Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین به انگلیس درباره قدرت نمایی در ایندوپاسیفیک هشدار داد و گفت انگیزه لندن از استقرار دائمی دو رزم ناو در آب های این منطقه، تضعیف حق حاکمیت پکن و زیر سوال بردن امنیت چین است حال آنکه این اقدام صلح و ثبات منطقه را نیز به مخاطره می اندازد.

به گزارش مهر، پس از اعزام ناو هواپیمابر «کوئین الیزابت» انگلیس به آب های غرب پاسیفیک، اکنون لندن اعلام کرده که به طور دائم دو فروند ناو جنگی در آب‌های منطقه آسیای شرقی مستقر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، طرح‌ها برای اعزام این ناوگروه ضربتی همزمان با عمیق تر شدن روابط امنیتی لندن- توکیو و ادعای ژاپن مبنی بر رشد خطر جاه طلبی‌های چین در منطقه ظرف ماه‌های اخیر مطرح می‌شود.

در همین ارتباط، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مشترک با «نوبوئو کیشی» همتای ژاپنی خود اعلام کرد: انگلیس از اواخر سال میلادی جاری دو ناو گروه را به طور همیشگی در این منطقه مستقر می‌کند.

وزیر دفاع ژاپن نیز با تأیید گفته‌های والاس اظهار داشت: «ما [توکیو- لندن] بار دیگر بر موضع مشترک خود در مخالفت قاطعانه با تلاش‌ها برای تغییر وضع موجود با اعمال تهدید و اجبار و همچنین اهمیت یک منطقه باز و آزاد ایندوپاسیفیک بر مبنای حاکمیت قانون تأکید کردیم».

به گفته یک سخنگوی سفارت انگلیس در توکیو، کشتی‌های انگلیسی یک پایگاه دائمی نخواهند داشت.

ژاپن به عنوان متحد نزدیک واشنگتن میزبان بالاترین میزان حضور نظامی ایالات متحده در خارج از خاک این کشور شامل استقرار ناوها، هواپیماها و نیروهای نظامی است.

کد خبر 5263916 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس ایندوپاسیفیک چین ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه طالبان لبنان سوریه ترکیه فلسطین فرانسه اتحادیه اروپا طالبان افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها

دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتسال ایران با چهار گل کویت را شکست داد.

علی اکرمی، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور در نیمه اول برای ایران گل زدند. در نیمه دوم سعید احمدعباسی از روی نقطه پنالتی بار دیگر گلزنی کرد و چهارمین گلش را در این رقابت‌ها و دومین گلش را در این مسابقه به ثمر رساند.

در دیگر دیدار همزمان افغانستان سه بر دو از سد بحرین گذشت و به عنوان تیم دوم پس از ایران صدرنشین راهی دور حذفی شد.

شاگردان وحید شمسایی در دور یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها با قرقیزستان روبه‌رو خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم