Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@23:08:37 GMT

آمریکا به طالبان حمله کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۸۸۶

آمریکا به طالبان حمله کرد

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد که در روز‌های گذشته مواضع طالبان را در بخش‌هایی از ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان هدف حمله هوایی قرار داده است.

به گزارش برنا، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد که در روز‌های گذشته مواضع طالبان را در بخش‌هایی از ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان هدف حمله هوایی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارداشت که حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی در حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان در جنوب این کشور صورت گرفته است.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گفت که آمریکا توانایی حمله هوایی در حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان را دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام مسئولیت و صلاحیت چنین حملات هوایی را دارد.

گفته می‌شود که این حمله هوایی به‌منظور جلوگیری از سقوط شهر قندهار توسط طالبان انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا این گزارش‌ها را به‌طور رسمی تأیید نکرده است و مقامات افغانستان نیز تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان وزارت دفاع پنتاگون افغانستان طالبان آمریکا وزارت دفاع آمریکا حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت‌الله فیضان» معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در صفحه «ایکس» خود نوشت: ما برای پیروزی ‎ایران بر ‎اسرائیل دعا می‌کنیم.

پیش از این نیز وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز دانسته بود.

طالبان همچنین تأکید کرده بود تداوم جنایات رژیم صهیونیستی از یک سو به تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان تبدیل شده و از سوی دیگر کارآمدی قوانین و سازمان‌های بین‌المللی را با پرسش‌های جدی مواجه کرده است.

شماری از فعالان رسانه‌ای و دانشجویی در کابل در آستانه روز قدس با تاکید بر حمایت مردم افغانستان از فلسطین تاکید کرده بودند راه حل دائمی مسئله فلسطین نابودی رژیم صهیونیستی است.

افغانستان| راه حل دائمی مسئله فلسطین نابودی اسرائیل است افغانستان شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد طالبان: حمله اسرائیل نقض موازین دیپلماتیک است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • طالبان حمله موشکی ایران به اسرائیل را دفاع مشروع خواند
  • طالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود
  • طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه