Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@15:12:34 GMT

هشدار سیل در استان البرز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۷۷۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز: رئیس ستاد بحران فرمانداری البرزامروز و فردا نسبت به وقوع سیل در استان البرز به خصوص درارتفاعات هشدار داد.
 
کوروش جعفری رئیس ستاد بحران فرمانداری البرز با بیان اینکه هواشناسی استان نسبت به وقوع سیل امروزو فردا در استان هشدار داده است گفت:تمام دستگاهها و سازمانهای خدمات رسان و امدادی استان البرزدرآماده باش کامل به سرمی برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اخطار به مردم و اینکه باید هشدارهای هواشناسی و دیگر سازمانهای مرتبط با حوادث غیرمترقبه توسط مردم جدی گرفته شود افزود: شهروندان باید از رفتن به ارتفاعات و کنار رودخانه ها و پارک خودروها در بستر و حریم رودخانه هااجتناب کنند.
جعفری به سیل هفته گذشته در روستاهای کل ها  و ازآزادبر از توابع آسارا که نتیجه بارش زیاد در زمان کم بود و خسارات وارده به مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روستای کل ها به 6 خودرو و در روستای آزادبرهم زمینهای کشاورزی و کندوهای عسل  خسارت و اسیب دیدند.
وی افزود: خوشبختانه در این سیل خسارت جانی نداشتیم .
رئیس ستاد بحران فرمانداری استان البرز به بیمه مناطق اسیب دیده اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با هماهنگی دهیاری ها همه مناطق روستایی بیمه شده اند و در صورت خسارت مالی، حمایت می شوند.
وی با اشاره به دستور فرماندار وابلاغ قضایی برای رفع معابری که موجب انباشت اب و تشدید سیل در مناطق روستایی و کوهستانی می شوند گفت: سعی ما اینست که تمام پل ها ومعابری که موجب سد راه اب هستند پاکسازی شوند تا احتمال خطر سیل کاهش یابد.
وی به کمک به مردم روستای لانی که دچار آتش سوزی شد اشاره و گفت : با حمایت بیمه و کمیته امداد و فرمانداری استان 10خانوار که اسیب دیده اند به طور موقت ساماندهی شده اند و سعی ما با توجه به در پیش بودن  فص سرما بخصوص در ارتفاعات تامین کانکس برای این عزیزان و بازسازی خانه های انهاست.
جعفری در پایان از بی توجهی برخی مردم به هشدارهای سازمانهای مرتبط با حوادث غیرمترقبه انتقاد کرد و تصریح کرد: سیل در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد و مردم نباید در محل هایی مانند کنار و بستر رودخانه ها که ممکن است اسیب ببینند حضور داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: البرز ستاد فرمانداری استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی‌آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود. همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه ای و احتمال خسارت اندیشیده شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد