Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@17:58:12 GMT

رفع مشکل آب 3 روستای حاشیه مشهد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۶۲۷

رفع مشکل آب 3 روستای حاشیه مشهد

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: پهنه توزیع آب L در قسمت شمالی شهر مشهد با مساحتی بیش از ۳۷۷۰ هکتار، جزو پهنه‌های وسیع شهر مشهد است که پس از الحاق مناطق روستایی حاشیه به شبکه توزیع آب شهر مشهد، مناطق مهرگان و قرقی (روستاهای محور رسالت) به آن اضافه شد. وی افزود: تاکنون آب مورد نیاز این محدوده از طریق چاه‌های محلی و چند حلقه چاه حوزه کشف رود تأمین می‌شد که با مجموعه اقدامات صورت گرفته و تکمیل خط لوله انتقال در اقطار ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ م م در شرایط ترافیکی سنگین و عبور از تاسیسات متعدد شهری، احداث و تکمیل مخزن بتنی 40 هزار متر مکعبی مربوط در دو فاز اجرایی و بهره‌برداری از پروژه به طول بیش از ۱۵ کیلومتر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد درباره هدف از اجرای این پروژه اظهار کرد: بهبود شرایط کمی و کیفی شبکه توزیع آب پهنه L و نیز تأمین آب بخش قابل توجهی از محدوده حاشیه شمال شهر از جمله خیابان های چراغچی ۱۳، بهمن۴، خواجه ربیع، شهید یوسف زاده، بولوار رسالت از صدمتری تا جاده گاز و روستاهای محور رسالت شامل دهرود، همت آباد و گرجی سفلی از مهم ترین اهداف مد نظر در این پروژه بوده است.   اسماعیلیان با تشریح جزئیات این پروژه تصریح کرد: فاز اول این پروژه (مسیر منتهی به خیابان شهید یوسف زاده) در خرداد سال گذشته و فاز دوم (مسیر منتهی به ایستگاه پمپاژ مهرگان) در تیر امسال به بهره‌برداری رسید.   وی همچنین تأمین آب پایدار و بهبود فشار در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد همچون خیابان خواجه ربیع و محور رسالت، تأمین آب شهرک مهرگان، اجرای خط انتقال آب در معابر اصلی شهر مشهد، ضلع شمالی و جنوبی صدمتری حد فاصل میدان قائم تا رسالت و عبور از میادین اصلی شهر مشهد شامل دو مقطع عبور از میدان قائم در ضلع غربی و ضلع شمالی و تقاطع های فهمیده، خیام، ابوطالب و دو مقطع عبور عرضی از صدمتری کمربندی را  از  ویژگی‌های پروژه بهره برداری از شبکه توزیع آب پهنه L اعلام کرد.    

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آب و فاضلاب مشهد آب شرب رفع مشکل شهر مشهد توزیع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا