Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همه گیری کووید-19 از اواخر دسامبر 2019 که دفتر سازمان جهانی بهداشت به ظهور این بیماری در چین اشاره کرد، جان دست کم چهار میلیون و 128 هزار و 543 هزار نفر را در جهان گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری فرانسه روز جمعه تازه‌ترین تحولات مربوط به همه گیری ویروس کرونا را در 24 ساعت اخیر در جهان اعم از آمار جدید، تدابیر جدید و اتفاقات جالب توجه به شرح زیر اعلام کرد:

- 200 میلیون اروپایی واکسینه شده اند
کمیسیون اروپا که هدف واکسینه کردن 70 درصد جمعیت بزرگسال را در این تابستان تعیین کرده است، پنجشنبه اعلام کرد 200 میلیون اروپایی به طور کامل در مقابل کووید-19 واکسینه شده اند که معادل بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال کشور‌های عضو اتحادیه اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اورسولا فان در لاین رئیس کمیسیون اروپا افزود اتحادیه اروپا قصد دارد تا پیش از پایان سال کنونی میلادی، بیش از 200 میلیون دوز واکسن به کشور‌هایی که درآمد پایین و متوسط دارند هدیه بدهد. این میزان دو برابر بیشتر از هدفی است که تاکنون تعیین شده بود.

-سویه دلتا: منبع بلاتکلیفی برای منطقه یورو
کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا پنجشنبه در مورد «بلاتکلیفی فزاینده» مرتبط با بالا رفتن منحنی ابتلا ناشی از سویه دلتا که این مؤسسه را در انتخابش برای حفظ سیاست پولی سازگارانه خود ترغیب می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

-انگلیس: تهدید فلج شدن فعالیت اقتصادی
با افزایش شدید تعداد موارد ابتلا ناشی از شیوع سویه دلتا، صد‌ها هزار نفر در انگلیس که با افراد مبتلا در تماس بودند مجبور شدند خود را قرنطینه کنند، اتفاقی که به اختلال در بسیاری از بخش‌ها مانند خواربار یا حمل و نقل منجر می‌شود.
سوپرمارکت‌های زنجیره ای، تولید کنندگان گوشت و دست اندارکاران حمل و نقل به نبود نیروی کار اشاره کردند.

-هند جان باختن چهار میلیون نفر را تکذیب کرد
دولت هند پنجشنبه نتایج مطالعات اخیر را که تعداد جان باختگان ناشی از کووید-19 را در این کشور چند میلیون تخمین می‌زد که بسیار بیشتر از آمار رسمی است که حدود 420 هزار نفر اعلام شده است، رد کرد.
مطالعه‌ای که توسط یک مؤسسه تحقیقاتی در آمریکا انجام شده است، روز سه شنبه برآورد کرد که بین سه میلیون و 400 هزار تا چهار میلیون و 700 هزار نفر در هند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

-واکسن: تأخیر در تحویل به آرژانتین
دولت آرژانتین روز پنجشنبه اعلام کرد آرژانتین به روسیه بابت تأخیر در تحویل دوز‌های واکسن ضد کووید اسپوتنیک وی شکایت کرده و تهدید کرده است که قراردادش را فسخ می‌کند.
ماه دسامبر، آرژانتین به نخستین کشور آمریکای لاتین تبدیل شد که برای واکسن اسپوتنیک وی مجوز صادر کرد.
کمی بیش از 17 میلیون آرژانتینی دوز اول واکسن را دریافت کردند و کمتر از شش میلیون نفر آن‌ها به طور کامل واکسینه شده اند.

-پیشنهاد تزریق دوز اضافی در ایسلند
مقامات بهداشتی اعلام کردند از ایسلند‌هایی که با واکسن یانسن (تولید شرکت جانسون اند جانسون) واکسینه شده اند، خواسته شده است به منظور افزایش مقاومت آن‌ها در برابر سویه دلتا ویروس کرونا، از اواسط ماه اوت برای دریافت یک دوز دیگر مراجعه کنند. واکسن یانسن در یک دوز تزریق می‌شود.
ایسلند با وجود میزان بالای واکسیناسیون با بالا گرفتن دوباره همه گیری مواجه شده است.

- بیش از چهار میلیون و یکصد هزار جان باخته
بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه تا روز چهارشنبه از منابع رسمی جمع آوری کرد، همه گیری کووید-19 از اواخر دسامبر 2019 که دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین به ظهور این بیماری اشاره کرد، جان دست کم چهار میلیون و 128 هزار و 543 هزار نفر را در جهان گرفته است.
پس از آمریکا با 610 هزار و 125 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا، کشور‌های برزیل با 547 هزار و 16 نفر، هند با 418 هزار و 987 نفر، مکزیک با 237 هزار و 207 نفر و پرو با 195 هزار و 429 نفر بیشترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارند.
این ارقام که بر مبنای آمار روزانه‌ای است که از سوی مقامات ملی بهداشت اعلام می‌شود، عموما کمتر از حد واقعی است. این آمار بازنگری‌هایی را که بعدا توسط برخی سازمان‌های آماری انجام شده است، در بر نمی‌گیرد.
سازمان جهانی بهداشت با در نظر گرفتن مازاد مرگ و میر که مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با کووید-19 است، می‌گوید آمار واقعی دو تا سه برابر بالاتر است.
ویروس کرونا  در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا جهان واکسینه شده اند چهار میلیون ویروس کرونا سویه دلتا همه گیری هزار نفر کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانش‌زمین در این کشور قربانی گرفت

باران شدید شنبه شب به وقت محلی باعث رانش زمین در مناطقی از این استان اندونزی شد.

به کزارش ایسنا، آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی اندونزی امروز (سه شنبه) اعلام کرد تیم‌های امدادی در پی رانش زمین دو جسد دیگر را در سولاوسی جنوبی پیدا کرده‌اند و شمار قربانیان این حادثه به ۲۰ تن رسیده است.

باران شدید شنبه شب به وقت محلی باعث رانش زمین در مناطقی از این استان اندونزی شد که در پی آن چند تن مصدوم و چهار خانه نیز مدفون شدند.

عملیات جست‌وجو و نجات در میان مه و بارش باران انجام شد و رانش زمین، جاده‌ها را مسدود کرد.

به گزارش شینهوا، با پیدا شدن دو جسد آخر، عملیات جست‌وجو پایان یافته است با این حال مقامات محلی همچنان آماده امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • رانش‌زمین در این کشور قربانی گرفت
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • جزئیات قطعه «مست عشق» علیرضا قربانی اعلام شد/ تو مرا جان و جهانی
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • کارت قرمز جهان به پورشه رسید
  • سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساعت ۱ میلیون پوندی پپ گواردیولا
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید