Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:33:36 GMT

نماز جمعه میعادگاه بصیرت‌افزایی و وحدت است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۲۴۳۵

نماز جمعه میعادگاه بصیرت‌افزایی و وحدت است

حجت الاسلام سید«علی حسینی‌پور» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خمین با اشاره به برپایی  نخستین نماز جمعه در پنج مرداد سال۱۳۵۸ ،افزود: خطیب جمعه به‌ عنوان نماینده مردم نکات و مشکلات را به مسئولان گوشزد می‌کند و این پایگاه اجتماعی و دینی نقش موثری در مراودات مردم و حاکمیت دارد.
وی بیان کرد: ترور ائمه جمعه به دست منافقان و هجمه فرهنگی دشمنان علیه نماز جمعه تاثیر این جایگاه عبادی سیاسی را ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه خمین با بیان اینکه نظام اسلامی برگرفته از سیره پیامبر (ص) است، ادامه داد: همانگونه که حضرت محمد(ص) در مدینه نماز جمعه را برپا کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نماز جمعه در کشور اقامه شد.
حجت الاسلام حسینی‌پور با اشاره به واقعه مهم غدیر، گفت: این واقعه بزرگ به دلیل‌اینکه ادامه دهنده بعثت رسول اکرم است، برترین عید مسلمین است.
وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وقایع خوزستان، افزود : دشمنان به دنبال این هستند که از مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند و همه باید بکوشند تا معضلات این بخش از کشور به‌صورت ریشه‌ای حل شود.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه دز دوم واکسن ایرانی امروز به رهبر معظم انقلاب تزریق شد، تاکید کرد: مردم علاوه بر تزریق واکسن تولید داخل، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که سویه دلتا بسیار شدید و با سرعت انتقال بالا می‌تواند تهدید بهداشتی جدی باشد.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه شهری استان مرکزی اقامه می‌شود.

شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم استان مرکزی خمین خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم استان مرکزی خمین عید سعید غدیرخم استان مرکزی خمین خوزستان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.

او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح