Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان سیستم الکتریکی لکوموتیوهای روسی این شرکت بازسازی کامل شد.

دایره جریه (دپو تعمیرات لکوموتیوها) مدیریت راه آهن و ترابری تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه ریل رو را برعهده دارد و در این راستا تعداد ۲۸ دستگاه لکوموتیو در سه تیپ مختلف آلمانی، روسی و چینی و در مجموع ۳۲۰ وسیله نقلیه ریل رو را اعم از لکوموتیو، واگن های لبه کوتاه، واگن های لبه بند، جرثقیل های ریلی، کالسکه های چدن و سرباره و شمش کش و دامکار را در برنامه های تعمیر و نگهداری سالیانه، ماهیانه و روزانه در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر راه آهن و ترابری شرکت با بیان این  مطلب، گفت: این تعمیرات عموماً در دو دسته تعمیرات مکانیکی و برق و الکترونیک قرار می گیرند که با توجه به تحریم های ظالمانه و محدودیت های مختلف بین المللی به دست پرتوان پرسنل دایره جریه و همکاری مدیریت های سفارشات، خرید داخلی و خرید خارجی تاکنون محقق شده و فرآیند حمل و نقل ریلی مواد اولیه، چدن و سرباره و محصولات نوردی همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

احمد لادریان با بیان اینکه در حال حاضر لکوموتیوهای تیپ TGM۴ و TGM۶ روسی با بیش از ۴۰ سال قدمت، سیستم های الکتریکی اعم از سیم کشی و سیستم های کنترل و فرمان الکتریکی فرسوده شده است، افزود: مدیریت راه آهن و ترابری به پشتوانه تخصص پرسنل تعمیرات این مدیریت تصمیم گرفت تا برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته نسبت به نوسازی کامل سیستم های الکتریکی این لکوموتیوهای روسی اقدام کند و در شروع کار سه دستگاه لکوموتیو روسی به شماره های ۰۰۵ و ۰۰۹ و۰۰۱۰ را که مشکلات الکتریکی بیشتری داشتند، انتخاب شد و در این راستا ابتدا لکوموتیو ۰۰۵ و سپس لکوموتیو ۰۰۹ در سال ۱۳۹۹ به طور کامل مورد تعمیرات اساسی سیستم الکتریکی قرار گرفتند.

به گفته وی، دمونتاژ کامل کلیه قطعات و سیم های الکتریکی لکوموتیو (۲۰۰۰ متر سیم)، اصلاح مسیرهای کابل ها وسیم ها در لکوموتیو و تابلوهای الکتریکی وکنسول اپراتوری، سیم کشی کامل ۲۰۰۰ متر سیم نسوز سیلیکونی با روکش فایبرگلاس جهت مقاومت بیشتر در مقابل حرارت وگازوییل و انواع روغن ها، کالیبره نمودن قطعات ابزار دقیق، دماسنج ها، فشار سنج ها و ...، طراحی و کالیبره کردن مدارات کنترل امنیت فرمان درقسمت تعویض دنده (مارش)، اجرای مدارات پمپ روغن کاری موتور دیزل، طراحی و نوآوری مدار کنترل حرارت آب لکوموتیوها که در صورت بالا رفتن دما از مقدار مجاز باعث خاموشی موتور دیزل لکوموتیو می شود تا آسیب نبیند، تعمیر برد الکتریکی کنترل اتوماتیک سیستم گیربکس هیدرولیک و باز طراحی مدارات روشنایی چراغ ها و تغییر لامپ های قدیمی و پروژکتورها به نوع LED از عمده فعالیت های این تعمیرات بود.

به گزارش ایسنا، لکوموتیو ۰۰۱۰ که از سال ۱۳۹۴ از بهره برداری خارج شده بود در دست تعمیر و اورهال الکتریکی و مکانیکی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ذوب آهن اصفهان لوکومتیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم

شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با وجود اینکه گذر‌های تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد و اقدامات قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی این گذرگاه‌ها انجام شده است اما برخی از این گذرگاه‌ها همچنان نیاز به مرمت و بازسازی دارند،.

گذر تاریخی ابولولو یکی از این اماکن تاریخی است. این مجموعه تاریخی شامل کوچه تاریخی، طاق‌های قوسی و مسجد تاریخی است، اما با وجود اینکه در مجاورت گذر تاریخی نقشینه قرار گرفته، از حال و روز خوشی برخوردار نیست و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این گذر تاریخی را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا
  • ایران نقشه کامل سیستم دفاع موشکی اسرائیل را دارد؟ + فیلم | اظهارات جالب توجه شارمین نارونی خبرنگار عرب