Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه 3 محصول جدید تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: آریا به عنوان نخستین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای به روز به تولید انبوه خواهد رسید.

خودروی جدید کراس اوور آریا در 17 مرداد سال 99 رسما از سوی سایپا رونمایی شد

به گزارش عصر ایران، سیدجواد سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ اظهار کرد: امیدوار هستیم خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید می شود و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید خودرو پراید می گذرد، افزود: پراید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی نماد شرکت سایپا شده بود و تهدیدها و تخریب هایی برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو به دنبال داشت.

عکس لو رفته از خودروی اطلس سایپا

سلیمانی اظهار کرد: منتقدان داخلی و رسانه های خارج از کشور نیز سطح ایمنی و تکنولوژی پراید را دستاویزی برای زیر سوال بردن خودروسازی کشور قرار داده بودند؛ از این رو توقف تولید این خودرو یکی از نخستین برنامه هایی بود که در سایپا در دستور کار قرار دادیم.

وی به زیان ده بودن تولید خودرو پراید نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید از نظر مالی نیز برای سایپا ضرر به همراه داشت به شکلی که گزارش های مالی نشان می دهد اگر تولید پراید ادامه پیدا می کرد در یکسال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه داشت.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود، گفت: نگرانی هایی برای توقف تولید وجود داشت اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید نیز داشت.

سیدجواد سلیمانی در ادامه به تولید و عرضه محصول جدید شاهین نیز اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته خودروهایی به عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد اما بیشتر آنها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودروهای غیرایرانی بود اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملا داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: شاهین با تکنولوژی به روز و استانداردهایی که امکان عرضه آن به بازارهای صادراتی را فراهم کرده، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل توجه به بازار عرضه شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از رفع مشکلات در حوزه تولید خودروهای تجاری در شرکت های زامیاد و سایپادیزل خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می شناسند نیز تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به روز جایگزین آن خواهد شد.

همچنین پروژه تولید اتوبوس های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و به زودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

تولید نیسان آبی تا پایان سال توسط سایپا متوقف می شود

سلیمانی در بخش حساب های مالی سایپا نیز اظهار کرد: در سه ماه نخست سال۹۹ سایپا از زیان خارج و به سود عملیاتی نزدیک شد اما افزایش قابل توجه نرخ ارز و نهاده های تولید در کنار قیمت گذاری دستوری برنامه ریزی های ما را بهم ریخت و مجددا زیان ده شدیم.

مدیرعامل سایپا گفت: با تلاش های صورت گرفته در بخش های مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه های دقیق در حوزه فروش، در سه ماه نخست امسال نیز زیان ده نبوده ایم و اگر شاخص های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد.

سلیمانی در تشریح بیشتر تلاش ها برای کاهش تعهدات اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار تعهد در سایپا داشتیم اما این عدد در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تعهد رسیده که معادل چهار ماه تولید است. ضمن اینکه تعداد تعهدات معوق نیز کمی بیش از ۳ هزار دستگاه است و امیدواریم به زودی، صفر شود.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان چهارماه نخست سال، هیچ تعهدی برای سال ۱۴۰۱ ایجاد نکرده ایم که از نظر انضباط مالی امتیاز ویژه ای برای ما به حساب می آید.

گفتنی است، مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد و صورت های مالی به تصویب اعضا رسید.

در این مجمع، سهامداران عملکرد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به ویژه در حوزه توسعه سبد محصولات را با توجه به شرایط سخت ناشی از تحریم ها و کرونا مطلوب ارزیابی کرده و خواستار پیگیری هیات مدیره برای رفع مشکل قیمت گذاری دستوری و زیان های ناشی از آن شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا تا پایان سال تولید خودرو توقف تولید قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !

به گزارش پارس نیوز، قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 به دلیل انجام معاملات محدود در بازار، نوسان چندانی ندارد. برخی از محصولات داخلی و مونتاژی، وضعیت نزولی دارند اما در همین بازار نزولی نیز یک خودروی داخلی مانند دنا پلاس دنده اتوماتیک پیدا می‌شود که یک شبه 55 میلیون تومان گران شده است.

روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد رشد ناچیزی را تجربه کرد، اما از سوی دیگر وزیر صمت از واردات گسترده خودرو برای هفته‌های آتی خبر داد. البته به نظر می‌رسد که این‌چنین خبردرمانی‌ها، هیچ تأثیر مثبت و منفی روی قیمت خودرو ندارد و در نهایت بازار، روند خود را طی می‌کند.

​قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی روند مشخصی ندارد اما میل کلی بازار، کاهشی است.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 برخلاف دیگر محصولات بازار هفت میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ 445 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی دیگر از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو 37 میلیون تومان نسبت به روز گذشته رشد قیمت دارد و با 762 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت خودرو ۲۷ فروردین ۱۴۰۳/ رشد هیجانی قیمت‌ها ادامه دارد؟

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از سال گذشته و با انتشار خبر توقف تولید آن، پیوسته کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند و هم‌اکنون با رشد چهار میلیون تومانی به کانال 870 میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی، باز هم نسبت به داخلی‌های بازار نوسان کمتری دارد.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای امروز پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با 905 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S5 اتوماتیک 6سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که از صبح امروز 10 میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و 540 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که هیچ تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار خودرو روزهای عجیبی را به خود می‌بیند. وضعیت بازارهای موازی به واسطه رشد نرخ دلار، بالا بوده و قیمت خودرو نیز به همین دلیل صعودی است، اما با این وجود، باز هم خودروها در بازار مشتری ندارند. با توجه به این شرایط هفته آینده نیز در صورتی که نرخ دلار افزایش یابد می‌توان انتظار رشد قیمت خودرو را هم داشت، اما بعید به نظر می‌رسد که بازار از رکود فعلی خارج شود.

منبع : تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز
  • قیمت روز محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • شترگاوپلنگ به بازار خودروی ایران رسید | نیسان ترا ۲.۹ میلیارد تومان