Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:32:59 GMT

اعتبارات فریدن ۱۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۷۹۶

اعتبارات فریدن ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سید تقی معین الدینی، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این در حالی است که میانگین رشد مجموع اعتبارات سال جاری استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد است.

فرماندار فریدن افزود: از مجموع اعتبارات این شهرستان، ۱۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است که پنج درصد از آن مربوط به تهیه واجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیشتر اعتبارات شهرستان از محل توازن منطقه‌ای است، افزود: حذف فریدن از فهرست مناطق محروم بدنبال اعلام شاخص های اشتباه در سال های گذشته، از دست رفتن اعتبارات حاصل از محل سه درصد فروش نفت و گاز را برای این منطقه بدنبال داشته است و اکنون بسیاری از نهادهای اداری و اجرایی از دریافت این اعتبارات محروم هستند.

فرماندار فریدن با بیان اینکه پیگیری ها برای بازگشت امتیاز منطقه محروم به این شهرستان همچنان ادامه دارد، افزود:  با وجود اصلاح شاخص ها هنوز نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل نشده و این موضوع با تاثیر روی اعتبارات متوازن شهرستان، در امکان اختصاص اعتبار به پروژه ها و دستگاه هایی که استحقاق واقعی دارند محدودیت ایجاد کرده است.

معین الدینی افزود: در این شرایط، اعتبارات به طور معمول به اولویت های مهمتر شهرستان اختصاص داده می شود که بی عدالتی و اتلاف منابع را بدنبال خواهد داشت.

به گفته وی،  توجه به تمرکز زدایی، رعایت تناسب با توجه به نیاز های واقعی و در نظر گرفتن آمایش سرزمین در فرایند توزیع اعتبارات ضروری است.

به گفته مسوولان، فریدن سابق که متشکل از بخش مرکزی و بوئین میاندشت بود در برنامه سوم توسعه به عنوان منطقه محروم شناخته شده بود، اما به دلایلی در برنامه چهارم توسعه، وضعیت شهرستان بر اساس شاخص های مربوطه بهتر از متوسط کشوری تعریف می شود بخش مرکزی آن(فریدن) از فهرست مناطق کمتر برخوردار حذف شد و فقط بخش بوئین میاندشت باقی ماند.

بر این اساس، فریدن که بنا به اظهار کارشناسان،  همواره به عنوان منطقه محروم استان و کشور شناخته می شد در سال ۱۳۹۲ به دلیل ارائه آمار و شاخص های غیر کارشناسی مسوولان وقت، همزمان با تدوین برنامه چهارم توسعه، بطور کلی از فهرست مناطق محروم خارج و همین روند در برنامه پنجم توسعه و همچنین در برنامه ششم توسعه تکرار شد.

حذف شهرستان فریدن از فهرست مناطق محروم در حالی صورت گرفت که این منطقه حتی با گذشت سال های متمادی همچنان در بخش های مختلف با محرومیت، کمبود محسوس امکانات و ضعف زیر ساخت ها مواجه است.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت بیش از ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها فریدن اصفهان اعتبارات محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدن اصفهان اعتبارات فریدن اصفهان اعتبارات محرومیت شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت

وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا مراد صحرایی در برنامه تلویزیونی صف اول؛ با بیان اینکه تربیت معلم ادای یک امانت مهم است؛ گفت: دانش آموزان ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها و بزرگترین گنج آینده کشور اند لذا مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و طبق برنامه هفتم توسعه سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود؛ گفت: قانون هم می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • سرعت باد در منطقه سیستان افزایش می‌یابد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت