Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قطر پیام تبریکی به رئیس جمهوری مصر ارسال کرد که از نگاه ناظران امور با توجه به تیرگی روابط قبلی مهم محسوب می شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الشرق قطر، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیام تبریکی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس حمهوری مصر به مناسب روز ملی این کشور، ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، مصر، و امارات در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور مذکور پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن‌ها، امضا شد.

پیشتر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفته بود که روابط بین مصر و قطر در مسیر درستی قرار گرفته و با بسیاری از مسائل مثبت تعامل شد.

شکری به سفر اخیر خود به دوحه اشاره کرد و گفت که در این سفر با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد که بیانگر وجود اراده سیاسی قوی قطر برای احیای روابط دوجانبه است.

شکری در این سفر پیام مکتوب «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را تقدیم امیر قطر کرد که طی آن از وی برای سفر به قاهره دعوت شده بود.

السیسی چندی قبل نیز طی فرمانی «عمرو الشربینی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده در قطر تعیین کرد.

موضع گیری وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پس از دیدار با آنتونی بلنیکن همتای آمریکایی خود در واشنگتن اعلام کرد که با اوضاع افغانستان، تحولات مربوط به پرونده هسته ای ایران، موضوع لبنان و عراق و نیز اوضاع غزه و ورود کمک‌ها به آن را بررسی کرده است.

وی از وجود توافق با آمریکا در زمینه ادامه ارسال کمک‌ها به غزه خبر داد و اینکه سوخت به غزه وارد شده است.

وی درباره تداوم مذاکرات وین درباره برجام گفت: نمی توانیم امور را پیش‌بینی کنیم؛ اما باید خوش بین باشیم بازگشت به برجام رخ خواهد داد و همه امور حل نشده میان ایران و منطقه، حل و فصل خواهد شد و نقش آمریکا در این موضوع مهم است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر درباره اوضاع لبنان هم تاکید کرد که پس از انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه لبنان امیدها به حل بحران در این کشور کاهش یافته است.

وزیر خارجه قطر که به واشنگتن سفر کرده پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت که در این دیدار کمک‌هایی که به نیروهای مسلح لبنان می شود، بررسی شده است.

او افزود که در این دیدار همکاری برای پیشبرد روند سیاسی لبنان و تشکیل دولتی که بتوانند با همکاری صندوق بین المللی پول برنامه اصلاحات اقتصادی در این کشور را پیش ببرد بررسی شده است و گفت که متاسفانه با استعفای حریری از امید به حل بحران لبنان کاسته شده است.

آل ثانی گفت که قطر در پی تشویق همه طرف‌ها به تشکیل دولت در لبنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و افزود که لبنان نیازمند اصلاحات گسترده در بسیاری بخش‌هاست.

وی تاکید کرد که ملت لبنان از وضعیت بی‌دولتی رنج‌های بسیاری کشیده و قطر می‌کوشد که همه طرف‌ها را به اولویت دادن به منافع ملی تشویق کند.

وزیر خارجه قطر درباره روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس هم گفت: تحول مثبتی در روابط ایجاد شده است و این پس از نشست «العلا» در ژانویه گذشته رخ داده است و تحولی در روابط مصر و قطر ایجاد شده است و بر این باوریم که این گام مثبت خوبی در زمینه ثبات منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر امیر قطر آل ثانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا

وزیر ورزش و جوانان در پیامی کسب مقام نخست ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کیومرث هاشمی در پیامی کسب مقام نخست ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

رویداد رقابتی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به عرصه دیگری برای بروز توانمندی ورزش ایران تبدیل شد تا با فتح جام قهرمانی، موفقیت‌های کشتی کشورمان استمرار یابد و همچنان این رشته پرافتخار، ارمغان‌آور نشاط ملی باشد. اقتدار کشتی ایران در قاره‌کهن در رشته فرنگی نیز با ۴ مدال طلا، ٣ نقره و ٢ برنز، بروز و ظهور یافت و طلیعه سال جدید را با یک قهرمانی با ارزش دیگر، مزین ساخت تا این موفقیت، روزهای پرافتخارتری را برای این ورزش مدال‌آور، نوید دهد.

تلاش همه عزیزانی را که برای موفقیت کشتی در سراسر کشور، نقش‌آفرینی می‌کنند، ارج می‌نهم و عنوان قهرمانی آسیا را به ملی‌پوشان، کادرفنی، سرپرستی و مسئولان فدراسیون و همچنین مردم کشتی دوست کشورمان تبریک می‌گویم و از خداوند متعال پایداری در سلامتی و موفقیت این عزیزان افتخارآفرین را طلب می‌کنم.

کد خبر 745251

دیگر خبرها

  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران