Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون تایید کرد که هفت تن از اتباع کلمبیایی بازداشت‌شده در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی تحت آموزش ارتش آمریکا قرار گرفته بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه تایید کرد که هفت تن از اتباع کلمبیایی بازداشت‌شده در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی تحت آموزش ارتش آمریکا قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تا اینجا ما هفت نفر را که عضو سابق ارتش کلمبیا بودند و تحت آموزش و تامین مالی آمریکا قرار گرفتند را شناسایی کرده ایم.

به گفته سخنگوی پنتاگون این آموزش ها تحت حمایت مالی و زیر نظر وزارت دفاع و وزارت امور خارجه انجام شد.

کن هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا 25 تیر ماه نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که تعدادی از سربازان سابق کلمبیایی که در ترور جوونیل مویس رئیس جمهور هائیتی دست داشته اند، در آمریکا آموزش دیده اند.

مویس 53 ساله روز چهارشنبه 16 تیر در خانه اش هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد. مقام های رسمی هائیتی در آن زمان اعلام کردند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته اند.

نخست وزیر جدید هائیتی انتخاب شدپلیس کلمبیا: یک مقام سابق هائیتی دستور ترور رئیس جمهور را صادر کرده استاذعان پنتاگون به آموزش عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در آمریکا

پلیس هائیتی  18 تبعه کلمبیایی و 3 آمریکایی هائیتی تبار را به اتهام دست داشتن در این حادثه تروریستی بازداشت کرد.

وی افزود: تحقیقات درباره ترور رئیس جمهور هائیتی همچنان ادامه دارد. بررسی اطلاعات رسمی نشان می دهد تعداد محدودی از افراد کلمبیایی دستگیر شده، در برنامه های آموزش نظامی آمریکا شرکت داشته اند، آن هم در شرایطی که عضو فعال ارتش کلمبیا بوده اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترور رئیس جمهور هائیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به پاکستان، پس از برگزاری دیدارهای رسمی و رایزنی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش این کشور در اسلام‌آباد، عازم لاهور شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به پاکستان، پس از دیدار با نخست وزیر، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، دیدار با رئیس جمهور و روسای مجالس ملی و سنا، دیدار با فرمانده کل ارتش و دیدار با جمعی از نخبگان پاکستانی، اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود به لاهور از مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه لاهور دیدن و به مقبره اقبال لاهوری ادای احترام می‌کند و سپس جمعی از مقامات محلی ایالت پنجاب با دکتر رئیسی دیدار خواهند کرد.

رئیسی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه لاهور حضور یافته و برای آنان سخنرانی می‌کند.

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران