Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@23:00:54 GMT

جوکوویچ: المپیک ۲۰۲۰ خاص‌ترین رویداد ورزشی تاریخ است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۸۸۱

جوکوویچ: المپیک ۲۰۲۰ خاص‌ترین رویداد ورزشی تاریخ است

شانس اول طلای تنیس المپیک به غیبت دو تنیسور مطرح در این رقابت‌ها اشاره کرد و المپیک ۲۰۲۰ را رویدادی خاص دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، در غیاب رافائل نادال و راجر فدرر به نظر می‌رسد جوکوویچ شانس اصلی برای کسب طلا در توکیو است.

وی گفت: من در ۱۵ سال گذشته بدون بازی راجر و رافا تورنمنت‌های زیادی نداشته‌ام بنابراین کمی عجیب است زیرا من عادت دارم حداقل یکی از آنها را ببینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در اینجا برخی از بهترین بازیکنان جهان وجود دارند. دانیل مدودف، استفانوس سیتسیپاس، الکساندر زورف و آندری روبلف. آنها جزو شش هفت نفر برتر جهان هستند.

هنگامی که از جوکوویچ در مورد احساس خود در آنجا سوال شد، گفت: این خاص‌ترین و تاریخی‌ترین رویداد ورزشی در طول تاریخ ورزش است. این چیزی است که شخصاً مرا تشویق می‌کند و به من اعتماد به نفس و انرژی زیادی برای عملکرد شخصی خوب می دهد.

با توجه به انتقاد از عدم حضور هواداران در گذشته، برنده ۲۰ بار گرند اسلم در این مورد نسبتاً بی طرف ماند.

او در پایان گفت: من تردید داشتم اما در پایان تصمیم گرفتم که بیایم و خوشحالم زیرا برای من چیزهای زیادی درباره بازی ها زیبا هستند و من سعی می کنم روی آنها تمرکز کنم تا آنها الهام بخش بازی من باشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

مهدی الفتی پس از ۶۰ سال ژیمناستیک ایران را به سهمیه المپیک رساند؛ سهمیه‌ای که در سال‌های بسیار دور فقط توسط دو ورزشکار دیگر کسب شده بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از چند مرحله تلاش برای کسب سهمیه المپیک که از سال 1402 آغاز شده بود، سرانجام به این سهمیه ارزشمند دست یافت. او که با کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی هانگژو تاریخ‌ساز شده و اولین مدال تاریخ این رشته در بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، به فاصله چند ماه به دومین موفقیت بزرگ خود رسید.

تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ الفتی سهمیه المپیک گرفت

 

ارزش سهمیه کسب شده از آن جهت است که او تنها ژیمناست ایرانی حاضر در المپیک طی 60 سال گذشته خواهد بود.

پیش از الفتی، دو ژیمناست ایرانی سابقه حضور در المپیک را داشتند که این موضوع مربوط به سال‌های دور می‌شود. در المپیک 1964 که به میزبانی توکیو برگزار شد، کاروان ایران با 63 ورزشکار شرکت کرد که سهم رشته ژیمناستیک دو نفر بود. جلال بازرگان و جمیله سروری دو ورزشکار ایرانی در این رویداد بودند که در نخستین تجربه خود رتبه خوبی را هم کسب نکردند.

بازرگان در 6 اسباب در رده 118 قرار گرفت و در ماده‌های مختلف نیز فرصت حضور در فینال را پیدا نکرد و به کارش در همان مرحله مقدماتی پایان داد.

جمیله سروری نیز در 6 اسباب به مقام 82 بسنده کرد و در 4 ماده‌ای هم که در آنها شرکت کردند بود، جواز حضور در فینال را به دست نیاورد.

بدون شک سهمیه کسب شده توسط الفتی بسیار ارزشمند است و حتی این امیدواری وجود دارد که به فینال نیز برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • المپیک شگفتی‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک