاه مدت بهبود بخشد و همچنین ممکن است زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر را افزایش دهد.

تحقیقات منتشر شده در Gerontology همچنین نشان داد که مصرف بلوبری می‌تواند به کاهش خطر اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر، زوال عقل و بیماری پارکینسون کمک کند.

کلم بروکلی

اگر کلم بروکلی دوست دارید، مقداری از آن را به عنوان غذای جانبی در وعده غذایی بعدی خود بریزید، زیرا این سبزی با طول عمر بیشتر مرتبط است.

بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین C و K، آهن و مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌های دیگر است که نشان داده شده است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

یکی از اجزای کلیدی آن، سولفورافان، به ویژه به دلیل پتانسیل آن برای تقویت فرآیند‌های سم زدایی بدن و محافظت در برابر آسیب سلولی قابل توجه است.

چغندر

چغندر اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما ریشه‌ای خاکی و سرزنده، گنجینه‌ای از مواد مغذی از جمله فیبر، فولات (ویتامین B۹)، منگنز، پتاسیم، آهن و ویتامین C است. چغندر و آب آن به دلیل محتوای بالای نیترات با فواید سلامتی متعددی مانند بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد ورزشی مرتبط است. منجر به گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر در سراسر بدن می‌شود.

رنگدانه‌های رنگی موجود در چغندر مزایایی نیز دارند. این رنگدانه‌ها که به نام بتالین شناخته می‌شوند، به چغندر رنگ غنی می‌بخشند و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند و از استرس اکسیداتیو و بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند.

انبه

انبه با طعم شیرین و گرمسیری خود، نه تنها یک لذت برای جوانه‌های چشایی است، بلکه یک موهبت برای طول عمر است. اما چه چیزی باعث می‌شود که این میوه‌های تابستانی برای روند پیری شما مفید باشند؟

این میوه‌های آبدار مملو از ویتامین‌های A و C هستند که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست ایفا می‌کنند، و سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انبه مانند مانگیفرین، کورستین و اسید گالیک به آن کمک می‌کند. توانایی آن‌ها برای مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب، دو عامل مهم مرتبط با پیری و بیماری‌های مزمن است.

فیبر موجود در انبه می‌تواند از سلامت دستگاه گوارش حمایت کند و به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک کند، یک جزء ضروری برای سلامت کلی و طول عمر.

آووکادو

آووکادو ابرغذای قدرتمندی است که با فواید بی شماری برای سلامتی مرتبط است که بسیاری از آن‌ها به طور خاص می‌توانند به پیری سالم و طول عمر کمک کنند.

به عنوان مثال، آووکادو سرشار از فیبر است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت روده کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که آووکادو می‌تواند به کاهش کلسترول LDL (نوع "بد") کمک کند، که می‌تواند به طور مستقیم به کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین کاهش التهاب مزمن کمک کند؛ و در آخر، آووکادو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، آلزایمر و زوال عقل کمک کند.

اسفناج

وقتی به دنبال غذا‌های غنی از مواد مغذی هستید، سبزیجات برگدار (فکر کنید اسفناج، کلم پیچ، آرگولا و غیره) همیشه پاسخ خوبی هستند.

برای شروع، سبزی‌های برگ دار به طور کلی به دلیل مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی مانند لوتئین، بتاکاروتن، نیترات و فولات با کاهش سرعت شناختی مرتبط هستند. اما مشخص شده است که اسفناج به دلیل سطوح بالای پتاسیم، احتمالاً به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند. علاوه بر آن، یک مطالعه همچنین نشان داد که مصرف روزانه اسفناج به افزایش سطح لوتئین کمک می‌کند، که می‌تواند مستقیماً به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا (یک بیماری وابسته به سن چشم) کمک کند.

کلم‌پیچ

در مورد سبزیجات برگدار، کلم پیچ یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای سبزیجاتی است که می‌تواند به پیری سالم کمک کند. همانطور که در مورد اسفناج ذکر کردیم، سبزی‌های برگ دار (که شامل کلم پیچ نیز می‌شود) به دلیل محتوای مغذی قدرتمندشان به کاهش و کند کردن زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند.

سبزی‌های برگ‌دار مانند کلم پیچ نیز به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند و یک مطالعه نشان داد که آب کلم پیچ می‌تواند به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند.

توت‌فرنگی

ما قبلاً در مورد بلوبری و توانایی آن برای کمک به پیری سالم صحبت کرده ایم، اما شما همچنین می‌توانید توت فرنگی را در ترکیب میوه‌های با طول عمر قرار دهید. بر اساس تحقیقات مجله بریتانیایی تغذیه، افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی شما ممکن است بتواند به مناطقی از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن مانند حافظه کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که توت فرنگی می‌تواند به بهبود حافظه و علائم افسردگی در برخی از مردان و زنان میانسال کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست